• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΟΜΗΤΕΔΥ' | 30 Νοεμβρίου 2020, 14:18

    Κύριε υπουργέ Έχετε εκφράσει επανειλημμένα τη θέση, ότι η επιλογή των πλέον καταλληλότερων και ικανών υπαλλήλων στο Δημόσιο πρέπει να στηρίζεται στο τρίπτυχο, ικανότητα, γνώση και εμπειρία. Και σε αυτό το πλαίσιο επιχειρείτε να εισάγετε προς διασφάλιση της αξιοκρατίας και της αντικειμενικότητας, τη μέθοδο της γραπτής εξέτασης, η οποία έχει όμως εφαρμοστεί ξανά στο παρελθόν. Η γραπτή εξέταση θεωρείται αντικειμενική μέθοδος, απαιτείται όμως να έχει τέτοια μορφή που να διασφαλίζει ότι οι υποψήφιοι δεν θα οδηγηθούν και πάλι μαζικά στα φροντιστήρια. Επίσης μια ουσιαστική και δίκαιη αξιολόγηση πρέπει πράγματι να λαμβάνει υπόψη της και την γνώση, που προκύπτει από τους τίτλους σπουδών και την πολύτιμη και δύσκολα αποκτώμενη εμπειρία, που θα πρέπει να βαθμολογούνται ισόρροπα και αναλογικά. Θέλουμε ακόμη να εκφράσουμε τις παρατηρήσεις μας σε συγκεκριμένα σημεία του νομοσχεδίου: 1. η βαθμολόγηση του τίτλου σπουδών όπου προβλέπεται, θα πρέπει να αυξηθεί, ώστε να μην υπολείπεται τόσο των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων. 2. η συνέντευξη θα πρέπει να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο κριτήριο επιλογής, διότι δεν βοηθά στην αντικειμενικότητα της όποιας επιλογής, αφού δεν αποκλείει την διαβλητότητα της διαδικασίας. 3. Για την διακρίβωση της εμπειρίας όπου ζητείται για συγκεκριμένη θέση, δεν αρκεί η απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος ή η βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα, διότι οι ενέργειες αυτές για πολλούς πτυχιούχους γίνονται σχεδόν αυτόματα μετά τη λήψη του πτυχίου τους και δεν αποδεικνύουν την εργασιακή τους εμπειρία. Η μόνη πραγματική και αδιαμφισβήτητη απόδειξη είναι η έναρξη επαγγέλματος στην εφορία. Αντίστοιχο θέμα υπάρχει και για την απόδειξη της εμπειρίας για τους Δημοσίους υπαλλήλους με την εφαρμογή του ΠΔ 69, το οποίο επίσης πρέπει να τροποποιηθεί. 4. στο άρθρο 27 αναφέρεται ότι: «Ως δεύτερος τίτλος σπουδών, για τις θέσεις κατηγορίας ΠΕ θεωρείται μόνο τίτλος Α.Ε.Ι., ενώ για τις θέσεις κατηγορίας ΤΕ μόνο τίτλος Τ.Ε.Ι.». Δεδομένου ότι με το άρθρο 1 του νόμου 2916/2001 προβλέπεται ότι:1. α) η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) τον τεχνολογικό τομέα ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα», ο διαχωρισμός σε ΑΕΙ και ΤΕΙ θα πρέπει να απαλειφθεί, αφού και τα ΤΕΙ περιλαμβάνονται στα ΑΕΙ ως Ανώτατες Σχολές. 5. Όσον αφορά τους τίτλους σπουδών πρέπει να αναφερθεί ότι: • Στο προσοντολόγιο ΠΔ 50, αρθ. 27 παραγρ. 11, αναφέρεται ότι: «11. Για την κάλυψη θέσεων κλάδων ή ειδικοτήτων ΠΕ ή ΤΕ κατηγορίας, γίνονται επίσης δεκτοί: α) κάτοχοι πτυχίων ή διπλωμάτων ανώτατης εκπαίδευσης που έχουν αποκτηθεί σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στους οποίους έχει χορηγηθεί πράξη αναγνώρισης επαγγελματικής ισοτιμίας από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΑΕΙΤΤΕ) του άρθρου 10 του Π. Δ. 165/2000 (149Α΄), β) κάτοχοι απόφασης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ανώτατης ή μεταδευτεροβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) του άρθρου 55 του Π.Δ. 38/2010 (78Α΄), γ) κάτοχοι απόφασης αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης από το ΣΑΕΠ, βάσει της παρ. 2 του άρθρου 1 του Π.Δ. 38/2010, όπως ισχύει κάθε φορά….» • οι απόφοιτοι κολλεγίων εντάσσονται στην ΠΕ κατηγορία και σύμφωνα με το ν.4653/2020 για την εκπαίδευση, γίνονται δεκτά πτυχία της αλλοδαπής στα οποία έχει αναγνωριστεί μόνο επαγγελματική ισοδυναμία Κύριε Υπουργέ, Όταν στην ΠΕ κατηγορία εντάσσονται πλέον πτυχιούχοι όχι Δημοσίων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, αλλά ιδιωτικών κολλεγίων και σχολών ξένων χωρών τα πτυχία των οποίων παρέχουν στη χώρα μας μόνο επαγγελματική ισοτιμία, είναι δυνατόν να υφίσταται ακόμα ο διαχωρισμός κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ για αποφοίτους Δημόσιων Σχολών της τριτοβάθμιας Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας μας; Αρχής γενομένης από το παρόν νομοσχέδιο, ζητάμε να απαλειφθεί κάθε διαχωρισμός μεταξύ των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ και να προχωρήσετε άμεσα στη δημιουργία μιας ενιαίας κατηγορίας υπαλλήλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι παρά τις όποιες προσπάθειες για αξιοκρατία, ανάδειξη ικανότερων κ.λ.π. η εξέλιξη του καλύτερου ΤΕ υπαλλήλου που θα αναδειχθεί από την νέα αυτή διαδικασία αξιολόγησης, θα είναι τελείως αβέβαιη, αφού στο Δημόσιο εξακολουθεί να εφαρμόζεται το προβάδισμα της κατηγορίας ΠΕ έναντι της κατηγορίας ΤΕ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι θέσεις προϊσταμένων που προβλέπονται στον Οργανισμό της Υπηρεσίας, στην οποία θα προσληφθεί ο υποψήφιος, να είναι από ελάχιστες έως ανύπαρκτες και να παραμείνει, παρά τις εξαιρετικές του επιδόσεις και ικανότητες, στάσιμος, χωρίς δικαίωμα εξέλιξης. Η προσπάθεια αναβάθμισης της Δημόσιας Διοίκησης που καταβάλλεται μέσα από αυτό το νομοσχέδιο, ακυρώνεται στην πράξη, αφού με την εφαρμογή του προβαδίσματος των κατηγοριών, στερείται το δικαίωμα στους υπαλλήλους της ΤΕ κατηγορίας να συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης για την επιλογή προϊσταμένων, φαλκιδεύοντας και αναιρώντας ουσιαστικά κάθε διαδικασία αξιολόγησης για την ανάδειξη των πλέον ικανών στελεχών, των κατάλληλων ανθρώπων στις κατάλληλες θέσεις, αυτών που αξίζουν να διοικήσουν. Αξιολόγηση και προβάδισμα είναι ασύμβατες έννοιες και ζητάμε να υπερισχύει παντού η αξιολόγηση και όχι μόνο στην επιλογή των νέων Δημοσίων υπαλλήλων.