• Σχόλιο του χρήστη 'Λάμπρος Καφίδας' | 2 Μαρτίου 2021, 12:42

    Σύμφωνα με τις αρχές της Καλής Νομοθέτησης και το Εγχειρίδιο Νομοπαρασκευαστικής Μεθοδολογίας της Γενικής Γραμματείας Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων, το νομοσχέδιο πρέπει να διαχωριστεί σε δύο Μέρη: ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ (Κεφ. Α’ έως ΣΤ’): Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου Δημοσίου Τομέα ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ (Κεφ. Ζ’): Λοιπές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών Ο δηλούμενος σκοπός του νομοσχεδίου για την ενιαία ρύθμιση θεμάτων εσωτερικού ελέγχου με παραπομπή στα Διεθνή Πρότυπα Ελέγχου και το ν. 4622/2019, ουσιαστικά υποδηλώνει την πρόθεση για δημιουργία Εθνικών Προτύπων Εσωτερικού Ελέγχου Δημοσίου Τομέα. Εξάλλου, πολλές από τις διατάξεις του νομοσχεδίου αποπνέουν περιληπτικά διάφορες έννοιες, ορισμούς, μεθόδους και λειτουργίες των διεθνών προτύπων για τον εσωτερικό έλεγχο. Συνεπώς, προτείνεται να απαλειφθούν τα άρθρα του νομοσχεδίου που αναφέρονται σε διαδικαστικού περιεχομένου προβλέψεις, και ιδίως τα άρθρα 12 έως 19, και να προβλεφθεί η συμπερίληψη αυτών στον Κανονισμό Εσωτερικού Ελέγχου του άρθρου 11, με περιληπτική αναφορά των τίτλων. Τυχόν νομοθέτηση αυτών των διαδικαστικών ενεργειών πρωτογενώς, στο βασικό νομοθέτημα, δεν θα προσφέρει ευελιξία στην έγκαιρη υιοθέτηση και εφαρμογή τους σε βάθος χρόνου καθόσον αυτές μπορεί να αναθεωρούνται και να εξειδικεύονται διαφοροποιημένα αναλόγως του φορέα. Η αναγκαιότητα δημιουργίας Εθνικών Προτύπων Εσωτερικού Ελέγχου Δημοσίου Τομέα που διαφαίνεται από το παρόν νομοσχέδιο, μπορεί σε δεύτερο επίπεδο να εξειδικευτεί σε επιμέρους τεύχη για κάθε ομάδα φορέων με κοινά χαρακτηριστικά (ΟΤΑ, ΟΚΑ, νοσοκομεία, δημόσιες επιχειρήσεις κλπ). Για την εκπόνηση τους, εμπλεκόμενοι είναι η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το Ελεγκτικό Συνέδριο, και το Υπουργείο Οικονομικών. Στο έργο αυτό μπορούν να συνδράμουν ιδιωτικοί φορείς, εγχώριοι και διεθνείς (ΙΑΑ, ΟΟΣΑ έχουν ήδη κάνει προς το σκοπό αυτό), αλλά και δημόσιοι φορείς, όπως τα ελληνικά Πανεπιστήμια και το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας που ήδη ασχολούνται με το αντικείμενο της ελεγκτικής και έχουν εξ αντικειμένου να κάνουν και με τον ιδιωτικό τομέα. Η πιστοποίηση στα εθνικά πρότυπα θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από δημόσιους φορείς όπως τα Πανεπιστήμια, το ΕΚΔΔΑ ή το ΟΕΕ. Η κατοχή άλλων διεθνών αναγνωρισμένων διαπιστεύσεων στον εσωτερικό έλεγχο θα πρέπει να αξιοποιείται στο πλαίσιο των εθνικών προτύπων ανάλογα με το εξεταζόμενο αντικείμενο και τη φύση του κάθε φορέα. Το πεδίο αυτό είναι κενό και αποτελεί μιας πρώτης τάξης ευκαιρία σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα σε έναν κρίσιμο τομέα πολιτικής που η ανάπτυξή του θα είναι προς όφελος όλης της κοινωνίας και της οικονομίας. Λάμπρος Καφίδας Προϊστάμενος Υπηρεσίας Συντονισμού Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων