• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης' | 18 Νοεμβρίου 2021, 23:51

    2 α) Για ποιον λόγο τίθεται ο 3ετής περιορισμός; Εαν η λογική ειναι πως θελουμε να γραφτουν φορείς με ιστορικό δράσεων και άρα να μη διεκδικούν επιδοτήσεις οργανισμοί που ιδρύονται αποκλειστικά με αυτό τον σκοπό, τότε η τριετία είναι ένα κριτίριο "ποιότητας"/"διαλογής", ωστόσο δεν είναι το μόνο. Ίσως υπάρχουν νομικές οντότητες που αξίζει να υποβάλουν συμμετοχή με την ίδρυσή τους. Προτείνουμε επίσης το μητρώο να είναι ενα μητρώο δύο ταχυτήτων, δηλαδή να μπορούν οι φορείς να γραφτούν αλλά να μην είναι επιλέξιμοι προς χρηματοδότηση αν δεν πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια (πχ 3ετια). γ) Η συγκεκριμένη αναφορά είναι καταστροφική για μικρές ΚΟΙΝΣΕΠ ή ΑΜΚΕ που επιθυμούν να ενταχτούν. Είναι κατανοητό πως προτείνεται ο επιχορηγούμενος φορέας να συνάπτει συμβάσεις συνεργασίας με πρόσωπα που συμμετέχουν στα όργανα διοίκησης και μπορούν να τεθούν συγκεκριμένοι περιορισμοι για να μη γίνεται κατάχρηση. Ο περιορισμός όμως των συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Είναι πολύ σύνηθες μία ΑΜΚΕ ή ΚΟΙΝΣΕΠ να παρέχει εργασία σε μέλη του καταστατικού/οργάνου διοίκησης και αυτό είναι εντάξει διότι με αυτό τον τρόπο μπορούν να είναι βιώσιμες, με συνήθεις όπως αναγράφεται σωστά, αποδοχές για τους εργαζομένους. Οι ΚΟΙΝΣΕΠ μάλιστα είναι υποχρεωμένες να απασχολούν σε ποσοστό τουλάχιστον 60% μέλη του καταστατικού. Ο συγκεκριμένος κανονισμός του 3%, σημαίνει πως εαν ο πρόεδρος της ΑΜΚΕ επιθυμεί να εργαστεί σε αυτή για να φέρει ποιότητα στις δράσεις της, τότε η ΑΜΚΕ θα έπρεπε να έχει άλλους 49 εργαζόμενους, ώστε ο πρόεδρος από μόνος του να αποτελεί το 2%. Εαν 3 άτομα θέλουν να εργαστούν από το όργανο διοίκησης, αυτό σημαίνει ότι η ΑΜΚΕ πρέπει να έχει άλλους 97 εργαζομενους (!!). Αυτό δεν βοηθάει μικρούς φορείς με δράση σε τοπικό επίπεδο, παρά μόνο μεγάλες ΜΚΟ και δημιουργεί ακόμα περισσότερες δυσκολίες για τους φορείς. 3) Γιατί δεν αξιοποιείται το μητρώο κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας; Είναι μητρώο στο οποίο καταχωρούνται ήδη ΑΜΚΕ και ΚΟΙΝΣΕΠ υπό την εποπτεία του υπουργείου εργασίας. Υπάρχουν ήδη προϋποθέσεις, διαδικασίες και ελεγκτικός μηχανισμός. Για ποιον λόγο το υπουργείο εργασίας αναγνωρίζει μαζί ως κομμάτι της κοινωνικής οικονομίας και της κοινωνίας των πολιτών τις ΚΟΙΝΣΕΠ και τις ΑΜΚΕ ενώ το υπουργείο εσωτερικών τις διαχωρίζει και δεν συμπεριλαμβάνει και τις δύο νομικές μορφές στο νομοσχέδιο; Θα μπορούσαν να γίνουν τροποποιητικές ενέργειες στην κατεύθυνση που έχει το νομοσχέδιο αυτό αξιοποιώντας το υπάρχον μητρώο και ξεκαθαρίζοντας εαν η εγγραφή στο μητρώο είναι υποχρεωτική ή όχι. Μετά την εγγραφή στο μητρώο, χρειάζεται να ξεκαθαριστεί εαν με την εγγραφή σε αυτό όλοι οι φορείς είναι δικαιούχοι χρηματοδότησης ή αν χρειάζεται να πληρούν επιπρόσθετα κριτήρια για να την διεκδικήσουν.