• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΜ' | 12 Νοεμβρίου 2009, 22:57

    Είμαι κατά της προκήρυξης 50% των θέσεων χωρίς εμπειρία. 1) Σε μια προκήρυξη υπάρχουν πολλά γνωστικά αντικείμενα. Η ποσόστωση του 50% θα ισχύει για όλες τις κατηγορίες; Κατηγορία με μια μόνο προκηρυσσόμενη θέση πώς θα καθοριστεί αν θα είναι με ή χωρίς εμπειρία; Μήπως έτσι παρέχεται η δυνατότητα οι προϊστάμενοι να φωτογραφήσουν κάποιον γνωστό εκεί που θέλουν; 2) Ο προβληματισμός είναι μεγάλος και πολύ έντονος. Μην προσπαθείτε να λύσετε τα λάθη του παρελθόντος δημιουργώντας νέα λάθη. Αν θέλετε να λύσετε το πρόβλημα δείτε την πραγματική αιτία απαξίωσης των πτυχίων: Σφάλμα νο 1: στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία απολύτως πολιτική για την εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια και προκειμένου να αναχαιτίσουμε την τεράστια μετανάστευση νέων για μεταπτυχιακά στο εξωτερικό βρήκαμε την ευκαιρία και ανοίξαμε εκατοντάδες μεταπτυχιακά αμφιβόλου ποιότητας (μεταπτυχιακά τμήματα με αριθμό εισακτέων να ανέρχεται σε εκατοντάδες φοιτητές... όταν παντού στον κόσμο δεν υπερβαίνουν τους 15-20). Όλα έγιναν στη λογική να προλάβουμε να τσιμπήσουμε τα ευρωπαϊκά κονδύλια ;-(. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ανοίγουμε / μετονομάζουμε Πανεπιστήμια και σχολές με τα ίδια κριτήρια που ανοίγουμε και στρατόπεδα νεοσυλλέκτων (για να κινηθεί η αγορά και να καλύψουμε θέσεις καθηγητών). Αναρωτήθηκε για παράδειγμα κανείς γιατί να υπάρχουν πλέον των 40 τμημάτων/σχολών ΑΕΙ /ΤΕΙ κλπ σχετικών με την Πληροφορική; Τα προγράμματα σπουδών είναι κολλημένα στο μεσαίωνα (ποιός ειλικρινά Μηχανικός χρειάζεται τα ανώτερα μαθηματικά 4 εξαμήνων ή φυσική άλλων 3 και όταν αποφοιτήσει να μην έχει ιδέα για απίστευτα πρακτικά προβλήματα που γνωρίζουν οι άνθρωποι της "πιάτσας";;;;) Έχω την αίσθηση ότι τους αποφοίτους των ΑΕΙ μας κατευθύνουν αποκλειστικά για το CERN.... αναπτύσσοντάς μας απέχθεια για τα πρακτικά προβλήματα και την πραγματική χαρά ενός σύγχρονου ανθρώπου (τη χαρά να δημιουργεί/να είναι χρήσιμος - όπως έθεσε εύστοχα ένας γνωστός γεμίσαμε από διατριβές του τύπου "ρευστοδυναμική μοντελοποίηση σταγόνας"). Σφάλμα νο 2: Εξαιτίας της ανυπαρξίας θεσμικού πλαισίου (επαγγελματικών δικαιωμάτων) και τμημάτων που απευθύνονταν σε ανύπαρκτα επαγγέλματα έχετε δημιουργήσει μόνιμη κόντρα με ΑΕΙ-ΤΕΙ, αντί να συνυπάρχουν οι απόφοιτοι και των δύο γιατί είμαστε όλοι απαραίτητοι!!!!!!!! Γιατί με τόσο πάθος κάποιοι διαμαρτύρονται υπέρ ενός πανεπιστημίου που δεν έχει καμία σχέση με την αγορά και την κοινωνία;;;; Τους αρέσει το ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ, που βγάζει Μηχανικούς "Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών" οι οποίοι δεν μπορούν να εγγραφούν καν στο ΤΕΕ γιατί ΔΕΝ υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα, αφού δεν υπάρχει η ανάγκη στην κοινωνία για ένα πτυχίο κατασκεύασμα κάποιων απίστευτων μυαλών!!!!!!!!!! Αντί να γίνεται ειλικρινής διάλογος για τα θέματα που πονάνε τον κόσμο (αυτή δεν είναι η πραγματική έννοια του ασύλου;;;;) τα πανεπιστήμια έχουν καταντήσει κέντρα διερχομένων όπου κομματικές παρατάξεις βρίζονται, συμπλέκονται και κολλάνε παντού αφίσες σαν σε πανηγύρι, προκειμένου να διεκδικούν τη μικρο-εξουσία τους και να