• Σχόλιο του χρήστη 'Ε.Δ.Α.Κ.Ι. Α.Ε. Ο.Τ.Α.' | 20 Ιουνίου 2022, 17:34

    Ε.Δ.Α.Κ.Ι. Α.Ε. Ο.Τ.Α. Στο αρχείο με τίτλο «Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης» που συνοδεύει και ερμηνεύει το νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ αναφέρεται για το άρθρο 32 ότι: «Με την προτεινόμενη ρύθμιση ορίζεται ότι σε κάθε περιφέρεια το σύνολο των αρμοδιοτήτων των ΦΟΔΣΑ ασκείται μόνον από έναν φορέα, καταργούμενης της δυνατότητας συστάσεως περισσοτέρων του ενός. Και τούτο, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενιαία διαχείριση των στερεών αποβλήτων του συνόλου των δήμων κάθε περιφέρειας σύμφωνα με όσα ορίζονται στα εγκεκριμένα ΠΕΣΔΑ.» Ωστόσο στο άρθρο 36 του εν λόγω νομοσχεδίου με τίτλο «Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στην περιφέρεια Κρήτης – Προσθήκη άρθρου 226Γ στον ν. 4555/2018» αναφέρεται ότι για την Περιφέρεια Κρήτης ως μοναδικοί φορείς οι οποίοι ασκούν αρμοδιότητες διαχείρισης στερεών αποβλήτων είναι ο Φορέας με την επωνυμία ΔΕΔΙΣΑ ΑΕ ΟΤΑ για την ΠΕ Χανιών και ο φορέας με την επωνυμία ΕΣΔΑΚ για τις υπόλοιπες τρεις Περιφερειακές Ενότητες. Επίσης στην παρ.3 του άρθρου 36 υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τον φορέα με την επωνυμία «ΦΟ.Δ.Σ.Α. ΒΟΡΕΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΑΣ Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ» ο οποίος αν και δεν αποτελεί πλέον φορέα διαχείρισης στερεών αποβλήτων της νησιωτικής περιφέρειας Κρήτης, προβλέπεται εξαίρεση και αναφέρεται ότι: «έως τις 31.12.2028 μεταξύ των σκοπών της ανώνυμης εταιρείας δύναται να περιληφθούν η συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας και η λειτουργία των εγκαταστάσεων που βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Χερσονήσου και προβλέπονται στο Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων της Περιφέρειας Κρήτης.» Η συγκεκριμένη πρόβλεψη παρέχει έμμεσα την δυνατότητα άσκησης από τον συγκεκριμένο Φορέα, μέρος των αρμοδιοτήτων του άρθρου 227 του ν. 4555/18 που αναφέρεται στις αρμοδιότητες των Φο.Δ.Σ.Α. Οι συγκεκριμένες προβλέψεις βρίσκονται σε αντίθεση με όσα αναφέρονται για το άρθρο 32 του αρχείου «Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης» που ερμηνεύει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Το γεγονός ότι στις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Κρήτης δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας 2 φορέων με αρμοδιότητες Φο.Δ.Σ.Α. και έμμεσα ενός τρίτου φορέα με εξαίρεση έως το έτος 2028, δημιουργεί προβληματισμούς και ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι οι Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Κρήτης δεν αντιμετωπίζουν στον ίδιο βαθμό το στοιχείο της νησιωτικότητας συγκριτικά με τις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων όπου κάθε ΠΕ αποτελεί και ξεχωριστή νήσο με τεκμηριωμένα διαφορετικές και ανομοιογενείς ανάγκες ως προς την διαχείριση των στερεών απορριμμάτων. Η Περιφέρεια Κρήτης αποτελεί πρόσφορο έδαφος εφαρμογής ενιαίας διαχείρισης των στερεών αποβλήτων του συνόλου των δήμων της, σε αντίθεση με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων που παρουσιάζει έντονο το στοιχείο της νησιωτικότητας. Ωστόσο, το νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ προβλέπει έναν ενιαίο διαβαθμιδικό Φορέα για την Π.Ι.Ν. και έμμεσα τρεις φορείς για την Περιφέρεια Κρήτης.