• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ' | 19 Μαΐου 2022, 20:52

    Όσον αφορά αποκλειστικά τη συγκεκριμένη διάταξη και μη θέλοντας να επεκταθώ σε γενικότερα θέματα περί μισθολογίου, είναι σαφές ότι η διάταξη αυτή είναι ευπρόσδεκτη καθώς οδηγεί σε θετικά, ως προς την αύξηση των αποδοχών, αποτελέσματα για τους υπαλλήλους που λαμβάνουν προσωπική διαφορά, καθώς η μισθολογική εξέλιξη κατά τη διάρκεια των δύο υπό κρίση ετών, θα αυξήσει το βασικό μισθό των υπαλλήλων που λαμβάνουν προσωπική διαφορά, χωρίς να μειωθεί ισόποσα η προσωπική διαφορά τους. Ταυτόχρονα όμως, με τη συγκεκριμένη διάταξη, θα επέλθει η παρακάτω πασιφανής ανισότητα και διάκριση μεταξύ υπαλλήλων με ίδια προσόντα που ακολούθησαν ίδιες διαδικασίες εξέλιξης βάσει ίδιων διατάξεων που προβλέπονται από το νόμο, αλλά θα έχουν ασκήσει το δικαίωμά τους σε διαφορετικό χρόνο και συγκεκριμένα πριν και μετά τη ψήφιση του εν λόγω άρθρου: Ειδικότερα, οι υπάλληλοι που κατά τη διάρκεια των δύο ετών της ρύθμισης μετά τις 1/6/2022, θα μεταταχθούν σε ανώτερη κατηγορία ή αναγνωρίσουν μεταπτυχιακό – διδακτορικό, θα λάβουν την προβλεπόμενη αύξηση του βασικού τους μισθού χωρίς να μειωθεί ισόποσα η προσωπική τους διαφορά, με αποτέλεσμα την τελική αύξηση των τακτικών τους αποδοχών (οι παραπάνω περιπτώσεις είναι ενδεικτικές και ενδέχεται να μην είναι μόνο αυτές). Αντίθετα, οι υπάλληλοι που προέβησαν σε αντίστοιχες ενέργειες και εξελίχθηκαν υπηρεσιακά με τον ίδιο με τους ανωτέρω τρόπο, από 01-01-2016 έως την 31-05-2022, υπέστησαν ισόποση μείωση της προσωπικής τους διαφοράς (πολλοί δε μάλιστα την μηδένισαν), λόγω της αύξησης του βασικού τους μισθού και ταυτόχρονης επακόλουθης αύξησης των κρατήσεων, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν εντέλει σήμερα χαμηλότερες καθαρές αποδοχές, γεγονός που θα επιφέρει τεράστια μισθολογική διαφορά ανάμεσα στις δυο κατηγορίες υπαλλήλων, αφού για την ίδια υπηρεσιακή εξέλιξη, οι μεν πρώτοι θα αυξήσουν τις αποδοχές τους διατηρώντας την ως άνω προσωπική τους διαφορά για πάντα και οι δεύτεροι τις έχουν ήδη μειώσει κατά πολύ, χάνοντας την εν λόγω προσωπική τους διαφορά για πάντα. Το παραπάνω γεγονός, είναι ιδιαίτερα αντιφατικό και συνιστά πρόδηλη άνιση μεταχείριση μεταξύ υπαλλήλων, αν αναλογιστεί κανείς π.χ. ότι ένας υπάλληλος ΔΕ που μετατάχθηκε σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας σύμφωνα με το αρθρ. 70 του ΥΚ κατά το προαναφερόμενο κρίσιμο διάστημα, λαμβάνει πλέον ως υπάλληλος ΠΕ λιγότερες καθαρές αποδοχές από αυτές που λάμβανε ως υπάλληλος ΔΕ και με την νέα ρύθμιση μάλιστα, χάνει δια παντός το δικαίωμα της αύξησης των αποδοχών του, αποκλειστικά και μόνο επειδή προέβη στην αναγνώριση των αποκτηθέντων πρόσθετων τυπικών του προσόντων, κατά το προαναφερόμενο διάστημα (από 01/01/2016 έως 31/05/2022). Για την πλήρη κατανόηση της ανωτέρω δημιουργηθείσας ανισότητας και διάκρισης μεταξύ υπαλλήλων παραθέτουμε το παράδειγμα: • Ένας υπάλληλος ΔΕ που μετατάχθηκε σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας από 01/01/2016 έως και 31/05/2022 με υπηρεσιακή κατάσταση κατά τη στιγμή της μετάταξής του: ΔΕ3 με ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ=978,00€ και ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ=544,57€, ήτοι ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ=1.522,57€, μετά την μετάταξή του ο υπάλληλος κατατάχθηκε ως ΠΕ4 με ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ=1.269,00 € και ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ=253,57 (έχουμε μείωση Π.Δ.