• Σχόλιο του χρήστη 'ANNA KANAKAKH' | 12 Μαΐου 2021, 13:23

    ΠΡΟΣΟΧΗ! Να ληφθεί υπόψη ότι η "τηλεργασία σε συνθήκες πανδημίας" δεν αποτελεί εμπειρία εφαρμογής τηλεργασίας στην δημόσια διοίκηση. Συνεπώς, το νομοσχέδιο κατατέθηκε ουσιαστικά χωρίς να έχει εξάγει διδάγματα από πιλοτική εφαρμογή σε κανονικές συνθήκες. Τέτοια εμπειρία υπάρχει στην ελληνική δημόσια διοίκηση από το 2014 στην Υπηρεσία Ασύλου, όπου με την υπ’ αριθμ. οικ./6416/21.7.2014 απόφασης του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη «Κανο− νισμός Λειτουργίας Υπηρεσίας Ασύλου» (ΦΕΚ Β΄ 2034) η Υπηρεσία δημοσίευσε Κανονισμό, στο άρθρο 5 παρ.3 του οποίου προβλέπεται ότι «Ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Ασύλου δύναται με απόφασή του να αποφασίσει την εφαρμογή του συστήματος «τηλεργασίας», καθώς και τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτής, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις». Κάνοντας χρήση αυτής της δυνατότητας και για την επίλυση πρακτικών αδυναμιών στην λειτουργία της υπηρεσίας, η Δ/ντρια της Υπηρεσίας εξέδοσε Απόφαση με Αριθμ. οικ. 8249 (ΦΕΚ 2635/3-10-2014) « Εφαρμογή συστήματος μερικής τηλεργασίας») με την οποία εφαρμόζει σύστημα τηλεργασίας». Η παραπάνω περίπτωση δεν μελετήθηκε ποτέ, αλλά ούτε και άλλες μεμονωμένες, πχ στους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκσης, τους Επιθεωρητές Δημοσίων Εργων, το Κρητικό Δίκτυο Τηλεργασίας, την ΜΟΔ αε κ.α. Σημειώνεται ότι θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα υπάρχει από το 2010 - Νόμος 3846/2010 «ΕΓΚΥΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», ο οποίος με το Αρθρο 5 ρυθμίζει τον τρόπο σύναψης και το πλαίσιο λειτουργίας της σύμβασης εργασίας για τηλεργασία και τη δυνατότητα μετατροπής της κανονικής εργασίας σε τηλεργασία.