• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΠΠΟΘΕΣΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΙΠΠΟΕΙΔΩΝ' | 19 Μαΐου 2021, 09:55

    Άρθρο 22 Διοικητικές κυρώσεις α/α 2 Παράβαση Εγκληματική επιλογή από τον νομοθέτη ως ζώο συντροφιάς όσα ζώα δεν περιλαμβάνονται στο κατάλογο του παραρτήματος Ι του ΕΚ 2016/429 δηλαδή: αν κάποιος διατηρεί οικόσιτο ιπποειδές όπως ορίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία (βλ σχόλιο μας για το άρθρο 2, παράγραφος 3 Ζώα συντροφιάς) θα πληρώνει πρόστιμο; Όσοι έχουν υιοθετήσει κακοποιημένα ιπποειδή ως οικόσιτα θα πληρώσουν πρόστιμο; Πως θεωρείται παραβάτης κάποιος που διατηρεί ζώο συντροφιάς που δεν ανήκει στο Παράρτημα Ι του ΕΚ 2016/429 Να αφαιρεθεί το "και αναφέρεται στον κατάλογο του Παραρτήματος Ι του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/429 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2016 σχετικά με τις μεταδοτικές νόσους των ζώων και για την τροποποίηση και την κατάργηση ορισμένων πράξεων στον τομέα της υγείας των ζώων (L 84)." Αν δεν αναφέρεται απλώς διατηρείται παρανόμως και σύμφωνα με το άρθρο 22 Διοικητικές κυρώσεις, όποιος διατηρεί ως ζώο συντροφιάς ένα ιπποειδές θα πληρώσει 1.000€ πρόστιμο. Ο ευρωπαϊκός κανονισμός δεν ορίζει ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΖΩΟ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ αλλά ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ τα ζώα που αναγνωρίζει ως ζώα συντροφιάς. Κανονικά δεν χρειάζεται εδώ αυτό το παράρτημα, γιατί εδώ έχουμε ορισμό. Αν θέλετε να αναφέρετε ποια ζώα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να έχουμε ως ζώα συντροφιάς στα σπίτια μας θα πρέπει κανονικά να το πείτε σε άρθρο. Διαφορετικά δεν μπορεί να τιμωρηθεί η διατήρησή των άλλων (πχ ενός αλόγου) ως ζώου συντροφιάς καθώς κατά το νομοθέτη απλά δεν είναι. Πάντως, ακόμα κι αν επιμείνετε να τα αναφέρετε στον ορισμό καλύτερα για τον απλό κόσμο να τα αναφέρετε ένα ένα καθώς ο τίτλος του κανονισμού στον οποίο μας παραπέμπετε είναι μεγαλύτερος από τα ζώα του παραρτήματος: "Σκύλοι, Γάτες, Νυφίτσες, Ασπόνδυλα (πλην μελισσών, μαλακίων που ανήκουν στο φύλο Mollusca και καρκινοειδών που ανήκουνε στο υποφύλο Crustacea), Διακοσμητικά́ υδρόβια ζώα, Αμφίβια, Ερπετά́, Πτηνά́ (δείγματα ειδών πτηνών εκτός από́ όρνιθες, γαλοπούλες, φραγκόκοτες, πάπιες, χήνες, ορτύκια, περιστέρια, φασιανούς, πέρδικες και στρουθιονίδες), τρωκτικά́ και κουνέλια (έκτος από́ εκείνα που προορίζονται για παραγωγή́ τροφίμων)." α/α 40 Παράβαση Εκτροφή ή/και χρησιμοποίηση σκύλου ή γάτας ή ιπποειδούς για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών Άρθρο 14 παρ. 4 εδάφιο δεύτερο50.000 ευρώ για κάθε ζώο Να προστεθεί όπως ακριβώς αναφέρεται στο άρθρο 17 του Ν 4711/2020 ήδη στο σχόλιο μας στην διαβούλευση για το άρθρο 14 παράγραφος 4 επισημαίνουμε: να αντικατασταθεί ακριβώς όπως αναφέρεται στον Νόμο 4711/2020 - ΦΕΚ 145/Α/29-7-2020, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, άρθρο 17: Απαγορεύεται η εκτροφή, η εκπαίδευση και η χρησιμοποίηση ζώων για οποιοδήποτε είδος μάχης. Επίσης απαγορεύονται η εκτροφή, η χρησιμοποίηση και η εξαγωγή σκύλων, γατών και ιπποειδών για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών Άρα και το διοικητικό πρόστιμο να αφορά: Εκτροφή, η χρησιμοποίηση και η εξαγωγή σκύλων, γατών και ιπποειδών για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών. Η τραγική παράλειψη της απαγόρευσης της εξαγωγής, σκύλων, γατών και ιπποειδών για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών, θα οδηγήσει στην εξαγωγή των παραπάνω ζώων για σφαγή στο εξωτερικό. α/α 41 Παράβαση Να προστεθεί στους ορισμούς της κακοποίησης, ως ειδική περίπτωση το παστούρωμα – ιπποπέδη ώστε να μην στηριζόμαστε για να σώσουμε ζώα στην περιγραφική ανικανότητα του συγγραφέα