• Σχόλιο του χρήστη 'Τ. ΠΑΠΠΑΣ' | 30 Νοεμβρίου 2020, 13:11

    Απαράδεκτη και κατάφωρα αντισυνταγματική η ρύθμιση του δεύτερου εδαφίου της παρ.9 του παρόντος άρθρου να επιλέγονται για τις θέσεις Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης της Γραμματείας του Α.Σ.Ε.Π. «υπάλληλοι του Α.Σ.Ε.Π. με τα προσόντα που καθορίζονται στον ως άνω Κώδικα (εννοεί τον Υπαλληλικό) και στην οικεία προκήρυξη» και να αποκλείονται λοιποί δημόσιοι υπάλληλοι για την κατάληψη των θέσεων αυτών. Το Α.Σ.Ε.Π. δημιουργήθηκε για να εξαλείψει φαινόμενα αναξιοκρατίας, αναξιοπιστίας και ανισότητας και ήδη με τη διάταξη αυτή εισάγονται εξαιρέσεις για την ίδια την Αρχή. Γιατί λοιπόν να αποκλείονται για την επιλογή θέσεων ευθύνης του Α.Σ.Ε.Π. υπάλληλοι από άλλες ανεξάρτητες Αρχές - συνταγματικά κατοχυρωμένες ή μη - ή λοιποί υπάλληλοι του δημόσιου τομέα, οι οποίοι έχουν αυξημένα προσόντα και τεχνογνωσία και μπορούν να διεκδικήσουν αυτές τις θέσεις προς όφελος της ελληνικής δημόσιας διοίκησης; Πολύ περισσότερο δε όταν σε αυτές τις θέσεις του Α.Σ.Ε.Π. περιλαμβάνονται και οριζόντιες (Διοικητικο-Οικονομικές) θέσεις Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης; Αυτό δεν αντιβαίνει στις συνταγματικές αρχές περί ισότητας, αξιοκρατίας, ίσης πρόσβασης για επαγγελματική ανάπτυξη και εξασφάλισης ίσων ευκαιριών για τη διεκδίκηση θέσης ή αξιώματος; Και γιατί αύριο να μην το κάνουν το ίδιο και άλλες ανεξάρτητες αρχές όπως η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ο Συνήγορος του Πολίτη, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων κ.λ.π. ή και λοιποί φορείς του Δημοσίου και να επιλέγονται για τις θέσεις ευθύνης τους υπάλληλοι μόνο των Αρχών αυτών ή του εκάστοτε φορέα του δημοσίου; Ισχύει ή δεν ισχύει ο Υπαλληλικός Κώδικας και για τις ανεξάρτητες αρχές; Ή μήπως επιχειρείται η ανωτέρω ρύθμιση να αποτελέσει εφαλτήριο για την νομοθέτηση ανάλογων διατάξεων και για άλλες ανεξάρτητες αρχές ή δημόσιους φορείς, ώστε να κάνουν ό,τι θέλουν, καταστρατηγώντας συνταγματικές διατάξεις και καταργώντας εμμέσως διατάξεις ισχυόντων νόμων όπως του υπαλληλικού κώδικα;