• Σχόλιο του χρήστη 'Π.Ι.Γ.' | 14 Νοεμβρίου 2009, 11:48

    Παρατηρήσεις "επί της αρχής" (επειδή δεν υπάρχει αντίστοιχο πεδίο, παρά μόνο κατ΄άρθρο, σχολιάζω "όπου να'ναι") -Πολύ καλή η πρωτοβουλία της παράπλευρης αναγραφής της σχετικής νομοθεσίας που αναφέρεται στην παρούσα πρόταση για διαβούλευση (αν και θα έπρεπε να αναγράφεται ότι δεν είναι το σύνολο της νομοθεσίας που αφορά τις προσλήψεις, αλλά μόνο ότι είναι σχετικό με αυτά που αλλάζουν), όπως και της δυνατότητας να δούμε και να "κατεβάσουμε" νόμους χωρίς την απαράδεκτη κατ΄εμέ απαίτηση πληρωμή της συνδρομής στο εθνικό τυπογραφείο. Μόνο από τον όγκο των σχετικών διατάξεων γίνεται φανερό ότι θα πρέπει ο 2190/94 να καταργηθεί και να αντικατασταθεί με έναν νέο, ο οποίος θα είναι κωδικοποίηση όλων των προηγούμενων (άρα θα έπρεπε στον παρόν να προβλεφθεί η σύσταση επιτροπής για κωδικοποίηση της νομοθεσίας) Αν και αφορά γενικότερα το πρόβλημα της πολυνομοθεσίας στην Ελλάδα, θα πρότεινα από εδώ και στο εξής, αν μη τι άλλο, κάθε τροπολογία νόμου να τιτλοφορείται "Νιοστή" τροποποίηση του Ν.τάδε, ώστε να ξέρουμε πόσες τροποποιήσεις υπάρχουν μήπως και μπορέσουμε να βγάλουμε άκρη - Πιστεύω ότι θα πρέπει να προβλεφθεί αντίστοιχη διαδικασία για την τροποποίηση των προκηρύξεων και των εντύπων του ΑΣΕΠ, τα οποία είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα και οδηγούν σε αποκλεισμούς λόγω απροσεξίας (π.χ.μη συμπλήρωση κωδ.99), αλλά και καθυστερήσεις στη σύνταξη των πινάκων κατάταξης αφού υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που δεν αποσφαηνίζονται. Έτσι το ΑΣΕΠ θα πρέπει να ζητήσει από τις υπηρεσίες του και τους φορείς που συντάσσουν μόνοι τους τους πίνακες κατάταξης να απαριθμήσουν προβλήματα και να προτείνουν λύσεις και το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με τους πολίτες -Θα πρέπει να γίνει σαφές σε όλους ότι πρόκειται για ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ σύστημα πρόσληψης και ΟΧΙ για αξιοκρατικό. Καμία διάταξη νόμου δεν μπορεί να εξασφαλίσει την αξιοκρατία (υπάρχουν άνθρωποι που έκαναν μεταπτυχιακά γιατί ήταν αρκετά ικανοί για να εξασφαλίσουν υποτροφία και άλλοι που έκαναν μεταπτυχιακά γιατί η οικογένειά τους είχε αρκετά για να τους στηρίξει οικονομικά χωρίς να το αξίζουν - αναγκαστικά βαθμολογούνται το ίδιο· από την άλλη κάποιος με τρία μεταπτυχιακά και δύο διδακτορικά δε σημαίνει ότι θα είναι καλύτερος από κάποιον "απλό" πτυχιούχο με όρεξη για δουλειά) - Θεωρώ ότι θα πρέπει να καταργηθεί τελείως το σύστημα προσλήψεων. Καλό είναι αυτός ο νόμος να οδηγεί σε σχολές δημόσιας διοίκησης (τοπικές ίσως σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ), ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας με π.χ. τρίμηνο θεωρητικής κατάρτισης και 9μηνο πρακτικής στις θέσεις που δηλώνουν οι υποψήφιοι και μόνο αφού τελειώσουν επιτυχώς οι υποψήφιοι τη σχολή να καταλαμβάνουν θέσεις στο δημόσιο. Αυτή τη στιγμή οι υπηρεσίες ειδικά των παραμεθορίων περιοχών λειτουργούν ως σχολές εκμάθησης νέων υπαλλήλων μέχρι να μετατεθούν/μεταταγούν σε κεντρικότερες. Από την άλλη με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε κάποιοι απαράδεκτοι υπάλληλοι, κάποιοι που δεν τιμούν ούτε το πτυχίο τους ούτε τον όρκο τους, να απορρίπτονται πριν το διορισμό τους. Κατά τη διάρκεια της φοίτησης, θα μπορούσε να παρέχεται στους μαθητευόμενους ο βασικός μισθός (με κρατήσεις μόνο για ιατροφαρμ. περίθαλψη)