• Σχόλιο του χρήστη 'Πάνος Δεκαβάλας' | 2 Μαρτίου 2022, 18:03

    Ανάγκη κατάργησης της περίπτωσης ε., του άρθρου 23 του ν. 3883/2010 στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ, που αφορά στους Αξιωματικούς Ειδικών Καταστάσεων όλων των Κλάδων των ΕΔ, για να μην προκαλείται διαφορετική και άνιση αντιμετώπιση μεταξύ στελεχών των ΕΔ, η οποία δημιουργεί περιπτώσεις διάκρισης και άνισης αντιμετώπισης μεταξύ Eλλήνων πολιτών.Σύμφωνα, με τον ν. 3883/2010 στις υποπεριπτώσεις (4) και (5) της περίπτ. ε΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010 οι Αξιωματικοί απόφοιτοι ΑΣΣΥ (προερχόμενοι εκ Υπαξιωματικών) έχουν ως καταληκτικό βαθμό εκείνο του Λοχαγού για τους Αξιωματικούς Υπηρεσίας Γραφείου και του Υπολοχαγού για τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ. Υπογραμμίζεται ότι οι λοιποί Αξ/κοι ίδιας προέλευσης φτάνουν στον βαθμό του Συνταγματάρχη. Η ανωτέρω διαφοροποίηση στη σταδιοδρομική εξέλιξη των στελεχών για λόγους υγείας δεν υφίσταται σε κανένα άλλο κλάδο ή τομέα του δημοσίου, συμπεριλαμβανόμενου όλων των δημοσίων υπαλλήλων και των Αξ/κων (στελεχών) της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος.Επιπλέον, υφίσταται ακόμα μία άνιση μεταχείριση μεταξύ των στελεχών ΕΔ που αφορά σε Αξιωματικούς που διέπονται από το σταδιοδρομικό καθεστώς του ν.2439/1996, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερο σταδιοδρομικό ορίζοντα εξέλιξης, καθώς και οι Αξιωματικοί προερχόμενοι από τον Ν. 705/1977 Εθελοντών-Εθελοντρίων δεν εμπίπτουν στον ν. 3883/2010 με αποτέλεσμα να μην έχουν περιορισμό στον καταληκτικό βαθμό. Συνέπεια των παραπάνω είναι οι Αξ/κοι προέλευσης ΑΣΣΥ, οι οποίοι ανήκουν στις ειδικές καταστάσεις, να ολοκληρώνουν τη σταδιοδρομία τους με πολύ υποδεέστερο καταληκτικό βαθμό.Επιπλέον, προκαλείται καταστρατήγηση της βαθμολογικής ιεραρχίας από το γεγονός ότι οι Αξ/κοι προέλευσης ΑΣΣΥ, οι οποίοι ανήκουν στις ειδικές καταστάσεις, «προσπερνιούνται» βαθμολογικά από νεότερους Αξ/κους, όχι λόγω κρίσεως των σταδιοδρομικών τους προσόντων και ικανοτήτων, αλλά με κριτήριο την υπαγωγή τους ως ειδική κατηγορία για κάποιο ζήτημα υγείας. Ομοίως, δεν θα έπρεπε να υπόκεινται σε διαφορετική βαθμολογική εξέλιξη οι Αξ/κοι ΕΜΘ που εντάσσονται στις ειδικές καταστάσεις, σε σχέση με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους Αξ/κους ΕΜΘ.Επιπλέον, ο ορισθέντας ως καταληκτικός βαθμός για τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ, προερχόμενοι από ΑΣΣΥ, εξισώνει αυτούς με τους Αξιωματικούς προερχόμενους από τον θεσμό Εθελοντές Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ), λόγω ότι τους επιβάλει κοινό καταληκτικό βαθμό, παρά το γεγονός ότι έχουν ενταχθεί με διαφορετικό επίπεδο σπουδών. Το γεγονός αυτό επιφέρει καταστρατήγηση της αναγνώρισης του πτυχίου ΑΣΣΥ και βρίσκεται σε σύγκρουση με τις διατάξεις αναγνώρισης ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών στον δημόσιο τομέα.Επιπλέον, σύμφωνα με το «Νέο Ασφαλιστικό» ( ν.3865/2010 ,ν.4387/2016, ν.4670/2020) όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1-1-2015 και μετά, θα συνταξιοδοτούνται με τη συμπλήρωση είτε του 60ού έτους της ηλικίας τους είτε 40 ετών συντάξιμης υπηρεσίας. Οι Αξ/κοι ειδικών καταστάσεων που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ, θα παίρνουν τον καταληκτικό βαθμό τους στα 28 έτη υπηρεσίας τους και θα παραμένουν βαθμολογικά στάσιμοι για τα επόμενα 12 έτη, μέχρι τη συμπλήρωση των συνταξιοδοτικών ετών τους.Επιπλέον, από τα 32 έτη σταδιοδρομίας τους και μέχρι τα 40 έτη συμπλήρωση της υπηρεσίας τους δεν θα υπάρχει καμία οικονομική αύξηση. Τονίζεται η εν λόγω σοβαρή παράλειψη του νομοθέτη στο νέο μισθολόγιο των στρατιωτικών ν.4472/2017 για τα ανωτέρω στελέχη, γεγονός που δεν υπήρχε στη προγενέστερη νομοθεσία. Επιπλέον, με το «Νέο Ασφαλιστικό» ( ν.3865/2010 και ν.4387/2016), ο καθορισμός των συντάξεων κύριας και επικουρικής καθορίζεται σύμφωνα με τις εισφορές που καταβλήθηκαν. Συνεπώς, θα δημιουργείται και στον συντάξιμο βίο μία κατάφορη παραβίαση έναντι των συναδέλφων τους που είχαν καταταγεί στην ίδια παραγωγική Σχολή και έχουν προσφέρει τα ίδια έτη υπηρεσίας.