• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΙΛΟΖΩΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΕΚΑΛΗΣ' | 20 Μαΐου 2021, 21:28

    Άρθρο 7 🟥Παρ.2 ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ τροποποίηση της πρώτης παραγράφου. Με κεφαλαία οι αλλαγές μας: «Ο δήμος δύναται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να συνεργάζεται για τους σκοπούς της παρ. 1, συνάπτοντας σχετική έγγραφη συμφωνία, με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχουν έδρα στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. και είναι ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΜΕΝΕΣ στο Μητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς ΚΑΙ [- όχι ή -] σε αντίστοιχα μητρώα των χωρών όπου εδρεύουν.» 🟥Παρ.6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ Η πρώτη πρόταση να συμπληρωθεί ως εξής: «...και έχουν έγγραφη συμφωνία με τον Δήμο στον οποίο βρίσκεται το ζώο.» ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ για το ΕΜΖΣ στην δεύτερη πρόταση: Πρώτη καταχώριση κάθε αδέσποτου ή εγκαταλελλειμένου ζώου στο ΕΜΖΣ πρέπει να γίνεται πάντα με πρώτο προσωρινό ιδιοκτήτη τον Δήμο εύρεσης/προέλευσης του ζώου, όχι φιλοζωικό σωματείο, Μ.Κ.Ο ή ιδιώτη με καταφύγιο. Αυτό κρίνουμε ότι είναι απαραίτητο για τους εξής λόγους: Α. Την ιχνηλασιμότητα των ζώων. Β. Την αναγνώριση ιδιαίτερων προβλημάτων των Δήμων π.χ. αυξημένες εγκαταλείψεις κουταβιών από ιδιωτικές γέννες, ύπαρξη παράνομων εκτροφέων, έλλειψη στείρωσης αδέσποτων ζώων, κτλ. Ενδεικτικά: https://www.facebook.com/166313236824083/posts/3608610802594292/ Γ. Την δυνατότητα του Δήμου να διαμορφώσει επαρκές πρόγραμμα στειρώσεων και περίθαλψης, γνωρίζοντας τον αριθμό των αδέσποτων ζώων του, εφόσον θα μπορούν να κάνουν δωρεάν χρήση των υπηρεσιών του οι προσωρινοί ιδιοκτήτες των ζώων (Άρθρο 4, παρ.13). Δ. Την δυνατότητα συλλογής στατιστικών στοιχείων ώστε να είναι στοχευμένες οι δράσεις του ΥΠΕΣ στις προβληματικές περιοχές. Μετά την πρώτη καταχώριση στο ΕΜΖΣ με προσωρινό ιδιοκτήτη τον Δήμο εύρεσης/προέλευσης του ζώου, θα μπορεί να μεταβιβαστεί η προσωρινή ιδιοκτησία για εύρεση υιοθεσίας. Στην πράξη δημιουργούνται προβλήματα στα ζώα και στους τοπικούς εθελοντές που τα φροντίζουν και τα αναζητούν, όταν περισυλλέγονται χωρίς ενημέρωση, ή επανεντάσσονται σε άλλες περιοχές από τις οποίες φροντίζονταν, ή εντάσσονται χωρίς ενημέρωση & χωρίς γνώση των ιδιαιτεροτήτων μιάς περιοχής. Θα πρέπει να είναι σαφή τα πλαίσια λειτουργίας των οργανώσεων και η υποχρέωση ενημέρωσης. Διότι δεν έχουν όλοι οι Δήμοι σωματεία και Μ.Κ.Ο αλλά πολλοί έχουν εθελοντές που συνεργάζονται με τους Δήμους, που γνωρίζουν την περιοχή τους και φροντίζουν επί πολλά έτη τα ζώα που ζουν σε αυτή. Δυστυχώς δεν φτιάχτηκε το Μητρώο του άρθρου 19 του Ν.4674/2020 το οποίο και καταργείται με την παρ.2(ζ) του άρθρου 41 του παρόντος σχεδίου νόμου, οπότε δεν υπάρχει πλαίσιο λειτουργίας των οργανώσεων. 🟥Παρ.7 Για τις στειρώσεις από εθελοντές κτηνίατρους αναφέρεται ότι χρειάζεται δήλωση τους στο ΓΕΩΤΕΕ και πραγματοποιούνται υπό την εποπτεία των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου. Η μετεγχειρητική φροντίδα που παρέχεται στα ζώα αυτά υπό ποίου αρμοδίου την επίβλεψη θα πραγματοποιείται; Στις ομαδικές εθελοντικές στειρώσεις που κατά καιρούς ανακοινώνονται μας προβληματίζει πάντα ο χρόνος της επανένταξης των στειρωμένων ζώων. Που φροντίζονται τα εκατοντάδες αδέσποτα ζώα που στειρώνονται σε ένα ΣΚ ή τριήμερο και για πόσες ημέρες πριν επανενταχθούν; Τι αντιβίωση και πως τους χορηγείται αν επανεντάσσονται νωρίς; Θα πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες και εποπτεία ώστε να μην επανεντάσσονται νωρίς τα ζώα γιατί αν έχουν μετεγχειρητικές επιπλοκές, κινδυνεύουν να πεθάνουν αβοήθητα.