• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ' | 14 Νοεμβρίου 2009, 14:06

    Θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι που ίσως αφορά περισσότερο το υπουργείο παιδείας, αλλά έχει άμεση σχέση με τις προσλήψεις στο δημόσιο: Θα φροντίσετε για μια διαδικασία πρόσληψης στα ΔΙΕΚ (ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ) τουλάχιστο διάφανη όπου θα γνωρίζουμε τι προσόντα θέλουν ακριβώς, πως αυτά αξιολογούνται, ποιοι τελικά επιλέγονται και με ποια προσόντα; Τι σκοπεύετε να κάνετε για την απασχόληση στα ΔΙΕΚ ικανού διοικητικού προσωπικού και Εκπαιδευτών με επαγγελματική εμπειρία; Και εξηγώ. Εργάζομαι ως εκπαιδεύτρια σε ιδιωτικά και δημόσια ΙΕΚ με εξάμηνες συμβάσεις.Σε ότι αφορά την εργασία μου στα ΔΙΕΚ είναι χειρότερη από αυτή των stager, και φυσικά δεν προσβλέπω σε μόνιμο διορισμό, κάτι που πρέπει να καταργηθεί σε βάθος χρόνου και να εφαρμοστούν συμβάσεις εργασίας ίδιες, τόσο στον ιδιωτικό τομέα, όσο και στο δημόσιο τομέα αν θέλουμε να μιλάμε για δικαιοσύνη και ισότητα. Από ποιότητα και συνθήκες εργασίας το ιδιωτικό ΙΕΚ είναι άριστο μπροστά στο «γραφείο Δημοσίων σχέσεων» που είναι το δημόσιο ΙΕΚ. Σε αυτό που βρίσκω ότι το δημόσιο ΙΕΚ υπερέχει και για αυτό βρίσκομαι εκεί, είναι στα ένσημα/ ώρα (η αμοιβή/ώρα είναι καλύτερη όμως ακυρώνεται από τις κακές συνθήκες εργασίας και πληρωμής). Για να διατηρηθούν οι γκρίζες ισορροπίες τους, οι περισσότερες και καλύτερες ώρες διδασκαλίας (εργαστηριακές) και επιτήρησης (μαζί και αυτές της πιστοποίησης) δίνονται σε δημόσιους υπαλλήλους, καθηγητές των ΤΕΕ, που συνήθως εργάζονται το πρωί στους συστεγαζόμενους χώρους και συνεχίζουν μετά το απόγευμα στα ΙΕΚ ενισχύοντας το εισόδημά τους, στερώντας ώρες και εισόδημα από άλλους εκπαιδευτές (που δεν έχουν σταθερό εισόδημα) στους οποίους δίδονται συνήθως μόνο δύο ώρες διδασκαλίας για όλη την βδομάδα. Οι προσλήψεις των εκπαιδευτών γίνονται από τους διευθυντές που αρνούνται να δημοσιοποιήσουν τους πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτών, ενώ προσωπικά προσλαμβάνομαι για να αποφύγουν την ένσταση, αφού δεν θέλουν να μπλέκουν με την χαρτούρα και το ανακάτωμα που τους δημιουργεί. Στα προσόντα δεν λαμβάνεται υπόψη αν ο εκπαιδευτής έχει διδάξει ξανά και έχει γράψει βιβλίο στο συγκεκριμένο μάθημα, αλλά τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά που έχει, χωρίς να εξετάζεται ιδιαίτερα η συνάφεια τους με το μάθημα. Τι γνώσεις έχει άλλωστε το διοικητικό προσωπικό για να κρίνει την συνάφεια στα ειδικά αντικείμενα; Το διοικητικό προσωπικό αποτελείται από αποσπασμένους εκπαιδευτές που κυρίως βρίσκονται εκεί, όχι γιατί τους ενδιαφέρει ή εργασία στα ΔΙΕΚ φυσικά, αλλά για να είναι κοντά στα σπίτια τους και αυτό κάνει το όλο σύστημα, κάθε εκπαιδευτική χρόνια, να ξεκινά από την αρχή με ανθρώπους που δεν έχουν καμία γνώση του αντικειμένου, με θύματα τους εκπαιδευόμενους και τους εκπαιδευτές. Για το λόγο αυτό επικροτώ την απαγόρευση των αποσπάσεων των καθηγητών. Η επαγγελματική εμπειρία φαίνεται να παίζει αρκετά χαμηλό ρόλο στη επιλογή των εκπαιδευτών κάτι που θεωρώ αδιανόητο για τα Ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης, όπου πρώτη προτεραιότητα δε θα έπρεπε να είναι η ακαδημαϊκή μόρφωση των εκπαιδευόμενων, αλλά τι πιο προφανές-η μεταφορά της επαγγελματικής εμπειρίας των επιστημόνων που έχουν δουλέψει στο χώρο του επαγγέλματος που τους ενδιαφέρει. Υποστηρίζω την υψηλότερη μοριοδότηση της επαγγελματικής εμπειρίας σε σχέση με τους ακαδημαϊκούς τίτλους, σε θέσεις όπου κρίνεται απαραίτητη μετά από σοβαρή μελέτη από ειδικούς. Επίσης υποστηρίζω την μεταβλητή μοριοδότηση ανάλογα με το πόσο σημαντική είναι η συγκεκριμένη δεξιότητα ή γνώση με τις απαιτήσεις της προκηρυσσόμενης θέσης εργασίας.