• Σχόλιο του χρήστη 'Ελληνικό Δίκτυο για την Καταπολέμηση της Φτώχειας' | 19 Νοεμβρίου 2021, 11:02

    Άρθρο 14/ παράγραφος 2α: Καταχώρηση στην ΕΡΓΑΝΗ έχει νόημα μόνον για εθελοντές πλήρους απασχόλησης ή για εθελοντές με συγκεκριμένο ωράριο οι οποίοι προσφέρουν σε έναν συγκεκριμένο χώρο. Αντιθέτως επιβάλλεται για ειδικές κατηγορίες εθελοντών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν κινδύνους ασφάλειας κατά την παροχή της εθελοντικής εργασίας και επομένως πρέπει να ασφαλίζονται έναντι ατυχήματος ή βλάβης της υγείας τους (πχ εθελοντές πυροσβέστες, εθελοντές πολιτικής προστασίας, όσοι προσφέρουν στην ύπαιθρο ή σε χώρο με μηχανήματα που ενέχουν από το νόμο κίνδυνο εργατικού ατυχήματος). Όλες οι κατηγορίες των περιστασιακών εθελοντών και των εθελοντών μερικής απασχόλησης χωρίς ωράριο – που αποτελούν στην Ελλάδα το μεγαλύτερο ποσοστό των εθελοντών- θα μπορούσαν να καταχωρούνται αριθμητικά και όχι ονομαστικά μαζί με τις ώρες προσφερόμενης εργασίας σε μία απλή βάση δεδομένων για στατιστικούς λόγους. Τα εξαγόμενα αυτής της βάσης μπορούν να παρέχουν ενδεικτικά την ετήσια συμβολή του εθελοντισμού, των ΟΚΟΙΠ και όλων των Φορέων Παροχής Εθελοντικής Απασχόλησης του άρθρου 4.1.ι. στο ΑΕΠ και στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Η υποχρεωτική καταχώρηση των στοιχείων των εθελοντών σε κάθε εθελοντική δραστηριότητα σε εθνικό επίπεδο, αφενός είναι πρακτικά αδύνατη και μη επιθυμητή από εθελοντές και οργανώσεις και αφετέρου αποτελεί ισχυρό αντικίνητρο για τον εθελοντισμό για πληθώρα λόγων. Ως εκ τούτου αντίκειται και βρίσκεται έξω από το πνεύμα του ίδιου του προτεινόμενου σχεδίου νόμου. Άρθρο 14/ παράγραφος 2β: Η ασφάλιση του εθελοντή έναντι ατυχήματος τίθεται ως υποχρέωση του Φορέα Απασχόλησης και με έξοδά του σε ειδικές κατηγορίες εθελοντών , οι οποίοι αντιμετωπίζουν κινδύνους ασφάλειας κατά την παροχή της εθελοντικής εργασίας και επομένως πρέπει να ασφαλίζονται έναντι ατυχήματος ή βλάβης της υγείας τους (πχ εθελοντές πυροσβέστες, εθελοντές πολιτικής προστασίας, όσοι προσφέρουν στην ύπαιθρο ή σε χώρο με μηχανήματα που ενέχουν από το νόμο κίνδυνο εργατικού ατυχήματος και οι εθελοντές πλήρους απασχόλησης για όσο χρόνο παρέχουν την εργασία τους). Οι λοιπές κατηγορίες των περιστασιακών εθελοντών θα μπορούσαν να ασφαλίζονται έναντι ατυχήματος με κρατική μέριμνα, ως μέτρου προώθησης του εθελοντισμού στη χώρα μας, προστασίας των εθελοντών και εν γένει υποστήριξης του έργου όλων των Φορέων Παροχής Εθελοντικής Απασχόλησης του άρθρου 4.1.ι. Άρθρο 14/ παράγραφος 4: Δεν αναφέρονται άλλες επιστημονικές ή επαγγελματικές κατηγορίες που ήδη προσφέρουν εθελοντικά πχ ιατρικό προσωπικό σε ανθρωπιστικές οργανώσεις, γιατροί σε δημοτικά ιατρεία. Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη και για άλλες κατηγορίες και να εκδοθεί Υπουργική Απόφαση, η οποία να επιτρέπει σε μεγαλύτερο εύρος επαγγελμάτων να προσφέρουν εθελοντικά χωρίς να θίγονται τα επαγγελματικά δικαιώματα ανά κλάδο. Οι επαγγελματίες αυτοί που προσφέρουν εθελοντικά, νομικά θα πρέπει να θεωρούνται άμισθοι εθελοντές ειδικών προσόντων και όχι μη αμειβόμενο προσωπικό αντίστοιχης ειδικότητας, διότι εγείρονται νομικά θέματα και μπορεί να διαταράσσεται η αγορά εργασίας.