• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΟΔΩΡΟΣ' | 17 Νοεμβρίου 2009, 16:47

    Συγχαρητήρια για τις αλλαγές στον τρόπο πρόσληψης του προσωπικού στον δημόσιο τομέα. Σίγουρα ο Νόμος γίνεται πιο δίκαιος, συμβάλλει στην ισονομία των υποψηφίων και είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Ήρθε επιτέλους η στιγμή κάποιοι να δουν την πραγματικότητα. Αυτό που όλοι το ήξεραν και εθελοτυφλούσαν. Διορισμός χωρίς εμπειρία (+ προσαύξηση) = όνειρο θερινής νυκτός. Κάποιος με 5 έτη εμπειρίας = 630 μόρια. Κάποιος με 5 έτη (μεταπτυχιακό + διδακτορικό), που διαρκούν τουλάχιστον 5 έτη = 450 μόρια. Χρειάζεται σχολιασμό!!! Είναι ολοφάνερο πως λειτουργούσε το σύστημα. Κατά την άποψή μου αυτό δεν είναι αρκετό, χρειάζονται και άλλα. Παρακάτω, κατά την ταπεινή μου άποψη, αναπτύσσω 3 σημαντικά ζητήματα: Α)Πιστεύω ότι πρέπει να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο οι τίτλοι σπουδών, τόσο το πτυχίο, όσο και οι μετά απ’αυτό. Κυρίως όμως χρειάζεται ενίσχυση το τέστ δεξιοτήτων –το μόνο καθαρά αξιοκρατικό κριτήριο μοριοδότησης (αξιοκρατικό τέστ, τα ίδια θέματα για όλες τις κατηγόριες ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και όλες τις ειδικότητες, το οποίο ο καθένας το χρησιμοποιεί στην ειδικότητά του, άρα συναγωνίζεται την επίδοση και τις γνώσεις των συναδέλφων του-. Όλοι γνωρίζουμε πως διαφέρουν οι βαθμοί στους τίτλους σπουδών από διαφορετικά τμήματα τις ίδιας ειδικότητας, ακόμη περισσότερο όλοι ξέρουμε πως αποκτάς την εμπειρία. Προτείνω το τεστ δεξιοτήτων να μοριοδοτείται επί 5. Αυτό είναι αξιοκρατία!!! Β)Ακόμη θέλω να σας τονίσω το μεγάλο πρόβλημα των συντεχνιών που συμμετέχουν στις προκηρύξεις για θέσεις ΠΕ Διοικητικών (όχι Διοικητικού-Οικονομικού, ούτε Διοικητικού-Λογιστικού). Παρακάτω έχω αντιγράψει ειδικότητες - πτυχία που γίνονται αποδεκτά σε προκηρύξεις του ΑΣΕΠ για αμιγώς διοικητικές θέσεις ΠΕ: «Πτυχίο ή δίπλωμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας (πρώην Τεχνολογίας και Συστημάτων Παραγωγής) ή Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών ή Βαλκανικών Σπουδών ή Δημόσιας Διοίκησης (το οποίο ίσχυε μέχρι το ακαδημαϊκό έτος 1996−1997) ή Δημόσιας Διοίκησης με κατεύθυνση Δημοσίων Θεσμών ή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών (από Μάιο 2008 μετονομάστηκε σε Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών) με κατεύθυνση Πολιτικών Σπουδών και Διπλωματίας ή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών ή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών με κατευθύνσεις: α) Πολιτικών Σπουδών και Διπλωματίας είτε β) Διεθνών και Ευρωπαϊκών Θεσμών και Διακυβέρνησης είτε γ) Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Πολιτικής ή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών (πρώην Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών) με κατεύθυνση Πολιτικών Σπουδών και Διπλωματίας ή Διοίκησης Τεχνολογιών ή Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας ή Διοίκησης Επιχειρήσεων ή Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών ή Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων ή Διαχείρισης Ανθρωπίνων Πόρων και Διοίκησης ή Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ ή Επιχειρησιακής Έρευνας και Στρατηγικής Πωλήσεων (Marketing) ή Ιστορίας−Αρχαιολογίας−Κοινωνικής Ανθρωπολογίας με κατεύθυνση Κοινωνικής Ανθρωπολογίας ή Κοινωνιολογίας ή Κοινωνικής Διοίκησης ή Κοινωνικής Πολιτικής ή Κοινωνικής Πολιτικής και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας ή Κοινωνικής Ανθρωπολογίας (εντός του 2002 μετονομάστηκε σε Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας) ή Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας ή Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή Μεσογειακών Σπουδών με κατευθύνσεις: α) Γλωσσολογίας Νοτιοανατολικής Μεσογείου είτε β) Διεθνών Σχέσεων και Οργανισμών ή Μάρκετινγκ και Διοίκησης Λειτουργιών ή Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ή Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών ή Ναυτιλιακών Σπουδών ή Νομικής ή Οργάνωσης και