• Σχόλιο του χρήστη 'Κ. Τ. Γ.' | 17 Νοεμβρίου 2009, 19:26

    Για τις κατηγορίες ΠΕ & ΤΕ το ποσοστό 50% των θέσεων χωρίς την προσμέτρηση της εμπειρείας είναι υπερβολικό κατά τη γνώμη μου. Ένα 10% - 20% φαίνεται πολύ λογικότερο, και το σκεπτικό είναι απλό. Οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων, διέθεσαν περισσότερο χρόνο για σπουδές, μοριοδοτούνται για τους τίτλους αυτούς, και μπορούν να "πλασαριστούν" με αξιώσεις σε μία προκήρυξη του ΑΣΕΠ, έστω και χωρίς την εμπειρία, εφόσον αυτή δεν αποτελεί υποχρεωτικό τυπικό προσόν. Άλωστε τα μόρια που δίδονται για ένα ή δύο χρόνια εργασιακής εμπειρίας (όσα τα χρόνια που απαιτούνται για ένα μεταπτυχιακό τίτλο) είναι λιγότερα (60 ή 144) από εκείνα (200) που δίδονται για έναν μεταπτυχιακό τίτλο. Επί πλέον ο όρος αυτός θα ενθαρρύνει τους νέους (κυρίως εύπορων οικογενειών) στο "κυνήγι" των μεταπτυχιακών σπουδών τη στιγμή που ήδη η προσφορά θέσεων μεταπτυχιακών φοιτητών στην Ελλάδα είναι πολύ μικρότερη της ζήτησης. Οι συνέπειες της μεγάλης αυτής ζήτησης είναι πολλές και μάλλον αρνητικές για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, και την ευμάρεια των ίδιων των Ελλήνων. Σε κάθε περίπτωση είναι άδικη και ζημιογόνος η ενθάρυνση των νέων επιστημόνων προς τις συνεχιζόμενες σπουδές, έναντι της παραγωγικής εργασίας. Για το Διδακτορικό (δεν είμαι Δρ), πολύ λογικό θα ήταν εκτός από τα 400 μόρια, να δίδονται και τα μόρια τετραετούς τουλάχιστον εμπειρίας, αφού η εκπόνηση διδακτορικού για κάθε επιστημονικό πεδίο είναι στην ουσία μια αρκετά επίπονη ερευνητική εργασία για 4 έως 10 σε κάποιες περιπτώσεις και περισσότερα χρόνια πάντοτε χωρίς τη βεβαιότητα της απόκτησης του. Εξάλλου η αναλογία μορίων "μεταπτυχιακού / διδακτορικού τίτλου (200/400)" αδικεί κατάφορα πιστεύω τους διδάκτορες.