• Σχόλιο του χρήστη 'Νικος Παπαδόγιαννης' | 18 Νοεμβρίου 2009, 12:05

    Όσον αφορά την μοριοδότηση των, προς πρόσληψη υπαλλήλων κατά την άποψή μου πρέπει να καταργηθεί αυτή για όλες τις περιπτώσεις και να αντικατασταθεί από γραπτές εξετάσεις. Οι εξετάσεις αυτές δεν πρέπει να είναι απλές αλλά ουσιαστικές και να έχουν αντικείμενο το γνωστικό πεδίο για το οποίο προκηρύσσεται η θέση. Η θεματολογία να είναι τέτοια που να απαιτείται γνώση του επιστημονικού πεδίου αλλά και εμπειρία που αποτυπώνει την επιστημονική γνώση στην πράξη. Επομένως οποιαδήποτε μορφή επιστημονικής γνώσης (πτυχιακή, μεταπτυχιακή ή ανώτερη) αποτυπώνεται από την επιτυχία της εξέτασης. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγεται η προσέλκυση φοιτητών για αέναη απόκτηση μεταπτυχιακών σπουδών που κατά την άποψη δεν είναι απαραίτητη για τις περισσότερες θέσεις του δημοσίου, με το δεδομένο ότι θα πρέπει να γίνει αναβάθμιση των σπουδών στα ελληνικά πανεπιστήμια.. Με τις γραπτές εξετάσεις αποκλείονται επίσης και αυτοί που έχουν «μαϊμού» πτυχία ή μεταπτυχιακά με την ευρύτερη έννοια της λέξης. Πρέπει να ληφθεί επίσης υπόψη ότι ένα μεταπτυχιακό ουσίας, που παρέχεται κατά την άποψη μου μόνο, σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, κοστίζει για ένα έτος σπουδών τουλάχιστον 40.000 €. Αν τα ποσά αυτά επενδυθούν από το νέο επιστήμονα μαζί με την συνεισφορά του κράτους και της Ε.Ε. μπορεί να ξεκινήσει, επιχειρηματική δραστηριότητα ποσού τουλάχιστον 300.000 €, που πραγματικά μπορεί να βοηθήσει την οικονομία της χώρας και να δημιουργήσει, λίγες μεν, αλλά νέες θέσεις εργασίας . Είναι επίσης λάθος το κράτος να προσανατολίζει τους νέους σε μεταπτυχιακές σπουδές, που για τις περισσότερες φορές δεν απαιτούνται για τις θέσεις του δημόσιου, αντί να τους προσανατολίζει στην ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα, με το δεδομένο άλλωστε ότι στο δημόσιο υπάρχει πληθώρα υπαλλήλων και πολλοί λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά χρειάζονται και που στο τέλος θα διοριστούν. Επίσης υπάρχει δυνατότητα μετεκπαίδευσης και σε εν ενεργεία υπαλλήλους όταν πραγματικά απαιτείται. Τέλος επίσης να μη μοριοδοτείται το πτυχίο ξένης γλώσσας, δεδομένου ότι οι ξένες γλώσσες διδάσκονται υποχρεωτικά σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης και επομένως πρέπει να θεωρείται δεδομένο η γνώση της ξένης γλώσσας. Επομένως όταν ζητείται και μοριοδοτείται πτυχίο ξένης γλώσσας είναι σαν να παραδέχεται το ίδιο το κράτος ότι η παρεχόμενη εκπαίδευση στον τομέα αυτό δεν έχει καμία αξία. Επιβεβαίωση του γεγονότος αυτού είναι όταν ζητείται επάρκεια γλώσσας για μεταπτυχιακές σπουδές, αυτή δίνεται με ειδικές εξετάσεις (TOEFFL) κλπ. που ισχύουν μέχρι ενός χρονικού διαστήματος. Εδώ σας αναφέρω την προσωπική μου εμπειρία (27 χρόνια στο Δημόσιο ως Πολ. Μηχ.).Ενώ γνώριζα γαλλικά και αγγλικά επειδή ουδέποτε μου χρειάστηκαν στο δημόσιο σχεδόν τα έχω ξεχάσει και μου έχουν απομείνει μερικά όσα μου χρειάζονται, ειδικότερα στην χρήση των υπολογιστών.