• Σχόλιο του χρήστη 'Ιγνάτιος' | 18 Νοεμβρίου 2009, 15:52

    Το ζητούμενο για κάθε απαιτητικό εργοδότη είναι η πρόσληψη υπαλλήλων με εργασιακή εμπειρία πάνω στο αντικείμενο στο οποίο καλούνται να εργαστούν. Ένας εργαζόμενος με προϋπηρεσία στο αντικείμενο που καλείται να αναλάβει, χρειάζεται τον ελάχιστο δυνατό χρόνο προσαρμογής στα νέα καθήκοντα. Συνεπώς, η σωστή οργάνωση του δημοσίου τομέα πρέπει να στραφεί προς αυτήν την κατεύθυνση. Η προυπηρεσία που έχει αποκτηθεί στο δημόσιο, σε αντίθεση με τον ιδιωτικό τομέα, μπορεί εύκολα να ελεγθεί αν είναι πραγματική ή εικονική, κατά πόσο είναι συναφής με το αντικείμενο της προκυρυσσόμενης θέσης και αν αποκτήθηκε με διαφανή κριτήρια. Η κάλυψη των προκηρυσσόμενων θέσεων με πριμοδότηση της προϋπηρεσίας του δημοσίου αυξάνει την ευελιξία και μιας υπηρεσίας καθώς οι προσλαμβανόμενοι υπάλληλοι μπορούν να ανταπεξέλθουν άμεσα στα νέα τους καθήκοντα. Η κατάργηση αυτής της διάταξης θα οδηγήσει τους υποψήφιους να αναζητούν συγκεκριμένη προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα με απάνθρωπες συνθήκες, χαμηλούς μισθούς και πολλές φορές ενώ θα δηλώνεται στον αρμόδιο ασφαλιστικό φορέα σαν σχετική με το αντικείμενο ο υπάλληλος θα απασχολείται σε άλλο πόστο. Η προσαύξηση όμως κατά 50% αποτελεί αδικία για όλους τους άλλους διεκδικητές της προκηρυσσόμενης θέσης που για προσωπικούς λόγους είτε δεν επιθυμούσαν να διεκδικίσουν μια "εποχιακή" σύμβαση σε κάποια δημόσια υπηρεσία γιατί έκριναν ότι στην παρούσα φάση δεν ήταν προς όφελος τους είτε γιατί δεν μπορούσαν. Στην ουσία, επιδή το 50% αποκλείει κάθε υποψήφιο χωρίς προϋπηρεσία στο δημόσιο από τη διεκδίκηση της θέσης το ποσοστό αυτό πρέπει να περιοριστεί στο 10-20%. Το δημόσιο σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ μπορεί πολύ εύκολα να ορίσει ποιες συμβάσεις μπορούν να ληφθούν υπόψιν για την πριμοδότηση της προϋπηρεσίας στο δημόσιο και ακυρώσει αυτές που έχουν συναφθεί με "αδιαφανή" κριτήρια. Συνεπώς η πρόσληψη ενός υπαλλήλου που έχει αποκτήσει προϋπηρεσία στο δημόσιο πρέπει να πριμοδοτείται, αλλά με μια προσαύξηση της τάξης του 10-20% και όχι του 50%.