• Στην παράγραφο 1 η κατηγοριοποίηση είναι προβληματική. Κάποιες ΟΚοιΠ ορίζονται με βάση τη θεματική, ενώ άλλες με βάση την ομάδα στόχο. Οι θεματικές σε ορισμένες ΟΚοιΠ μπορεί να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου, ανάλογα με τις κοινωνικές ανάγκες και προτεραιότητες. Η πρόνοια του 3% (περιπτ. γ, παρ. 2) επί των εργαζομένων ως ανώτατο ποσοστό των εταίρων που μπορούν να εργάζονται για την οργάνωση, είναι απαγορευτικό για τις τη μεγάλη πλειοψηφία των ΟΚοιΠ, όπου συνήθως οι εργαζόμενοι δεν ξεπερνούν διψήφιο νούμερο. Για να εργαστεί 1 άτομο οργάνου διοίκησης, θα πρέπει να εργάζονται στο φορέα 34 άτομα, που συμβαίνει σπάνια αν όχι ποτέ! Μπορεί σε μεγάλες ΟΚοιΠ (με μεγάλο αριθμό εργαζομένων) να έχει νόημα μια τέτοια διάταξη (αν και η εμπειρία δείχνει ότι εκεί υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ οργάνων διοίκησης και εργαζομένων), όμως σε μικρού και μεσαίου μεγέθους ΟΚοιΠ αυτό αποτελεί ισχυρή τροχοπέδη στη δράση τους. Κι αυτό γιατί τα μέλη τους που είναι υπεύθυνα απέναντι στο νόμο είναι συνήθως και υπεύθυνα για την καθημερινή και εύρυθμη λειτουργία της ομάδας, καθώς είναι φορείς του οράματος της ΟΚοιΠ. Αν αναγκαστούν να αναζητήσουν αλλού δουλειά, η αποδοτικότητα της ΟΚοιΠ θα πέσει, ενώ αν μεταπηδήσουν στο προσωπικό από το όργανο διοίκησης θα είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν άτομα για τα όργανα διοίκησης, που θα μοιράζονται το όραμα, θα θέλουν να αναλάβουν τη νομική ευθύνη και θα γνωρίζουν ενδελεχώς τη δράση της ΟΚοιΠ. Αντ' αυτών θα μπορούσε να υπάρχει μια ποσόστωση στον ετήσιο προϋπολογισμό του φορέα, όπως για παράδειγμα το 7%, που είναι και συνήθως σε ευρωπαϊκά προγράμματα το ποσό των παγίων. Στην περίπτ. δ της παρ. 2 η προϋπόθεση ότι το νομικό πρόσωπο δεν λαμβάνει τακτική κρατική επιχορήγηση για τη λειτουργία του άνω του 40% του προϋπολογισμού του θα πρέπει να διευκρινιστεί περαιτέρω. Δεν μπορεί να εντάσσεται στην έννοια “τακτική κρατική επιχορήγηση” της εν λόγω διάταξης ούτε η κρατική χρηματοδότηση που δίδεται για την κάλυψη δαπανών που αφορούν την παροχή υπηρεσιών, ούτε η κρατική χρηματοδότηση που αφορά την εκτέλεση έργου στο πλαίσιο υλοποίησης χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, έργων ή/ και δράσεων. Προτείνουμε την εξής διατύπωση της διάταξης: "Δεν λαμβάνει τακτική κρατική επιχορήγηση σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) επί του προϋπολογισμού της για την κάλυψη των λειτουργικών της εξόδων. Εξαιρούνται οι κρατικές επιχορηγήσεις επί συγκεκριμένων έργων/ προγραμμάτων/ δομών/ υπηρεσιών, για τις οποίες δεν ισχύει ο ποσοστιαίος περιορισμός."