• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ' | 20 Ιουνίου 2022, 15:40

    Εξακολουθούν να ισχύουν τα άρθρα 231 – 235 του ν. 4555/2018. Με τα συγκεκριμένα άρθρα, οι ΦοΔΣΑ με τη μορφή Συνδέσμου γίνονται λιγότερο ευέλικτοι από πριν, δεδομένου ότι δίνονται όλες σχεδόν οι αρμοδιότητες στο Δ.Σ, ενώ η Εκτελεστική Επιτροπή που είναι πιο ολιγομελής και πιο ευέλικτη μπορεί να λάβει ουσιαστικές αρμοδιότητες για την λειτουργία των ΦοΔΣΑ μόνο αν θέλει να τις εκχωρήσει το Δ.Σ. Σε περίπτωση που η Πολιτεία επιμείνει στη λειτουργία Φο.Δ.Σ.Α. με τη μορφή του Συνδέσμου, προτείνεται να καταργηθούν τα άρθρα 231-235 και να αναφερθεί στο άρθρο 230, ότι οι ΦοΔΣΑ με αυτή τη νομική μορφή Συνδέσου λειτουργούν σύμφωνα με τα άρθρα 245 έως 250 του ν. 3463/2006 1. Εξακολουθεί να μην τροποποιείται η διάταξη του άρθρου 236 παρ. 6 εδ. γ΄ του ν. 4555/2018, σύμφωνα με την οποία στο Δ.Σ. μιας Α.Ε. συμμετέχουν εκπρόσωποι από όλους τους Δήμους – μετόχους. Η διάταξη είναι αντισυνταγματική (αντίθετη στην αρχή της αναλογικότητας, άρθρα 25 παρ. 4 και 106 Συντ/τος), ενώ έρχεται και σε αντίθεση με τη διάταξη του άρθρου 77 παρ.3 του ν. 4548/2018, που ορίζει ως ανώτατο αριθμό μελών του Δ.Σ. τα δεκαπέντε (15) μέλη. Με την ισχύουσα διατύπωση επιβάλλεται η εκπροσώπηση κάθε Δήμου - μέλους στο Δ.Σ. του ΦοΔΣΑ με την νομική μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας (Α.Ε.), με αποτέλεσμα το Δ.Σ. να εξισώνεται με την Γενική Συνέλευση. Έτσι όμως, δημιουργούνται πολυμελή και δυσκίνητα Δ.Σ. που μπορεί να φτάσουν και τα 38 μέλη. Η διάταξη καθίσταται ακόμα πιο προβληματική, αν ληφθεί υπ’ όψη ότι στο αρ. 234 του ίδιου νόμου προβλέπεται για τους ΦοΔΣΑ με τη νομική μορφή των Συνδέσμων η συγκρότηση επταμελούς εκτελεστικής επιτροπής, δηλαδή η συγκρότηση οργάνου πολύ πιο ευέλικτου από το αντίστοιχο όργανο μιας Α.Ε. ΠΡΟΤΑΣΗ: «γ) η υποχρεωτική συμμετοχή στο Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ, ενός τουλάχιστον μέλους από κάθε περιφερειακή ενότητα της οικείας Περιφέρειας. Κατά τη διαδικασία εκλογής του Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ, η εκπροσώπηση όλων των περιφερειακών ενοτήτων διασφαλίζεται με την ανάδειξη ως τακτικού μέλους του Δ.Σ., του πρώτου επιλαχόντος εκπροσώπου δήμου-μέλους προερχόμενου από περιφερειακή ενότητα που δεν εκπροσωπείται στο εκλεγέν Δ.Σ., αντί του τελευταίου εκλεγέντος μέλους του Δ.Σ. που προέρχεται από περιφερειακή ενότητα η οποία εκπροσωπείται από δύο τουλάχιστον μέλη.» 2. Εξακολουθεί να μην τροποποιείται η διάταξη του άρθρου 236 παρ.6 εδ. δ΄’ του ν. 4555/2018, με την οποία η αναμόρφωση του προϋπολογισμού της Α.Ε. καθίσταται αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης. Στη διάρκεια του έτους, οι προϋπολογισμοί αναμορφώνονται αρκετές φορές. Για κάθε αποδοχή χρηματοδότησης π.χ. ενός έργου, απαιτείται αποδοχή του και εγγραφή του στον προϋπολογισμό του ΦΟΔΣΑ με τη μορφή της Α.Ε. Η ανάθεση της αρμοδιότητας αναμόρφωσης του προϋπολογισμού στη Γενική Συνέλευση της Α.Ε. και όχι στο Δ.Σ., οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην αδυναμία λειτουργίας της Α.Ε., αφού η σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης της, σύμφωνα με τις διατάξεις των ν. 2190/1920 και 4548/2018, απαιτεί χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο μηνών. ΠΡΟΤΑΣΗ : «δ) η αποκλειστική αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης, υποχρεωτικά για τη λήψη απόφασης για τα παρακάτω ζητήματα: αα) ο καθορισμός τιμολογιακής πολιτικής προς τους δήμους - μέλη του ΦΟΔΣΑ, με την επιφύλαξη του άρθρου 9 του ν. 2939/2001, ββ) η ευθύνη εκπόνησης, υλοποίησης και παρακολούθησης της υλοποίησης του ΠΕΣΔΑ, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 35 του ν. 4042/2012, αν είναι ο μοναδικός ΦΟΔΣΑ της οικείας περιφέρειας, γγ) η έγκριση του τεχνικού προγράμματος, δδ) η κατάρτιση του κανονισμού λειτουργίας του, εε) η ψήφιση του οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας, στστ) η λήψη απόφασης της περίπτωση α` της παραγράφου 4 του άρθρου 225 του παρόντος Μέρους, ζζ) η παράταση της χρονικής διάρκειας λειτουργίας του ΦΟΔΣΑ.»