• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ Ν' | 15 Μαΐου 2021, 11:18

    Η οδηγική ασφάλεια2. Η ασφάλεια και η υγεία του σκύλου3. Η δυνατότητα αποφυγής της άμεσης επαφής των επιβατών με το σκύλο, στις περιπτώσεις σκύλων που διατηρούνται σε υπαίθριες εγκαταστάσεις4. Η πρακτικότητα1. Οδηγική ασφάλεια.Οποιοδήποτε ερέθισμα, οπτικό, ακουστικό ή οσφρητικό, μπορεί να προκαλέσει κάποια απότομη αντίδραση και μετακίνηση του σκύλου μας. Έτσι, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η ανάγκη για μερική απομόνωση του σκύλου τουλάχιστον από τον οδηγό, ώστε να αποκλείεται οποιαδήποτε απόσπαση της προσοχής του από ενδεχόμενη απότομη κίνηση ή γαύγισμα του σκύλου. Σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, η τοποθέτηση σκύλου εντός του χώρου επιβατών ενός οχήματος, είναι ικανή να προκαλέσει ακόμη και θανάσιμους τραυματισμούς στους ανθρώπους που κάθονται μπροστά από το μέρος στο οποίο τοποθετείται ο σκύλος, εφόσον δε βρίσκεται σε ειδικό και σταθεροποιημένο κουτί μεταφοράς, ενώ και ο σκύλος κινδυνεύει από σοβαρό τραυματισμό ή ακόμα και θάνατο. Η προτιμότερη λύση για την εξασφάλιση της οδηγικής ασφάλειας των ανθρώπων και κατ΄ επέκταση και των σκύλων που βρίσκονται σε ένα αυτοκίνητο, είναι να τοποθετείται ο σκύλος σε σταθεροποιημένο κουτί μεταφοράς εκτός οχήματος και συγκεκριμένα στο πίσω μέρος επιβατικών οχημάτων ή στην καρότσα φορτηγών. Στις περιπτώσεις που αυτό δε μπορεί να εφαρμοστεί, θα πρέπει ο σκύλος να είναι τοποθετημένος σε σταθεροποιημένο κλουβί μεταφοράς, ή περιορισμένος στο πίσω μέρος του οχήματος, με κάποιο διαχωριστικό που να αποτρέπει την είσοδο και κίνηση του στο μπροστά μέρος του οχήματος, ακόμη και σε περίπτωση ατυχήματος. Για τα κουτιά μεταφοράς σκύλων ισχύουν οι προϋποθέσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως για παράδειγμα η πρόβλεψη να μην υπερβαίνουν σε μήκος το 30% του οχήματος, έτσι ώστε εκτός από την οδηγική ασφάλεια των επιβατών του οχήματος με το οποίο μεταφέρεται κάποιος σκύλος, να εξασφαλίζεται και η ασφάλεια των οχημάτων που θα βρεθούν στο οδόστρωμα στον ίδιο χώρο και χρόνο.2. Η ασφάλεια και η υγεία του σκύλου Η τοποθέτηση σκύλων εντός οχημάτων κατά τη διάρκεια μεταφοράς τους, έχει προκαλέσει σε αρκετές περιπτώσεις το θάνατό τους από θερμοπληξία κατά την καλοκαιρινή περίοδο, όταν τα ζώα παρέμειναν για πολλές ώρες σε οχήματα με κλειστά παράθυρα υπό υψηλές θερμοκρασίες.Αντίθετα, δεν έχει πέσει στην αντίληψή μας θάνατος σκύλου που να οφείλεται σε καιρικές συνθήκες (υπερβολικό κρύο ή ζέστη), όταν αυτός μεταφέρεται σε ειδικό κουτί εκτός οχήματος, ή θάνατος σκύλου που μεταφέρεται εκτός οχήματος (στο πίσω μέρος επιβατικών αυτοκινήτων ή σε καρότσα μικρών φορτηγών), λόγω τροχαίου ή άλλου ατυχήματος.Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να υπάρχει επαρκής αερισμός στο χώρο που βρίσκεται ο σκύλος και να γίνονται τακτικές στάσεις για παροχή νερού ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο.Δημοσιεύματα που θέλουν τα σκυλιά να μπορούν να στέκονται όρθια και να πίνουν όποτε θέλουν νερό στην διάρκεια ενός ταξιδιού, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν γραφικά, αν δεν ήταν ανεφάρμοστα και επικίνδυνα. Ούτε οι άνθρωποι που ταξιδεύουν με αυτοκίνητο μπορούν να σηκωθούν όρθιοι εντός αυτοκινήτου. Ενώ το νερό ως υγρό, δε μπορεί να μείνει στατικό σε περίπτωση αναταράξεων από λακκούβες κλπ. Ακόμη και αν κάποιος τοποθετήσει δοχείο με νερό, με ανοιχτό και φαρδύ στόμιο για να χωρά το ρύγχος του σκύλου, το πιθανότερο είναι να χυθεί το νερό στη διαδρομή και ο σκύλος να μην έχει δυνατότητα να δροσιστεί.3. Η αποφυγή άμεσης επαφής των επιβατών με το σκύλο, στις περιπτώσεις σκύλων που διατηρούνται σε υπαίθριες εγκαταστάσεις και όχι εντός οικίας, στα πλαίσια μείωσης της πιθανότητας μεταφοράς παρασίτων όπως κρότωνες, ψύλλοι, και ανεπιθύμητων οσμών, θα πρέπει να αποτελεί επιλογή, που αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του οδηγού και των επιβατών ενός αυτοκινήτου.