=291,00€) και νέο ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ= 1.522,57€ (παραμένει ίδιο βάσει της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015) (Σημειώνεται ότι, οι καθαρές αποδοχές του υπαλλήλου πλέον ως ΠΕ είναι σαφώς χαμηλότερες από αυτές ως ΔΕ, αφού έχει μεγαλύτερες κρατήσεις λόγω αύξησης του βασικού μισθού). • Με την παρούσα ρύθμιση, ένας υπάλληλος που θα μεταταχθεί από 01/06/2022 και μετά, με την ίδια ακριβώς υπηρεσιακή κατάσταση με τον ανωτέρω υπάλληλο κατά τη στιγμή της μετάταξής του: ΔΕ3 με ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ=978,00 € και ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ=544,57€, ήτοι ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ=1.522,57€, μετά την μετάταξή του κατατάσσεται ως ΠΕ4 με ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ=1.269,00€ και ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ=544,57€ (έχουμε διατήρηση της Π.Δ), ήτοι νέο ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ=1.813,57 €. Από το παραπάνω παράδειγμα προκύπτει ολοφάνερα, ότι διαμορφώνεται μια ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟΔΟΧΩΝ=291,00€ μεταξύ των δύο υπαλλήλων με τα ίδια ακριβώς προσόντα, η οποία διαφορά θα διατηρηθεί για πάντα, καθώς ο πρώτος υπάλληλος δεν μπορεί να ξανακάνει χρήση το πτυχίο του και να ξαναμεταταγεί σε ανώτερη κατηγορία, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν δύο κατηγορίες υπαλλήλων διαφορετικών ταχυτήτων με ίδια τυπικά προσόντα. Σημειώνεται εδώ, ότι και πριν την 01-01-2016, οποιοσδήποτε προέβαινε στις ως άνω αναφερόμενες ενέργειες είχε αύξηση στον βασικό του μισθό, χωρίς ισόποση μείωση της προσωπικής του διαφοράς και κατ’ επέκταση αύξηση στις τακτικές του αποδοχές. Το παραπάνω γεγονός, καθιστά ολοφάνερη την τεράστια ανισότητα και διάκριση που επέρχεται στους υπαλλήλους που είχαν υπηρεσιακή εξέλιξη λόγω της αναγνώρισης των τυπικών (εκπαιδευτικών) τους προσόντων στο διάστημα από 01/01/2016 έως και 31/05/2022. Επιπροσθέτως, στην ανάλυση του νομοθέτη των συνεπειών ρύθμισης για το εν λόγω άρθρο, γίνεται η εξής παραδοχή: «Με την αξιολογούμενη ρύθμιση αίρεται η αντίφαση που θα προκαλούσε το ενδεχόμενο να λαμβάνει ο υπάλληλος χαμηλότερες αποδοχές, μολονότι εξελίσσεται υπηρεσιακά και ανέρχεται μισθολογικό κλιμάκιο». Κατόπιν των ανωτέρω και προκειμένου να αποφευχθούν διαιωνιζόμενες και τεράστιες νέες μισθολογικές ανισότητες που θα επέλθουν, με μοναδικό κριτήριο την αναγνώριση της υπηρεσιακής εξέλιξης των υπαλλήλων σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, ήτοι 1ο διάστημα έως 31/12/2015, 2ο διάστημα από 01/01/2016 έως 31/05/2022 και 3ο διάστημα μετά την 01/06/2022 που θα δημιουργηθεί μετά την ψήφισή του υπό κρίση άρθρου 28 του εν λόγω νομοσχεδίου, παρακαλούμε όπως αυτό συμπληρωθεί καταλλήλως, ώστε η παρούσα διάταξη να έχει εφαρμογή και για όλους τους υπαλλήλους που εξελίχθηκαν υπηρεσιακά από 01/01/2016 έως και τις 31/05/2022, πλην της εξέλιξης λόγω συμπλήρωσης του καθορισμένου χρόνου υπηρεσίας των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 11 του Ν.4354/2015 (ΦΕΚ 176/Α΄) (διατάξεις μισθολογικής ωρίμανσης) κατά το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα, με έναρξη της αναπροσαρμογής της προσωπικής τους διαφοράς από 01/06/2022. ΥΓ. Πέραν των προαναφερομένων που χρήζουν άμεσης ρύθμισης στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, δεδομένων των ανισοτήτων που προκαλούνται σε αποδοχές υπαλλήλων με τα ίδια ακριβώς προσόντα εντός του ίδιου φορέα, θεωρώ ότι έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες και πρέπει να εξεταστεί σοβαρά από την πολιτική ηγεσία η οριστική επίλυση του θέματος και η ενιαία μισθολογική αντιμετώπιση των υπαλλήλων, δια της μετατροπής - μέσω της εφαρμογής του άρθρου 17 του Ν. 4354/2015 - της προσωπικής διαφοράς των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών, που αποτελούν την πλειοψηφία των υπαλλήλων που λαμβάνουν προσωπική διαφορά στο Δημόσιο τομέα (την οποία όμως αρκετοί υπάλληλοί δεν την λαμβάνουν), σε επίδομα για όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου, κατά τα πρότυπα του μισθολογίου της ΑΑΔΕ, πρωτοβουλία απολύτως εύλογη λαμβάνοντας υπόψη το ιδιαίτερο έργο που επιτελούν οι εν λόγω υπάλληλοι και των εσόδων που το έργο αυτό αποφέρει στα ταμεία του Ελληνικού Δημοσίου.