• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΘΗΡΟΦΥΛΥΛΑΚΩΝ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ' | 20 Μαΐου 2021, 21:16

    ΑΡΘΡΟ 3. Αρμόδιες αρχές. Οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων αναγνωρίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και εξομοιώνονται ως προς τα καθήκοντα και τα δικαιώματα με τους φύλακες θήρας του δημοσίου (πλέον δασοφύλακες του δημοσίου), πλην της αντιμισθίας. Κατά την άσκηση των καθηκόντων υποχρεούνται στην καταγγελία κάθε παραβάτη των περί δασών διατάξεων και ενεργούν ως ανακριτικοί υπάλληλοι (άρθρα 267 και 289, του Δασικού Κώδικα). Συνεπώς εφόσον σύμφωνα με το προτεινόμενο άρθρο μεταξύ των αρμοδίων οργάνων είναι και οι υπάλληλοι της Δασικής Υπηρεσίας η προβλεπόμενη εξουσιοδότηση από τη Δασική Υπηρεσία είναι λάθος και πρέπει να απαλειφθεί. Η διατήρηση της θα επιφέρει σύγχυση στους πολίτες και θα δυσχεράνει το ελεγκτικό έργο των φυλάκων θήρας (θηροφυλάκων) και θα δημιουργήσει διαφοροποιήσεις στην άσκηση των καθηκόντων από περιοχή σε περιοχή. Επίσης τι θα ισχύει για τους θηροφύλακες των Κυνηγετικών Ομοσπονδιών που έχουν ως περιοχή αρμοδιότητας την έκταση αρμοδιότητας της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας (π.χ. Μακεδονία και Θράκη), δηλαδή έκταση πολύ ευρύτερη από την περιοχή ευθύνης μίας τοπικής Δασικής Υπηρεσίας όπως ενός Δασαρχείου (π.χ. Έδεσσας). Τα κυνηγετικά σκυλιά έχουν ως πεδίο δραστηριοποίησης τους αποκλειστικά τους κυνηγοτόπους στην ύπαιθρο (είτε για εκγύμναση είτε για την άσκηση της θήρας) και οι θηροφύλακες είναι τα όργανα που θα έχουν τη δυνατότητα ελέγχου να ελέγχουν τους ιδιοκτήτες των κυνηγετικών σκύλων (κυνηγών, κυναγωγών). Είναι λοιπόν απαραίτητο κατά την άσκηση των καθηκόντων να μπορούν να ελέγχουν τα βιβλιάρια υγείας και την ηλεκτρονική σήμανση των κυνηγετικών σκύλων και να ελέγχουν ζητήματα παράνομης κατοχής (π.χ. κλοπής), χωρίς να υπεισέρχεται η εξουσιοδότηση από τη Δασική Υπηρεσία.