Ανεξάρτητα από την ορθή αντιπαρασιτική μέριμνα που δίνει ένας άνθρωπος στο σκύλο του, δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο να βρεθούν πάνω στο ζώο ορισμένα κοινά παράσιτα, όπως οι κρότωνες και οι ψύλλοι έστω προσωρινά.Αυτό ισχύει σίγουρα για τα σκυλιά που ζούνε σε υπαίθριες εγκαταστάσεις, οι οποίες θεωρούνται και καταλληλότερος χώρος διαβίωσης από οποιοδήποτε διαμέρισμα. Επίσης, τα σκυλιά εργασίας (κυνηγετικά, ποιμενικά), που ζουν σε υπαίθριες εγκαταστάσεις, έχουν τη δική τους μυρωδιά, η οποία για τον άνθρωπο είναι βαριά και συχνά δυσάρεστη, ενώ κανείς δε μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να υπάρχουν εκκρίσεις ούρων ή κοπράνων από το ζώο στη διάρκεια ενός ταξιδιού, ακόμη και αν γίνονται συχνές στάσεις.Η αποφυγή μεταφοράς ανεπιθύμητων παρασίτων στον άνθρωπο και το σπίτι, εφόσον οι ιδιοκτήτες το επιθυμούν, μπορεί να εξασφαλιστεί μόνο με τη μεταφορά του σκυλιού τους εκτός οχήματος, με τους τρόπους που αναφέρθηκαν παραπάνω.4. Πρακτικότητα. Κάθε νόμος, κρίνεται πρωτίστως από το ρεαλισμό που διέπει τις διατάξεις του και τη δυνατότητα των πολιτών να τον εφαρμόσουν. Το μέγεθος των κυνηγετικών αλλά και των ποιμενικών σκύλων, σε συνδυασμό με το μεγάλο πλήθος σκύλων (περισσότερους του ενός) που μπορεί να κατέχει ένας κυνηγός ή ένας κτηνοτρόφος αντίστοιχα, καθιστά ανεδαφική, ανεφάρμοστη και παράλογη οποιαδήποτε προσέγγιση υποχρεωτικής τοποθέτησης των κυνηγετικών και ποιμενικών σκύλων εντός αυτοκινήτου, κατά τις μετακινήσεις μας. Υπάρχουν κυνηγοί που έχουν δύο, τρία, ή ακόμα περισσότερα σκυλιά. Σε περίπτωση που απαγορευτεί η μεταφρά σκύλων σε κουτιά μεταφοράς που τοποθετούνται πίσω από το όχημα ή στην καρότσα μικρών φορτηγών, όσοι έχουν περισσότερα από ένα σκυλιά θα βρεθούν άμεσα σε αδιέξοδο σε οτι αφορά στις μετακινήσεις τους. Σε αυτήν τη περίπτωση, είναι πιθανό το να αποφασίσουν να τα παραδώσουν στους οικείους Δήμους, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία και να διογκωθεί έτσι ακόμη περισσότερο, το ήδη μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι.Συμπεράσματα – προτάσεις: Σε όλη την Ευρώπη είναι νόμιμη και επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων σε κουτιά μεταφοράς, τα οποία μάλιστα τοποθετούνται στον κοτσαδόρο του αυτοκινήτου.Θεωρούμε πως τουλάχιστον για τους λόγους που αναφέρονται παραπάνω, θα πρέπει στο νομοσχέδιο που έρχεται, όχι μόνο να μην απαγορευτεί η μεταφορά σκυλιού εκτός οχήματος, αλλά αντίθετα, να δοθούν κίνητρα στους πολίτες για να μπορούν να μεταφέρουν με ασφάλεια τα σκυλιά τους σε ειδικά κουτιά μεταφοράς εκτός οχήματος. Οι προδιαγραφές τέτοιων κουτιών μεταφοράς που τοποθετούνται στο πίσω μέρος επιβατικών αυτοκινήτων ή στην καρότσα των μικρών φορτηγών, ανά μέγεθος και σχήμα ζώου, μπορούνε εύκολα να διαμορφωθούν από την επιστημονική κοινότητα των κτηνιάτρων.Το γεγονός πως η Κυβέρνηση φέρνει προς ψήφιση το εν λόγω νομοσχέδιο όχι μέσω του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στο οποίο υπάγονται και οι αρμόδιες επιστημονικές ειδικότητες (Διευθύνσεις Κτηνιατρικής), αλλά μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών, ακυρώνει την επιστημονική δεοντολογία και τεκμηρίωση στις διατάξεις που αυτό περιλαμβάνει. Ζητούμε με το νόμο που φέρνει η Κυβέρνηση, να κατοχυρωθεί οριστικά η μεταφορά σκύλων σε κουτιά που θα τοποθετούνται πίσω από τα επιβατικά αυτοκίνητα ή στις καρότσες μικρών φορτηγών, ως μία από τις πλέον ενδεδειγμένες λύσεις στη μεταφορά των τετράποδων φίλων μας, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Τα κυνηγετικά και ποιμενικά σκυλιά είναι ζώα εργασίας και όχι συντροφιάς και θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως τέτοια σε κάθε θεσμική πρωτοβουλία.Θα πρέπει πριν από κάθε νομοθετική διαδικασία να υπάρχει διαβούλευση με τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς και πολίτες. Το να μην καλείται η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος σε νομοθετικές διαδικασίες που σχετίζονται με την άσκηση της θήρας, τους κυνηγούς και τα κυνηγετικά σκυλιά δεν αρμόζει σε δημοκρατικό κράτος, ούτε σε χώρα που βρίσκεται σε υγειονομική και οικονομική κρίση.