Διαχείρισης Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (από 2006 μετονομάστηκε σε Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων) ή Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ή Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού ή Πολιτικής Επιστήμης ή Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης ή Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας ή Πολιτικών Επιστημών ή Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών ή Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων ή Πολιτικών Θεσμών και Διεθνών Σχέσεων (από 2006 μετονομάστηκε σε Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων) ή Τεχνολογίας και Συστημάτων Παραγωγής Α.Ε.Ι. ή το ομώνυμο πτυχίο ή δίπλωμα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) Α.Ε.Ι. ή Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε.) Α.Ε.Ι. της ημεδαπής η ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας*. http://www.et.gr/view_publication/2009/10/394/pdf?form.submitted=True». Είμαι ΠΕ Δασολόγος. Τα τελευταία 5 χρόνια έχουν προκηρυχθεί λιγότερες από 50 θέσεις σε όλη την Χώρα στην ειδικότητά μου. Δεν θα αναλύσω όλα όσα συνέβησαν αυτό το διάστημα με τις πυρκαγιές. Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι γιατί στις διοικητικές αυτές θέσεις να μην γίνεται δεκτή και η ειδικότητα των Δασολόγων, αλλά και άλλες που δεν περιλαμβάνονται. Δεν είναι άξιοι οι πτυχιούχοι άλλων ειδικοτήτων να αντεπεξέλθουν σε αμιγώς διοικητικά καθήκοντα; Δασολόγοι πχ δεν είναι αυτοί που διοικούν την δασική υπηρεσία και τα Δασαρχεία από την ίδρυσή τους. Οι πτυχιούχοι για παράδειγμα των τμημάτων Ιστορίας−Αρχαιολογίας−Κοινωνικής Ανθρωπολογίας ή Μεσογειακών Σπουδών με κατευθύνσεις: α) Γλωσσολογίας Νοτιοανατολικής Μεσογείου ή Ναυτιλιακών Σπουδών και των υπολοίπων ανωτέρω ειδικοτήτων είναι οι μόνοι άξιοι και οι μόνοι που έχουν τις γνώσεις για να αντεπεξέλθουν σε αμιγώς διοικητικά καθήκοντα; Μήπως αυτό είναι αποτέλεσμα δράσης συγκεκριμένων συντεχνιών; Προτείνω στις θέσεις που χαρακτηρίζονται «ΠΕ Διοικητικών» και αφορούν αμιγώς διοικητικά καθήκοντα να γίνονται αποδεκτά όλα τα πτυχία πανεπιστημιακής εκπαίδευσης χωρίς διακρίσεις. Μόνο έτσι θα δοθεί επαγγελματική διέξοδος σε μια σειρά ειδικότητες, στις οποίες δεν προκηρύσσονται θέσεις ή αν αυτό συμβαίνει, αυτές είναι ελάχιστες. Αναφέρομαι μάλιστα σε ειδικότητες που δεν έχουν διέξοδο ούτε στον ιδιωτικό τομέα. (Που να δουλέψει ένας δασολόγος στον ιδιωτικό τομέα όταν το 90% των δασών και δασικών εκτάσεων της Χώρας είναι δημόσια;). Γ)Ένα άλλο θέμα που θέλω να επισημάνω είναι η αδικία εις βάρος ειδικοτήτων κατηγορίας ΠΕ με αντίστοιχες ΤΕ και ΔΕ. Δεν είναι δίκαιο κάποιος που έχει τελειώσει ένα ΑΕΙ και έχει το σύνολο της γνώσης ενός αντικειμένου να δικαιούται να συμμετέχει σε διαγωνισμούς για προσωπικό ΤΕ και ΔΕ του ίδιου αντικειμένου; Γιατί πρέπει να τιμωρείται και να μένει άνεργος, επειδή προσπάθησε και έμαθε περισσότερα; Εννοώ να μπορεί να προσληφθεί και να εργασθεί σε ειδικότητες και σε θέσεις ΤΕ και ΔΕ και να έχει εφόρου υπηρεσίας τις αποδοχές που προβλέπει η κάθε κατηγορία. Ως παράδειγμα αναλύω την δικιά μου ειδικότητα (ΠΕ Δασολόγος). Μπορώ και έχω τις γνώσεις να εργαστώ ως ΤΕ Δασοπόνος ή ΔΕ Δασοφύλακας. Δεν είναι καλύτερα για το δημόσιο να έχει με δαπάνες ΤΕ και ΔΕ σε τέτοιες θέσεις απόφοιτους ΠΕ; Δεν θα βελτιωθεί έτσι η εξυπηρέτηση των πολιτών και του δημοσίου συμφέροντος; Δεν ζητώ να προτάσσονται οι ΠΕ, αλλά να έχουν το δικαίωμα συμμετοχής με τους ίδιους όρους με τις αντίστοιχες κατηγορίες. Για παράδειγμα για θέσεις ΤΕ: (βαθμός πτυχίου ΠΕ ίδιου αντικειμένου, μεταπτυχιακό, τέστ δεξιοτήτων, εμπειρία στο αντικείμενο κλπ) ενώ για θέσεις ΔΕ (βαθμός απολυτηρίου λυκείου, βαθμός πτυχίου ΠΕ ίδιου αντικειμένου αντί του πτυχίου ΙΕΚ, τέστ δεξιοτήτων, εμπειρία στο αντικείμενο κλπ). Ελπίζω τα παραπάνω να τα λάβετε σοβαρά υπόψη σας, καθώς είναι θέματα που απασχολούν πολλούς υποψηφίους. Κάνατε την αρχή, προσπαθήστε υπό τις παρούσες συνθήκες το νομοσχέδιο να είναι όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένο. Σας εύχομαι καλή δύναμη στο δύσκολο έργο σας.