• Σχόλιο του χρήστη 'Ε.Λ. & Π.Π.' | 18 Νοεμβρίου 2009, 16:19

    Κύριε υπουργέ, εκτιμώντας θετικά την πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης, ως τρόπο ελεύθερης έκφρασης και συμμετοχής στην πραγματική δημοκρατία, θα λέγαμε μιας ηλεκτρονικής "Εκκλησίας του Δήμου" της σύγχρονης Ελλάδας, θέλουμε να διατυπώσουμε τις απόψεις μας σχετικά με το προς διαβούλευση σχέδιο νόμου. Μελετώντας διαφαίνεται ότι εμπεριέχει κάποιες ασάφειες και αδυναμίες, με συνεχείς παραπομπές σε τροποποιήσεις των τροποποιήσεων του νόμου 2190, με αποκορύφωμα το άρθρο 11 "Μεταβατικές διατάξεις", στο οποίο ουσιαστικά αναιρείται ό,τι προαναφέρθηκε, αφού δίνεται και πάλι η δυνατότητα στους φορείς που το επιθυμούν, να εξαιρεθούν από τον νόμο. Όπως δηλώνει σε πρόσφατες συνεντεύξεις του και ο κ. Πεπονής, πρέπει να καταργηθεί εξ ολοκλήρου ό,τι ίσχυε μέχρι σήμερα και να ισχύσει ένας καινούργιος ολοκληρωμένος νόμος, σαφής, κατανοητός, χωρίς παραπομπές, εξαιρέσεις και αοριστίες, με ανόθευτη ισχύ. Έχει αποδειχθεί, ότι οι συνεχείς τροποποιήσεις του αρχικού νόμου οδήγησαν σε στρεβλώσεις και συνεχείς καταστρατηγήσεις του. Μόνο εάν πραγματικά υπάρχει ανάγκη εξαιρέσεως για κάποιες "ειδικές" κατηγορίες προσωπικού και φορέων, αυτές να ονοματίζονται, χωρίς να υπάρχει περιθώριο υποκειμενικής ερμηνείας. Υποτίθεται ότι ζούμε στη χώρα όπου γεννήθηκε η δημοκρατία και όμως στην πραγματικότητα σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, η Ελλάδα είναι βασίλειο διαφθοράς και διαπλοκής. Το κρυφό μας μυστικό είναι ότι εάν έχεις "μέσον" σώθηκες. Η παγιωμένη αυτή τακτική προσλήψεων στο δημόσιο τομέα είναι ότι όποιοι έχουν οποιοδήποτε γνωστό, "βαπτίζονται" ελεύθεροι επαγγελματίες, ξεκινούν με κάποιες συμβάσεις ανάθεσης έργου και αφού αποκτήσουν την "επιθυμητή - εξειδικευμένη" εμπειρία, κατόπιν με φωτογραφική πρόσκληση – προκήρυξη προσλαμβάνονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και σε "εύλογο" χρονικό διάστημα 2-5 ετών δημιουργούν γενιές συμβασιούχων, οι οποίοι πιέζουν την πολιτική ηγεσία και πετυχαίνουν την έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων δήθεν με κριτήρια Α.Σ.Ε.Π. και μονιμοποιούνται (π.χ. χιλιάδες μονιμοποιήσεις με το τελευταίο Π.Δ.164/2005 - Διάταγμα Παυλόπουλου, κυρίως απασχολούμενων σε ερευνητικά προγράμματα, τα οποία είχαν ημερομηνία λήξης και εξαιρούνταν από τους χρονικούς περιορισμούς του νόμου, χωρίς βέβαια να καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες). Όλα αυτά βέβαια εξυπηρετούν τα παρακάτω ισχυρά συμφέροντα: 1.Πρώτα από όλα βέβαια τους ίδιους τους υποψήφιους, οι οποίοι τελικά πετυχαίνουν τον σκοπό τους (να γίνουν μόνιμοι υπάλληλοι). 2.Τους "προστάτες" τους, ανθρώπους με εξουσία, ιδιαίτερα πολιτικούς, οι οποίοι με το βόλεμα που υπόσχονται, πετυχαίνουν την εκλογή τους. 3.