• - υπό α. Δεν είναι ξεκάθαρη η έννοια της εθελοντικής οργάνωσης. Ποια ορίζεται εθελοντική οργάνωση: Αυτή που τα μέλη/εταίροι της συμμετέχουν εθελοντικά, χωρίς να υποχρεούνται από το νόμο και χωρίς να αμείβονται; Αυτή που παρέχει εθελοντικά υπηρεσίες χωρίς να αμείβεται; Αυτή που στηρίζεται στην εργασία εθελοντών; Επίσης θα πρέπει να οριστεί ο κοινωφελής σκοπός. Τέλος η μη συμμετοχή νομικού προσώπου του δημόσιου τομέα πώς νοείται; Ως συμμετοχή στο νομικό πρόσωπο (δηλαδή το νομικό πρόσωπο του δημόσιου τομέα να μην είναι μέλος ή εταίρος της οργάνωσης) ή ως συμμετοχή στη διοίκηση του νομικού προσώπου. Είναι σημαντικό να είναι ξεκάθαρος ο ορισμός διότι ο νόμιμος εκπρόσωπος του προς ένταξη στο μητρώο φορέα καλείται στο άρθρο 6 να υποβάλει υπεύθυνη δήλωση - υπό ι. Να οριστεί η έννοια των κοινωφελών φορέων. Δεν θα πρέπει λόγω στενής ερμηνείας της έννοιας του κοινωφελούς να αποκλείονται από τον εθελοντισμό μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου για τα οποία υπάρχει επιθυμία εθελοντικής προσφοράς. - υπό ια. Εδώ θα πρέπει να διαχωριστεί η περίπτωση χρηματοδότησης των Μονάδων Ψυχικής Υγείας που αναφέρουμε ανωτέρω υπό 1 και να διευκρινιστεί ότι δεν αποτελεί τακτική κρατική επιχορήγηση. Στην τακτική κρατική επιχορήγηση δεν μπορεί να εντάσσεται η χρηματοδότηση που δίδεται για την κάλυψη δαπανών που αφορούν την παροχή υπηρεσιών κατά ανάθεση του κράτους στους φορείς αυτούς όπως η λειτουργία Μονάδων Ψυχικής Υγείας βάσει του ν. 2716/1999 δεδομένου ότι οι δαπάνες αυτές καλύπτουν την παροχή στον πληθυσμό συμπληρωματικών υπηρεσιών ψυχικής υγείας στο Δημόσιο Σύστημα Ψυχικής Υγείας. Στο ίδιο πλαίσιο δεν πρέπει να εντάσσεται ούτε η χρηματοδότηση που δίδεται για την εκτέλεση έργου στο πλαίσιο υλοποίησης χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, έργων ή/και δράσεων σύμφωνα και με τις διευκρινίσεις της υπ’ αριθμ. πρωτ. 002/20.01.2021 εγκυκλίου του Γραφείο Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου (ΑΔΑ: Ρ2ΝΦ46ΜΔΨΟ-Ν9Η) για τo Μητρώο των ΜΚΟ - υπό Β.2 όπου ερμηνεύεται η έννοια της τακτικής κρατικής επιχορήγησης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να διευκρινιστεί το συγκεκριμένο θέμα διότι αν ισχύσει αδιακρίτως, φορείς της Ψυχικής Υγείας δεν θα δύνανται πλέον (πρβλ άρθρο 10 και άρθρο 12 παρ. 3) να χρηματοδοτούν δράσεις και υπηρεσίες πολύ σημαντικές για το κοινωνικό σύνολο και τη λειτουργία του κράτους πρόνοιας και του Δημόσιου Συστήματος Ψυχικής Υγείας. Συνεπώς προτείνεται η προσθήκη στο τέλος του ια: «Στην έννοια της τακτικής κρατικής επιχορήγησης ή χρηματοδότησης δεν εντάσσεται η χρηματοδότηση των φορέων που λειτουργούν Μονάδες Ψυχικής Υγείας του ν. 2716/1999 για τις ανάγκες λειτουργίας των Μονάδων αυτών ούτε η χρηματοδότηση για την εκτέλεση προγραμμάτων, έργων ή δράσεων».