• Σχόλιο του χρήστη 'Ιγνάτιος' | 18 Νοεμβρίου 2009, 16:13

    Η διεκδίκηση θέσεων πρέπει να γίνεται από όλους τους υποψηφίους επί ίσοις όροις. Η αύξηση της μοριοδότησης των πτυχίων από 100 μονάδες σε 110 χωρίς την ύπαρξη ενός συντελεστή βαρύτητας για κάθε πανεπιστήμιο αδικεί κατάφορα το Δημόσιο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Πολλοί υποψήφιοι των πανελληνίων που δεν εισάγονται σε ελληνικό πανεπιστήμιο, καταφεύγουν σε πανεπιστήμια αμφιβόλου κύρους και ποιότητας (όπως αυτά του ανατολικού μπλοκ και αρκετά αγγλοσαξωνικά). Αποτέλεσμα είναι να επιστρέφουν με κακής ποιότητας πτυχία που στο τέλος αναγνωρίζονται και με βαθμούς υψηλούς (πάνω από 8 & 9). Η σωστή αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος πρέπει να γίνει με το ΔΟΑΤΑΠ που πρέπει να αναθεωρήσει τον τρόπο αναγνώρισης τέτοιων μφίβολων πτυχίων. Συνεπώς η μοριοδότηση του πτυχίου πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο που θα οδηγεί στην πρόσληψη ικανών υποψηφίων και να αποτρέπει την κατάληψη θέσεων από άτομα με ελλειπή προσόντα. Η μοριοδότηση διδακτορικού και μεταπτυχιακου χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν η σχετικότητα του αντικειμένου, πρωτίστως είναι άδικη για το ίδιο το δημόσιο. Όταν στο υπουργείο παιδείας επιχειρείται η πρόσληψη μόνο των υποψηφίων που έχουν επιλέξει εκπαιδευτικό τομέα, είναι αδιανόητο στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα να γίνονται προσλήψεις χωρίς να πριμοδοτείται η συνάφεια των μεταπτυχιακών σπουδών. Η κατάληψη θέσης ενός ηλκτρολόγου μηχ/κου σε μία νομαρχία από ένα ηλεκτρολόγο μηχ/κο και μηχ/κό ΗΥ που έχει μεταπτυχικό στη διδασκαλία της πληροφορικής από ένα συνυποψήφιό του με μεταπτυχιακό πάνω στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στερεί από την υπηρεσία να διεκδικήσει την προσαρμογή της στις σύγχρονες απαιτήσις της κοινωνίας. Άρα μεταπτυχικός και διδακτορικός τίτλος χωρίς συνάφεια πρέπει να προσμετράται με 100 και 200 μόρια αντιστοιχα. Η μη μοριοδότηση του δεύτερου μεταπτυχιακού εξισώνει δύο υποψηφίους με πολύ διαφορετικά προσόντα. Δίνεται η δυνατότητα σε κάποιον που γνωρίζει περισσότερες ξένες γλώσσες να υπερκεράσει κάποιον συνυποψήφιό του με εμφανώς περισσότερα προσόντα (κάτοχος δεύτρεου μεταπτυχιακού) και να καταλάβει τελικά με αδικία την προκηρυσσόμενη θέση. Συνεπώς η μοριοδότηση του δεύτερου μεταπτυχιακού τίλτλου πρέπει να γίνει τουλάχιστον με τα μισά μόρια του πρώτου, δηλαδή με 100 μόρια.