• α) Πριν τον καθορισμό των στόχων, βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει η εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών, μέσω της κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής, της παροχής όλων των αναγκαίων μέσων και της πρόσληψης προσωπικού για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων ώστε να εξασφαλιστεί η ύπαρξη του απαιτούμενου ανθρώπινου δυναμικού που μπορεί να υλοποιήσει τους στόχους. Διαφορετικά, το σύστημα στοχοθεσίας, θα δημιουργήσει προβλήματα στις υπηρεσίες και στις σχέσεις αξιολογητών και των υφισταμένων τους. β) Επίσης, πρέπει να υπάρχει ένα στρατηγικό πλάνο, τουλάχιστον πενταετίας, και αντίστοιχα ετήσια προγράμματα δράσης για κάθε φορέα. Μέσα σε αυτά πρέπει να αναφέρονται οι στόχοι, μακροχρόνιοι και βραχυπρόθεσμοι, με βάση επιστημονικά τεκμηριωμένους δείκτες καθώς και οι δυνατότητες κάθε φορέα. Απαιτείται η σωστή εκπαίδευση των προϊσταμένων αφενός στη στοχοθεσία, ώστε να γνωρίζουν πώς να μετρήσουν και πώς να επιτύχουν τους στόχους και αφετέρου ως αξιολογητών. γ) Η αξιολόγηση πρέπει να βασίζεται σε ποσοτικά μόνο αποτελέσματα. δ) Σχετικά με την παρ. 3, σκόπιμο είναι, εφόσον η στοχοθεσία θα επηρεάζει και την αξιολόγηση του υπαλλήλου, να λαμβάνει χώρα πρώτα διαβούλευση με το προσωπικό, συμπεριλαμβανομένων των διευθυντών και προϊσταμένων τμημάτων, για το κατά πόσον οι τιθέμενοι στόχοι είναι εφικτοί εντός της αξιολογικής περιόδου. ε) Σχετικά με την παρ. 4, στη στοχοθεσία πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη/εμπειρία των προϊσταμένων καθώς είναι ικανοί να θέσουν στόχους στην εργασία τους, σε συνεργασία με τη διοίκηση. στ) Στην παρ. 5 οι αναφερόμενες κατηγορίες είναι γενικές και αόριστες και χρήζουν περαιτέρω εξειδίκευσης. Η κατηγορία «γ) Γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες των υπαλλήλων της οργανικής μονάδας» δεν είναι σαφές τι περιλαμβάνει. ζ) Σχετικά με την παρ. 8, η δυνατότητα αναθεώρησης των στόχων μόνο μία φορά κατ’ έτος δε λαμβάνει υπόψη τις ενδεχόμενες, μη προγραμματισμένες, αλλά σημαντικές και επείγουσες εισροές ανά διεύθυνση / τμήμα κάθε υπηρεσίας (π.χ. αιτήματα επιχειρήσεων στο πλαίσιο της εμπορικής τους δραστηριοποίησης ή εισερχόμενες επιστολές πολιτών ή/ και αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων) που δεν προϋπολογίζονται και ανατρέπουν πλήρως τον προγραμματισμό της υπηρεσίας και συνεπώς, αντίστοιχα, κάθε αξιολογούμενου. Επομένως, πρέπει να προβλέπεται να υφίσταται περιθώριο αναθεώρησης των στόχων σε περίπτωση απρόβλεπτων, αλλά σημαντικών και επειγουσών εισροών κλπ., είτε να προβλέπεται προαιρετική αναθεώρηση των στόχων σε συντομότερα χρονικά διαστήματα.