• Σχόλιο του χρήστη 'Λάμπρος Καφίδας' | 14 Μαΐου 2022, 11:18

    Το τελευταίο εδάφιο που προστίθεται στην παρ.3 του άρθρου 29 διασφαλίζει τις αποδοχές της προσωπικής διαφοράς όσων υπαλλήλων αποσπαστούν ως Σύμβουλοι Ακεραιότητας, με την ειδική διαδικασία που προβλέπετει στο Μέρος Β' του ν.4795/2021, καθόσον η απόσπαση αυτή διενεργείται εκτός του ενιαίου συστήματος κινητικότητας του ν.4440/2016. Ως προς την παρ.2 του ίδιου άρθρου που αφορά στον κατά πλάσμα δικαίου λογισμό της θητείας σε θέση Συμβούλου Ακεραιότητας ως θητεία σε θέση προϊσταμένου επιπέδου τμήματος, χωρίς την καταβολή του αντίστοιχου επιδόματος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι με βάση το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο είναι άνευ νοήματος. Και αυτό γιατί όπως έχει θεσμοθετηθεί και ισχύει από 4/4/2017, για την επιλογή προϊσταμένων με βάση τα ειδικά κριτήρια επιλογής λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά μόνο η εν τοις πράγμασι άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου (παρ.5 άρθρου 85 του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων). Η διάταξη αυτή, επομένως, της παρ. 2 του άρθρου 29 θα μπορούσε να καταργηθεί προκειμένου να μην δημιουργούνται παραπλανητικές ερμηνείες και προσδοκίες στους εμπλεκόμενους περί θητείας ή επιδόματος προϊσταμένου. [Ομοίως, θα πρέπει να απαλειφθεί η παρόμοια πρόβλεψη που υπάρχει στον παρόν νομοσχέδιο για τους Συμβούλους Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού] Εφόσον είναι επιθυμητή η παροχή κινήτρων για την στελέχωση των εν λόγω θέσεων, αυτή θα μπορούσε να γίνει με τον ρητό ορισμό λειτουργίας των Γραφείων Σ.Α. σε επίπεδο τμήματος ή διεύθυνσης ή γενικής διεύθυνσης, αναλόγως ίσως της φύσης και του μεγέθους κάθε φορέα. Το τελευταίο είναι εφικτό μέσω σχετικής προσαρμογής των οργανικών διατάξεων κάθε φορέα, κατά περίπτωση, αντί θεσμοθέτησης γενικής διάταξης στο βασικό νομοθέτημα.