Τους δικηγόρους, οι οποίοι θησαυρίζουν μέσα από όλη αυτή τη αόριστη και χαοτική κατάσταση που επικρατεί με την ερμηνεία των νόμων, εξασφαλίζοντας και τη μελλοντική τους πελατεία. 4.Τους συνδικαλιστές, στην πλειοψηφία τους άνθρωποι φιλόδοξοι, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι τις προσδοκίες και τον αριθμό των συμβασιούχων–μελλοντικών ψηφοφόρων τους, αυξάνουν την επιρροή τους. Όλα αυτά βέβαια γίνονται εις βάρος του ελληνικού λαού, ο οποίος μάταια ελπίζει στην εφαρμογή των νόμων για ένα καλύτερο αύριο και εις βάρος των μελλοντικών γενιών, που θα κληρονομήσουν αυτό το νοσηρό, μη αξιοκρατικό σύστημα. Εάν πραγματικά θέλετε να αλλάξετε το υπάρχον ρουσφετολογικό καθεστώς απασχόλησης, πρέπει οπωσδήποτε να εγγυηθείτε την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε όλες τις θέσεις, είτε μόνιμες, είτε εποχικές. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν καθιερώσετε ένα ενιαίο ελεγχόμενο σύστημα προσλήψεων για όλους τους φορείς του Δημοσίου και όλων των εποπτευομένων αυτού φορέων, χωρίς καμία εξαίρεση, ανεξάρτητα από τη χρηματοδότηση (ευρωπαϊκών προγραμμάτων ή μη). Να μην επιτρέπονται οι "φωτογραφικές" προκηρύξεις, που αποκλείουν βέβαια τη πρόσβαση στους κοινούς θνητούς. Να δημοσιεύονται άμεσα όλες οι προκηρύξεις – προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, σε ειδική ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών. Να απαγορευθεί η σύναψη συμβάσεων ανάθεσης έργου ("δούρειος ίππος" για το διορισμό σε μόνιμες θέσεις, από τη στιγμή που και ο νόμος δίνει τη δυνατότητα, με μια απλή βεβαίωση του εκάστοτε προϊσταμένου ότι συντρέχουν σωρευτικά κάποιες προϋποθέσεις π.χ. ωράριο, αμοιβή κ.λ.π., αυτές να αναγνωρίζονται χρονικά και ως πραγματική προϋπηρεσία στο δημόσιο τομέα). Να έχει τη δυνατότητα ο πολίτης που αντιλαμβάνεται παρατυπίες και παρανομίες, ή ακόμη και κάποιες παραλείψεις του Α.Σ.Ε.Π., να τις αναφέρει π.χ. στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, μίας αξιόπιστης και αντικειμενικής δημοσίας αρχής, το οποίο θα επιλαμβάνεται άμεσα. Πιστεύοντας ότι η αναμόρφωση του Δημόσιου τομέα περνά αναμφισβήτητα από την αντικειμενική και χωρίς εξαρτήσεις επάνδρωσή του, παρακαλούμε, αφού αξιολογήσετε και αξιοποιήσετε την εμπειρία των 15 ετών από την έκδοση του νόμου Πεπονή (2190/1994) και των δεκάδων τροποποιήσεων που ακολούθησαν - όχι για να θεραπεύσουν, αλλά για να ανοίξουν τα γνωστά "παραθυράκια" - να εξετάσετε την κατάρτιση ενός νομοσχεδίου ώριμου και ανόθευτου, που θα αναβαθμίσει τη Δημόσια Διοίκηση και κατ΄ επέκταση την αδιάφθορη και αποτελεσματική λειτουργία όλου του κράτους. Με τιμή Ε.Λ. & Π.Π. Νυν Διοικητικοί υπάλληλοι. Διορισθείσες με τον 1ο πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έτους 1995. Με αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και εξίσου αρκετά χρόνια ανεργίας.