• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΝΤΖΗΣ ΘΩΜΑΣ' | 18 Νοεμβρίου 2009, 10:53

    Στόχος της μοριοδότησης είναι φυσικά η επιλογή όχι μόνο των καλύτερων από πλευράς προσόντων αλλά και των πιο κατάλληλων για τη θέση που προκηρύσσετε. Σε οποιαδήποτε εργασία γύρω μας δεν επιλέγουμε με βάση προσόντα τα οποία δεν σχετίζονται με το αντικείμενο εργασίας. Για παράδειγμα τον καλύτερο μάστορα για χτίσιμο τοίχων δεν θα τον παίρναμε για να βάψει τοίχους. Ούτε π.χ. κάποιος με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό στην κοινωνιολογία είναι καλύτερος στη μελέτη ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων από ένα οποιοδήποτε μηχανικό της κατάλληλης ειδικότητας που δεν έχει αυτό το μεταπτυχιακό ή διδακτορικό. Εξάλλου τα ίδια τα μεταπτυχιακά από μόνα τους αποτελούν εξειδίκευση σε συγκεκριμένο τομέα. Δεν υπάρχει γενικό μεταπτυχιακό ή διδακτορικό πασπαρτού δια πάσα νόσο και μαλ……. . Το ίδιο πιστεύω και για την μοριοδότηση των ξένων γλωσσών. Η γνώση μιας ξένης γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε καλό ή πολύ καλό επίπεδο είναι απαραίτητη για λόγους επικοινωνίας αλλά η άκριτη μοριοδότηση των ξένων γλωσσών μόνο στρέβλωση δημιουργεί στη επιλογή υποψηφίων. Η άποψή μου είναι : 1. Πρέπει να λαμβάνεται ισχυρά υπόψη η ΣΥΝΑΦΕΙΑ του μεταπτυχιακού ή του διδακτορικού στην επιλογή υποψηφίων. Η μοριοδότηση του μη συναφούς μεταπτυχιακού ή διδακτορικού να μηδενιστεί ή να είναι πολύ μειωμένη σε σχέση με το συναφές μεταπτυχιακό. Η διακήρυξη να αναφέρει τα γνωστικά αντικείμενα ή τα πεδία που είναι συναφή αν δεν προκύπτουν από το αντικείμενο της θέσης. 2. Στις ξένες γλώσσες εκτός από τη μοριοδότηση της πρώτης ξένης γλώσσας οι λοιπές να μοριοδοτούνται ελάχιστα ή καθόλου. 3. Η υφιστάμενη μοριοδότηση για μεταπτυχιακά ή διδακτορικά που ισχύει μέχρι σήμερα είναι καλή και ισορροπημένη. Σε περίπτωση που αφαιρεθεί η συνάφεια θα δημιουργηθούν κωμικοτραγικές καταστάσεις σπουδών χωρίς νόημα και άνισης μεταχείρισης πολιτών αφού δεν θα έχουν όλοι την οικονομική άνεση να σπουδάζουν τα παιδιά τους αιωνίως σε αδιάφορα ή άχρηστα ή πληρωμένα αντικείμενα. Το χειρότερο από όλα : τι νόημα θα έχει η μεταπτυχιακή εξειδίκευση από τη στιγμή που δεν θα εξετάζεται καν η εξειδίκευση κατά την επιλογή.