του σ/ν, όπου με την φράση δραστικός και μη ιατρογενής περιορισμός της φυσιολογικής κίνησης πρέπει να εννοηθεί και όχι να οριστεί το παστούρωμα – ιπποπέδη ως κακοποίηση. Σύμφωνα με τους διεθνείς οδηγούς καλής διαβίωσης και κτηνιατρικές γνωματεύσεις ιππίατρων η συγκεκριμένη πρακτική είναι κακοποίηση και θα πρέπει να αποσαφηνιστεί σε μια χώρα που οι Δήμοι έχουν ζητήσει με επιστολή τους να μην θεωρείται ως κακοποίηση. Καθημερινά οι ίδιοι οι Δήμοι ακυρώνουν τα διοικητικά πρόστιμα που αφορούν το συγκεκριμένο αδίκημα του παστουρώματος στα πλαίσια ικανοποίησης αιτημάτων ψηφοφόρων τους. Σε ένα σχέδιο νόμου που θα αντικαταστήσει τον Ν 4039/2012 στον οποίο στηρίζονται οι ορισμοί ευζωίας και κακοποίησης όλων των ζώων είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ευζωία των ιπποειδών αλλά και των υπόλοιπων κατηγοριών ζώων να προστεθεί το παστούρωμα – ιπποπέδη στους ορισμούς της κακοποίησης. Να συμπληρωθεί στη διάταξη του άρθρου 22§4: «Κατά τη διαπίστωση της παράβασης αυτή βεβαιώνεται επί τόπου ή σε άλλο τόπο, σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η ως άνω βεβαίωση δεν καθίσταται εφικτή στον τόπο διάπραξης». Στο άρθρο 22§6 αναφέρεται ότι «Αν δεν προβληθούν αντιρρήσεις ή αν αυτές απορριφθούν, επιβάλλεται το πρόστιμο με απόφαση δημάρχου του δήμου στα όρια του οποίου τελέστηκε η παράβαση. Το πρόστιμο καταβάλλεται μειωμένο κατά το μισό εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης επιβολής προστίμου στον παραβάτη. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, το πρόστιμο βεβαιώνεται στο σύνολό του από την ταμειακή υπηρεσία του δήμου και εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974 , Α` 90).». Είναι αδιανόητο τα πρόστιμα για την κακοποίηση να αντιμετωπίζονται, ως τυπική περίπτωση δημοσίων εσόδων και να δίνεται η δυνατότητα “έκπτωσης 50%” σε αυτόν που καταβάλλει σύντομα. Ο Νομοθέτης εξισώνει τη βλάβη σε έμβιο ον με το παράνομο παρκάρισμα. Θα διατηρήσετε πραγματικά το λάθος αυτό που δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο; Στο άρθρο 27§2 αναφέρεται ότι «Στις οργανωμένες παραλίες, η πρόσβαση σκύλων, πάντοτε με χρήση λουριού, εντός και εκτός θάλασσας, επιτρέπεται μόνο εφόσον υπάρχει σχετική ευδιάκριτη ένδειξη, αναρτημένη από τον νόμιμο υπεύθυνο εκμετάλλευσης της παραλίας». Προτείνεται η τροποποίηση της διάταξης αυτή και συγκεκριμένα να ορίζεται ότι στις οργανωμένες παραλίες θα υπάρξει οριοθέτηση μέρους αυτών σε ποσοστό 20% για τη χρήση τους από τους κηδεμόνες ζώων συντροφιάς. Οι σχετικοί προς τούτο χώροι θα σημαίνονται κατάλληλα από τον νόμιμο υπεύθυνο εκμετάλλευσης της οργανωμένης παραλίας. Η προσέγγιση αυτή εδράζεται στην έννοια των κοινόχρηστων πραγμάτων κατά τον Αστικό Κώδικα. Σε κάθε περίπτωση, τα κοινόχρηστα πράγματα είναι εκτός οποιασδήποτε συναλλαγής, ανήκουν είτε στο δημόσιο (αιγιαλός - παραλία), είτε στους Ο.Τ.Α. (πάρκα - αλσύλλια), που είθισται να αναλαμβάνουν τη διαχείριση και την αξιοποίησή τους κατά τρόπο ώστε να μην αναιρείται η κοινή χρήση τους (άρθρο 970 του Α.Κ), καθώς επίσης και να προάγεται πρωτίστως το ιεραρχικά διαβαθμισμένο έννομο αγαθό της κοινής ωφέλειας του άρθρου 969 του Α.Κ. Επιπροσθέτως, κάθε πολίτης έχει το αναφαίρετο ατομικό δικαίωμα να χρησιμοποιεί ελεύθερα και ανεμπόδιστα τους κοινόχρηστους χώρους, εξουσία που απορρέει προδήλως από το αυτοτελές δικαίωμα της προσωπικότητας των διατάξεων των άρθρων 5§1 του Συντάγματος και 57 του Α.Κ., σε συνδυασμό με την κείμενη νομοθεσία περί αιγιαλού και παραλίας. Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων. Επίσης, να προστεθεί πως τα ιπποειδή ως ζώα συντροφιάς μπορούν να απολαμβάνουν τις ευεργετικές ιδιότητες της πρόσβασης σε παραλίες που ανήκουν στο Δημόσιο είτε στους ΟΤΑ και εισόδου μέσα στην θάλασσα πάντα με την εποπτεία αρμόδιου, κατόχου ή ιδιοκτήτη.