• Σχόλιο του χρήστη 'Σωτήρης Αλεξανδρίδης' | 17 Μαρτίου 2021, 18:51

    Θέσπιση κωλύματος εκλογιμότητας των υπαξιωματικών της ελληνικής αστυνομίας στην τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού. Η διάκριση αυτή του νόμου υπέρ των υπαξιωματικών της αστυνομίας είναι παράλογη, άδικη και αντισυνταγματική. Καταρχάς στο επίπεδο υποψηφιότητας ειδικά στις μικρές τοπικές κοινωνίες λειτουργεί υπέρ του αστυνομικού υπό το καθεστώς του φόβου. Σε επίπεδο εκλογιμότητας παύει η διάκριση των εξουσιών καθώς ο αιρετός υπαξιωματικός καθίσταται ελέγχων και ελεγχόμενος. Ένας μόνο άνθρωπος αποκτά μοχλό πίεσης ενταντι τρίτων σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό, έχοντας και τις δυο ιδιότητες. Αποτελεί εφαλτήριο διαφθοράς και κατάχρησης εξουσίας. Η συμμετοχή στις αυτοδιοικητικές εκλογές α βαθμού, κινείται συχνά από ταπεινά κριτήρια παρά τη διάθεση για προσφορά. Τέλος, η διάταξη αυτή χρησιμοποιείτε πολλάκις από τους υπαξιωματικούς ως παραθυράκι να παρακάμψουν την απόσπαση-μετάθεση τους, σε βάρος της ορθής λειτουργίας της ΕΛ.ΑΣ, καθότι ο αιρετός αστυνομικός δεν δύναται να μετακινηθεί και είναι υποχρεωτική η μετάθεση τους στον τόπο εκλογής τους. Επίσης ακόμη κι αν υπάρχει καταγγελία η υπηρεσιακή ανάγκη μετακίνησης δεν δύναται λόγω αιρετής ιδιότητας να μετακινηθεί/ αποσπαστεί. Είναι μια εντελώς παράλογη διάταξη, αντίθετη με το πνεύμα του νομοθέτη, ο οποίος ορθώς απαγορεύει στους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. να μετέχουν στις εκλογές. Προτείνεται στο νομοσχέδιο να θεσπιστεί κώλυμα εκλογιμότητας των υπαξιωματικών της ελληνικής αστυνομίας στην τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού σε δήμους τουλάχιστον κάτω των 20.000 κατοίκων. Είθιστε με μικρούς τόπους υπαξιωματικοί, λόγω υποστελέχωσης, εν τοις πράγμασι να ασκούν καθήκοντα αξιωματικού. Ιδίως στην ορεινή και νησιωτική Ελλάδα συμβαίνει πολλοί διοικητές αστυνομικών σταθμών αλλά και αρκετοί διοικητές & υποδιοικητές Αστυνομικών τμημάτων να είναι υπαξιωματικοί. Το ίδιο ενδεχομένως σε μικρότερο βαθμό ισχύει για τους υπαξιωματικούς του λιμενικού σώματος.