• Σχόλιο του χρήστη 'kavala' | 15 Νοεμβρίου 2009, 11:40

    Επαναλαμβάνω, είναι υποκριτικό και λαϊκιστικό αυτό που επαναλαμβάνουν κάποιοι: "400 μόρια το διδακτορικό, 400 το τεστ δεξιοτήτων...άδικο". Αν έχει κάποιος διδακτορικό, "παίρνει" 400 μόρια, αν δεν έχει "παίρνει" 0 μόρια. Στο απλό τεστ δεξιοτήτων όλοι οι πτυχιούχοι οφείλουν να πάρουν τουλάχιστον πάνω από 75%, και πάντως κανείς δε θα πάρει 0%. Δηλαδή, ο πτυχιούχος πρέπει να "πάρει" 100% και ο διδάκτορας 0% για να καλυφθεί η διαφορά, πράγμα αδύνατον. Το άδικο, επαναλαμβάνω, είναι ότι όλα τα μεταπτυχιακά "παίρνουν" 200 και όλα τα διδακτορικά 400. Δηλαδή, ο έχων διδακτορικό στο ΕΜΠ ή στη δημόσια διοίκηση σε καλό Πανεπιστήμιο εξισώνεται για την κάλυψη διοικητικής θέσης με τον έχοντα διδακτορικό στην ιστορία της τέχνης στη Βουλγαρία -απαράδεκτο. Το τεστ δεξιοτήτων είναι η ασφαλιστική δεικλίδα που θα ξεχωρίσει τους κατόχους μεταπτυχιακών διπλωμάτων μεταξύ τους και οι ικανοί προφανώς το θέλουν. Είναι γνωστό ότι υπάρχει βιομηχανία παραγωγής (εύκολων) μεταπτυχιακών που μπορούν να χρησιμεύσουν μόνο ως προσόν διορισμού στο δημόσιο. Αν δεν υπάρξει πρόβλεψη, το δημόσιο θα γεμίσει από τους κατόχους τους, οι οποίοι είναι σαφώς ακαταλληλότεροι από πολλούς κατόχους απλών πτυχίων καλών Πανεπιστημίων. Σαφώς ναι στο τεστ δεξιοτήτων (είναι διεθνώς κατοχυρωμένη πρακτική), αλλά πρέπει να περιοριστεί και η μοριοδότηση στα μεταπτυχιακά μόνο στα συναφή με τον τίτλο της θέσης. Σε επόμενο στάδιο, όταν αξιολογηθούν τα Πανεπιστήμια και τα μεταπτυχιακά τους, θα πρέπει να μοριοδοτούνται τα μεταπτυχιακά (πιθανόν και τα πτυχία) με συντελεστές βαρύτητας.