• Σχόλιο του χρήστη 'Παπαδάκης Παύλος' | 14 Νοεμβρίου 2009, 03:46

    Αξιότιμε κύριε υπουργέ, 1. Οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου του Α.Σ.Ε.Π. είναι οι ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ συμβάσεις στο δημόσιο και βασίζονται στον Ν. 2190/94, νόμος που θεμελίωσε την επιτροπεία μιας ανεξάρτητης αρχής, εν ονόματι της διασφάλισης των αρχών της ισοτιμίας, της αμεροληψίας και της αξιοκρατίας. Ως εκ τούτου, κάθε δήλωση της κυβέρνησης για επαναφορά της αξιοκρατίας, μέσω της κατάργησης της προσαύξησης που αποκτήθηκε με συμβάσεις του Ν. 2190/94, είναι εξ ορισμού ΑΒΑΣΙΜΗ, μπορεί δε να χαρακτηριστεί «ατυχής», με αρκετά μεγάλη δόση επιείκειας. 2. Ο κάθε υποψήφιος/α, εκτός από τα υπόλοιπα προσόντα που απαιτούνται από τους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ για την κάλυψη θέσεων ορισμένου χρόνου, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 12 μήνες άνεργος/η, ανεργία η οποία αποτελεί προϊόν «επιβολής-ομηρίας» και όχι επιλογής. 3. Οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου του Α.Σ.Ε.Π. είναι οι μοναδικές που υπο-βάλλονται σε ενδελεχή και αυστηρό έλεγχο, εν αντιθέσει με τις συμβάσεις έργου και τις συμβάσεις μαθητείας, τύπου stage, οι οποίες είναι διάτρητες, διακρίνονται από αδιαφάνεια και λειτουργούν εξασφαλίζοντας ελαστικές μορφές εργασίας μεταξύ «ημετέρων». Σε επίπεδο ιδιωτικού τομέα και ΔΕΚΟ, βέβαια, είναι περιττό να μνημονεύσουμε την παντελή απουσία ελέγχου ή αξιοκρατικών κριτηρίων επιλογής προσωπικού, αφού σύμφωνα με στατιστικές οι 7 στους 10 εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα βρίσκουν την πρώτη τους δουλειά μέσω γνωριμιών ή συναναστροφών. 4. Ο ιδιωτικός τομέας πρώτος εφαρμόζει μια άτυπη 50% + προσαύξηση, αφού όποιος έχει δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα γνωρίζει πολύ καλά, πως οι εταιρείες προτάσσουν τους υποψηφίους που έχουν εργασιακή εμπειρία σε εταιρία του ιδίου ή συναφούς κλάδου. Οι δηλώσεις του ίδιου του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π., 1,5 μήνα πριν τις εκλογές, ο οποίος ζήταγε, εκτός των άλλων την κατάργηση του 50% για τις διαδικασίες εκτός ΑΣΕΠ (συμβάσεις μαθητείας stage ή συμβάσεις έργου) μόνο, ενισχύει τα επιχειρήματά μας. Επίσης, θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι με το νόμο Παυλόπουλου, αυτοί που πραγματικά αδικήθηκαν ήταν οι συμβασιούχοι του Α.Σ.Ε.Π., μια και ο νόμος τούς απέκλειε από κάθε διεκδίκηση μονιμοποίησης (κανένας συμβασιούχος του Α.Σ.Ε.Π. δεν μπορούσε να πραγματοποιήσει δύο διαδοχικές συμβάσεις, με διάστημα μικρότερο των 4 μηνών). Με άλλα λόγια, ο νόμος απέκλειε τους μοναδικούς συμβασιούχους που μπήκαν στο δημόσιο μέσω ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΩΝ διαδικασιών, ενώ μονιμοποιούσε μέρος των συμβασιούχων που προσελήφθηκαν με διαδικασίες εκτός Α.Σ.Ε.Π.. Όπως είναι σαφές από τα προηγούμενα, κάθε προσπάθεια κατάργησης της προσαύξησης 50% στη προϋπηρεσία που αποκτήθηκε στο δημόσιο τομέα μέσω διαδικασιών Α.Σ.Ε.Π., αποτελεί: - Υποβάθμιση του ίδιου του Α.Σ.Ε.Π (μια και αξιοκρατικές και μη διαδικασίες αντιμετωπίζονται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο), της αξιοπιστίας του καθώς και σοβαρό πλήγμα στην αξιοπιστία και στην αξιοκρατία του συστήματος πρόσληψης μονίμου προσωπικού στον δημόσιο τομέα. - Κατάφορη αδικία προς τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου του Α.Σ.Ε.Π., οι οποίοι διάλεξαν την οδό της ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ, όχι «θολές» διαδικασίες, και γι’ αυτό το λόγο τιμωρούνται για ακόμα μια φορά από το Κράτος. - Δείγμα ασυνέπειας και έλλειψης σεβασμού του Κράτους προς μια μεγάλη ομάδα Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι, βάση του υπάρχοντος συστήματος μοριοδότησης, προσπάθησαν για πολλά χρόνια ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ και όχι με «πλάγιες» μεθόδους, να αποκτήσουν την απαιτούμενη προϋπηρεσία, την οποία το Κράτος καταργεί μέσα σε μία νύχτα. Ζητάω, λοιπόν, να μην καταργηθεί η προσαύξηση 50% στην προϋπηρεσία που αποκτήθηκε στο δημόσιο τομέα μέσω διαδικασιών Α.Σ.Ε.Π., ώστε να μην πληρώσουν, για μια ακόμη φορά, οι συμβασιούχοι που απέκτησαν αυτή την προϋπηρεσία ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ και όχι μέσω κάποιου πολιτικού γραφείου , τις πολιτικές σκοπιμότητες της εκάστοτε κυβέρνησης. Σας ευχαριστώ!!