• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΡΕΤΗ' | 16 Νοεμβρίου 2009, 21:32

    Θα ήθελα να αναφερθώ σε μία ξεκάθαρη αδικία του συστήματος μοριοδότησης του ΑΣΕΠ όπου ήλπιζα ότι θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές με το νέο σχέδιο νόμου για τις προσλήψεις. Ένα άτομο το οποίο σήμερα κατέχει 2 πτυχία Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ΠΕ και ΤΕ δεν μοριοδοτείται με τα 150 μόρια όπως ένα άτομο που διαθέτει δύο πτυχία ΠΕ και ΤΕ αντίστοιχα. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι «Ως δεύτερος τίτλος σπουδών σε αντικείμενο συναφές με το γνωστικό αντικείμενο θέσεων των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ και της αυτής εκπαιδευτικής βαθμίδας με τον τίτλο σπουδών που απαιτείται σύμφωνα με την προκήρυξη, θεωρείται μόνο τίτλος ΑΕΙ (ΠΕ) προκειμένου για θέσεις Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΠΕ) και μόνο τίτλος ΤΕΙ (ΤΕ) Προκειμένου για θέσεις Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ)». Η αιτιολογία της μη μοριοδότησης βρίσκεται στο ότι οι εν λόγω δύο τίτλοι δεν είναι του ίδιου εκπαιδευτικού επιπέδου Σύμφωνα με το ΦΕΚ 114/11-6-2001 Νόμος 2916 άρθρο1 παρ.1.α για την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ σε ΑΤΕΙ ανήκουνε στο ίδιο εκπαιδευτικό επίπεδο. «Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα πανεπιστήμια, πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) τον Τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα». Το ΑΣΕΠ αναφέρει ότι "ο όρος της αυτής εκπαιδευτικής βαθμίδας με τον τίτλο σπουδών που απαιτείται σύμφωνα με την προκήρυξη ερμηνεύεται υπό το πρίσμα της διακρίσεως των φορέων παροχής Ανώτατης Εκπαίδευσης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και της διαφοροποιημένης αποστολής ενός εκάστου". Να αναφέρω εδώ ότι μέχρι το 2004 ο δεύτερος τίτλος σπουδών μοριοδοτούνταν κανονικά για ένα άτομο που είχε δύο πτυχία ΠΕ και ΤΕ και αυτός ήταν και ένας λόγος που με ώθησε στο να κάνω δεύτερο πτυχίο. Η εν λόγω ερμηνεία εδόθη από το ΑΣΕΠ για τις προκηρύξεις που εξεδόθησαν από 28/4/2004 και εφεξής. Υπό το πρίσμα όμως αυτό, δεν θα έπρεπε να δίδονται μόρια και στα Μεταπτυχιακά καθώς στους διδακτορικούς τίτλους καθότι η αποστολή τους διαφοροποιείται από την αποστολή ενός Προπτυχιακού τμήματος. Επίσης, διαφορετική αποστολή, φύση ίσως και τρόπο εκτέλεσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας υφίσταται και ανάμεσα στα διάφορα προπτυχιακά πανεπιστημιακά τμήματα! (αυτονόητο άλλωστε… διότι εάν είχαν την ίδια αποστολή ποίος θα ήταν και ο λόγος ύπαρξης τόσων πολλών και διαφορετικών τμημάτων;). Ακόμη η αποστολή ενός Δημοσίου ΙΕΚ το οποίο ανήκει και στην μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση μάλιστα, σαφέστατα διαφοροποιείται από την αποστολή του Γενικού Λυκείου, αλλά και του Γενικού Λυκείου από του Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου, άρα δεν θα έπρεπε να δίνονται τα και εκεί τα 150 μόρια για την κατοχή δύο από τους παραπάνω τίτλους. Η λήψη ενός δεύτερου πτυχίου, απαιτεί 4ετείς σπουδές και πολύ προσπάθεια που κανένας δεν έχει το δικαίωμα να απαξιώνει. Ακόμη όμως και αν δεν θεωρείται ότι ανήκουνε στο ίδιο εκπαιδευτικό επίπεδο θα έπρεπε να παρέχεται μοριοδότηση για το επιπλέον προσόν του δεύτερου τίτλου σπουδών.