εκλέγουν εκπροσώπους στις εκλογές καθηγητάδων. Σφάλμα νο 3: Για ποιά ποιότητα εκπαίδευσης μιλάμε όταν από τότε που ήμουν εκεί φοιτητής μέχρι και σήμερα 2009 η βιβλιοθήκη του ΕΜΠ ΔΕΝ είναι ανοικτή τα σαββατοκύριακα http://www.lib.ntua.gr/newsite/en/ehours.htm;;;;;;;;;; Ποιός έλληνας φοιτητής πηγαίνει στη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου του για να ψάξει ένα εναλλακτικό σύγγραμα;;; Αλήθεια γιατί οι καθηγητάδες μας και οι φοιτητικές νεολαίες αντιδρούν στην αξιολόγηση; Τι φοβούνται - να μάθουν οι παραέξω τα χάλια μας;;;; Συμπέρασμα: Τα πτυχία είναι τόσο πολλά και τόσο αδύναμα, που δημιουργείται το δίλημμα σε κάθε έναν που βρίσκει πρώτη δουλειά με 600€ μαύρα (ναι τόσα ήταν τα πρώτα μου λεφτά απόφοιτος ΕΜΠ με μεταπτυχιακό σε ιδιωτική εταιρεία παρακαλώ!!! για 15ώρες εργασίας την ημέρα 6 ημέρες την εβδομάδα για 6 μήνες). Βγαίνουμε από το πανεπιστήμιο "στραβάδια" και ευελπιστούμε ότι με ένα μεταπτυχιακό θα σωθούμε!!! Τα πτυχία έχουν γίνει χρηματιστήριο αξιών και σε λίγο θα είναι άχρηστα, όπως και κάποια άλλα "δυνατά" χαρτιά του ΧΑΑ το '99!!!! 3) Το επιχείρημα που θέτουν κάποιοι νεότεροι ότι θέσεις στο πρωτόκολλο δεν απαιτούν γνώσεις είναι θα έλεγα ρητορικό. Για θέσεις ΔΕ πρέπει και εκεί να υπάρξουν κάποια κριτήρια επιλογής ένα από αυτά είναι και η προυπηρεσία. Γιατί να εξισώνουμε ένα νέο χωρίς προυπηρεσία, ένα μεγαλύτερο που δεν έχει δουλέψει ποτέ και ένα μεγαλύτερο που έχει δουλέψει 4-5-10 χρόνια; Ποιόν θα διαλέγατε εσείς να προσλάβετε στο δικό σας "μαγαζί"; Γιατί η επαγγελματική συνέπεια και προσπάθεια να διαγράφεται υπέρ μιας λανθασμένης πολιτικής στήριξης της εργασίας των νέων. ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ Λύση στο πρόβλημα της νεανικής ανεργίας είναι η ορθολογική αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ο καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων, η ανάπτυξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα πέρα από τα δημόσια έργα (χωρίς ψευτοδιαγωνισμούς, υπερτιμολογήσεις, αξιοκρατική εξέλιξη στο δημόσιο, με απαραίτητο το γραπτό + σαφή καθορισμό του ρόλου/ αρμοδιοτήτων κάθε υπαλλήλου, χωρις ΣΠΑΤΑΛΕΣ - δεν ειναι "του διπλανού το κρέας", +++ απολύσεις αποδεδειγμένα με αξιολογήσεις "κακών" υπαλλήλων). Για τον κόσμο των STAGE δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι παρέμειναν εγκλωβισμένοι για τόσο πολλά χρόνια σε μια τόσο ανελεύθερη κατάσταση. Φίλοι, ας μην κρυβόμαστε: Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία!!!!!!!!! Εγώ συνάδελφοι απόφοιτος ΕΜΠ με μεταπτυχιακό (με υποτροφία από εξωτερικό παρακαλώ!)δούλεψα στην αρχή με 600€ μαύρα αλλά ήταν η "μαθητεία" μου στον ιδιωτικό τομέα παρακαλώ. Με εκμεταλλεύτηκαν ναι το ήξερα! Φρόντισα την εμπειρία να την αξιοποοιήσω για να προσληφθώ στην πρώτη μου δουλειά. Αγωνίστηκα και εξελίχθηκα. Δεν ήταν ούτε ρόδινα ούτε εύκολα ειδικά χωρίς βοήθεια από κανέναν. Μετά από χρόνια και έχοντας πλήρη επίγνωση του τι θέλω ξεκίνησα και δεύτερο part-time μεταπτυχιακό (σε ελληνικό πανεπιστήμιο χωρίς γλύψιμο και μέσο) ώστε να καλύψω τα κενά μου και στην ανάπτυξη λογισμικού και να μπορώ να διεκδικώ και άλλες θέσεις σε ιδιωτικό τομέα. Σήμερα το έχω τελειώσει. Δεν θα δεχθώ σε καμία περίπτωση να μας κοροϊδεύουν ότι κάποιοι 6-10 χρόνια μαθητεύουν!!!!!! Ευχαριστώ