• Σχόλιο του χρήστη 'Νικος' | 17 Μαρτίου 2021, 00:00

    Συνάδελφοι καλησπέρα, Μεθαύριο, Πέμπτη 18 Μαρτίου και ώρα 9 το βράδυ, λήγει η ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου που αφορά τον εκλογικό νόμο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η συμμετοχή μας κρίνεται αναγκαία για να εκφραστεί με θεσμικό τρόπο και να καταγραφεί στα πρακτικά του Υπουργείου Εσωτερικών η αντίθεση μας: α) για την κατάργηση της ξεχωριστής κάλπης και β) για τις παράλογες διατάξεις της εκλογής των Κοινοτικών Συμβουλίων και των Προέδρων από τον συνδυασμό του Δημάρχου μη λογαριάζοντας την θέληση των κατοίκων ενός τόπου και την αρχή της πλειοψηφίας. Σας καλούμε να μπείτε όλοι και να σχολιάσετε στους παρακάτω συνδέσμους. Η διαδικασία είναι αρκετά απλή. Αν έχετε κάποιο θέμα μπορείτε να επικοινωνήσετε, απαντώντας σε αυτό το μέηλ. Για όσους συναδέλφους το έχουν κάνει, αγνοείστε το παρόν email. Για όσους ακόμα δεν έχουν σχολιάσει και επιθυμούν να καταγραφεί η άποψη τους στη διαβούλευση, ακολουθούν οι σύνδεσμοι (links) των άρθρων και προτεινόμενα έτοιμα μικρά κειμενάκια ως σχολιασμός στα κομβικά άρθρα. Τα κείμενα είναι ενδεικτικά, ο καθένας μπορεί να σχολιάσει όπως επιθυμεί. Μπορείτε να τα στείλετε και σε γνωστούς και φίλους, αν επιθυμούν να μπουν να σχολιάσουν. Άρθρο 13 Να διατηρηθεί η ξεχωριστή κάλπη για την εκλογή των Κοινοτήτων. Δεν έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα κυβερνησιμότητας στους Δήμους εξαιτίας των Κοινοτήτων. Αντίθετα οι Κοινότητες ενισχύουν την διοικητική λειτουργια των Δήμων και συμβάλλουν στην διεκδίκηση των αιτημάτων του τόπου. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιλέγει ο Δήμαρχος και όχι ο πολίτης ποιος θα εκπροσωπεί τις Κοινότητες και αυτό παραβιάζει κατάφορα την λαϊκή βούληση. Να παραμείνουν τα άρθρα 14, 16 και 17 του Ν. 4555/2018 για την ανάδειξη των Κοινοτικών Συμβουλίων με ξεχωριστή κάλπη και δυνατότητα ανεξάρτητων συνδυασμών. http://www.opengov.gr/ypes/?p=7616 Άρθρο 20 "Για την εκλογή προέδρου της δημοτικής κοινότητας, δεν απαιτείται σταυρός προτίμησης και, αν σημειωθεί, δεν συνεπάγεται ακυρότητα του ψηφοδελτίου." Το παρόν άρθρο είναι σε λάθος κατεύθυνση. Ο Πρόεδρος της Κοινότητας δεν μπορεί να ορίζεται από τον εκάστοτε υποψήφιο Δήμαρχο. Ο Πρόεδρος είναι θεσμός αιρετός και η επιλογή πρέπει να γίνεται από τους πολίτες. Η δυνατότητα ξεχωριστών υποψηφιοτήτων εκτός από δημαρχοπαραταξιακούς συνδυασμούς δίνει την δυνατότητα σε κάθε πολίτη να ασχοληθεί με τα κοινά και να εκπροσωπήσει τον τόπο του. Ο Πρόεδρος της Κοινότητας πρέπει να παραμένει ανεξάρτητος καθώς είναι ο Άνθρωπος δίπλα στον Πολίτη, δίπλα στον συγχωριανό μακριά από παρατάξεις. http://www.opengov.gr/ypes/?p=7609 Άρθρο 27 Δημιουργούνται δύο μέτρα και δύο σταθμά. Γιατί ο Πρόεδρος σε Κοινότητα άνω των 300 να εκλέγεται από τον επιτυχόντα συνδυασμό του Δημάρχου (και ας μην έχει την πλειοψηφία στην Κοινότητα) ενώ σε Κοινότητα κάτω των 300 να είναι ο πλειοψηφών; Ποιο το κριτήριο; Είναι καθόλα αντιδημοκρατικό να μην εκλέγονται αυτοί που πήραν την πλειοψηφία στην Κοινότητα. Το άρθρο 27 είναι αναχρονιστικό, καταλύοντας την αρχή της πλειοψηφίας. Πρόταση: Να παραμείνει η εκλογή των Συμβούλων Κοινότητας σε ξεχωριστή κάλπη και να εκλέγεται ο πλειοψηφών συνδυασμός της Κοινότητας. Από τον συνδυασμό αυτό Πρόεδρος να είναι ο πλειοψηφών σύμβουλος. http://www.opengov.gr/ypes/?p=7602 Άρθρο 28 Στο συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να ξεκαθαριστεί η έννοια "Δημοτική Ενότητα". Υπάρχει διαφορά με την αιτιολογικη έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι Προεδρος εκλέγεται ο πλειοψηφών στην Δημοτική Κοινότητα. Η ενιαία λίστα με τους υποψήφιους είναι μια ξεκάθαρη, δημοκρατική διαδικασία. Να παραμείνει η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018. Ανεξάρτητη κάλπη με σταυρό προτίμησης. Γιατί να καταργηθεί η επιλογή των κατοίκων; Γιατί να ορίζει ο Δήμαρχος ή το αποτέλεσμα στην Δημοτική ενότητα το ποιος θα εκπροσωπεί μια Κοινότητα;