• Σχόλιο του χρήστη 'y.petrohilos' | 18 Νοεμβρίου 2009, 17:26

    βασική μου επιδίωξη με το σχόλιο αυτό είναι ότι δεν θα πρέπει να ζητούμε ως πολίτες πριμοδοτήσεις καταφανέστατα υπέρ ή κατά της μιας ή της άλλης πλευράς. αν κάποιος ανατρέξει στα σχόλια των πολιτών θα διαπιστώσει μια διαμάχη που πηγάζει από τη διαφύλαξη κεκτημένων που προέκυψαν από τον προσωπικό βίο που επέλεξε (ή που η ζωή τον οδήγησε)ο καθένας από εμάς. με όσο γίνεται πιο απλά λόγια ένας εξωτερικός παρατηρητής βλέπει αναφορικά με τα μέχρι στιγμής σχόλια 4 προσεγγήσεις: 1.εμφανή και υπέρμετρη υποστήριξη υπέρ των όσο γίνεται περισσότερων πτυχίων, μεταπτυχιακών, διδακτορικών κ.λπ. 2.υποστήριξη υπέρ λοιπών τυπικών προσόντων παλι βάσει σπουδών π.χ. μοριοδότηση ακόμα και για 6-7 γλώσσες. 3.εμφανή υποστήριξη υπέρ της μεγάλης εργασιακής εμπειρίας. 4.εξισορρόπηση της πριμοδότησης μεταξύ των διαφόρων προσόντων έτσι ώστε να μην υπερισχυεί εμφανώς κάποιο έναντι κάποιου άλλου. Τα προβλήματα που δημιουργούνται από αυτές τις τοποθετήσεις επί του νομοσχεδίου ομαδοποιούνται ως εξής: ΠΡΟΒΛΗΜΑ 1ο: οι υπόλοιποι δηλαδή που δεν έχουν τα πολλά πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, δεν είναι άξιοι να δουλέψουν στο δημόσιο; πρέπει σχεδόν να αποκλείονται βάσει μοριοδότησης; η βιομηχανία πτυχίων που δουλεύει στη χώρα μας + οι απόφοιτοι εξωτερικού δίνουν το μεγαλύτερο ποσοστό πτυχιούχων επί του γενικού πληθυσμού στην ευρώπη.μεταφέρεται αυτή η βιομηχανία στον τομέα μεταπτυχιακών και διδακτορικών ή όχι;σημειώνεται ότι η κτήση των τελευταίων εντός ελλάδας απετεί προς το παρόν "βίσμα" αναφορικά με τα δημόσια πανεπιστήμια ή πολύ χρήμα και χρόνο αναφορικά με κολέγια ή εξωτερικό. ΠΡΟΒΛΗΜΑ 2ο: είναι δυνατόν να μοριοδοτηθούν όλες γλώσσες; όλοι μετά θα ζητούν να μοριοδοτηθεί οτιδήποτε έχει σχέση με σπουδές / επιμόρφωση κ.λπ.... ΠΡΟΒΛΗΜΑ 3ο:γιατί σχεδόν να αποκλείονται όσοι δεν έχουν την μεγάλη εργασιακή εμπειρία;από την άλλη πλευρά, το δημόσιο δεν έχει καθόλου ανάγκη από εξειδικευμένα προσόντα που τα προσφέρει κάποιος μέσω της εργασιακής του εμπειρίας η/και των τίτλων που κατέχει, πέραν του βασικού πτυχίου; ΠΡΟΒΛΗΜΑ 4ο:η ομάδα πολιτών η οποία επικεντρώνενται στην εξισορρόπηση της πριμοδότησης μεταξύ των διαφόρων προσόντων βρίσκεται κατά τη γνώμη μου στο σωστό δρόμο. ακριβώς αυτός είναι ο στόχος και του παρόντος νομοσχεδίου όπως φαίνεται.εντούτοις η κοινωνία μας έχει ακόμα την τάση διαρκώς να διαμαρτείρεται και να εξατομικεύει γενικές περιπτώσεις,όπως φαίνεται από τα σχόλια. Βάσει όμως γενικών περιπτώσεων κινείται ο νομοθέτης με γνώμονα το παρελθόν το παρόν και το μέλλον. υπάρχει λοιπόν ασυμφωνία επιδιώξεων και δημιουργούνται συγκρουσιακές σχέσεις. ΛΥΣΕΙΣ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ: 1.μήπως θα έπρεπε η πέραν της μιας γνώση ξένης γλώσσας, να ζητείται και να μοριοδοτείται πρόσθετα για θέσεις αναλόγου προφιλ;εξάλλου τα αγγλικά είναι απολύτως επαρκή ως γλώσσα επικοινωνίας παγκοσμίως. 2. η συναφής με το αντικείμενο μιας θέσης (σ.σ. το προφίλ της θέσης έχει προηγουμένως προσδιοριστεί επαρκώς)καλή εργασιακή εμπειρία και τα συναφή μεταπτυχιακά δεν θα πρέπει να αξιολογούνται επαρκώς αλλά να εξετάζονται και σε ένα πλαίσιο χωριστής εξειδικευμένης προκήρυξης (χωρίς το γενικό, αόριστο και ρουσφετολογικό +50% για προϋπηρεσία στο ευρύτερο δημόσιο που σωστά καταργείται); 3. τα διδακτορικά ως προτότυπες έρευνες (και όχι απλά αντίγραφα άλλων)μπορούν να χρησιμεύσουν ακριβώς στον τομέα ΕΡΕΥΝΑ που, ΝΑΙ, αφορά και κάποιους δημόσιους φορείς, διότι μέσω της έρευνας σε όλα τα σύγχρονα κράτη χαράσσονται πολιτικές. τι το καλύτερο να γίνονται προτάσεις από φορείς προς υπουργεία (bottom - up οπτική, δηλαδή από κάτω προς τα πάνω)από στελέχη επιφορτισμένα ακριβώς με αυτή τη δουλειά; δεν θα κερδίσουμε όλοι περισσότερα από αυτό; και πάλι όμως τέτοιες θέσεις δεν θα πρέπει να αποτελούν αντικείμενο μιας απολύτως ξεχωριστής προκήρυξης; 4.παρότι η ισορροπία στην πριμοδότηση όλων των μορφών προσόντων παρέχει ασφαλιστικές δικλείδες, μήπως δεν είναι η καλύτερη δυνατή λύση; μήπως λοιπόν θα πρέπει η κτήση πτυχίου να είναι απλώς προαπετούμενο για την κατηγορία ΠΕ και ΤΕ + μια καλή γνώση μιας ξένη γλώσσας και να εξετάζονται όλοι γραπτώς κυρίως μέσω μιας σειράς από τεστ δεξιοτήτων και λιγότερο από γραπτή εξέταση σε μαθήματα;σημειώνω ότι ειδικές κατηγορίες πολιτών θα πρέπει να διαχωριστούν και να διαγωνιστούν μεταξύ τους για να μετριαστεί το αίσθημα της αδικίας στους υπολοίπους,με απλό προκαθορισμό του αριθμού θέσεων που τους αναλογούν). τα επιπλέον προσόντα όπως εμπειρία σχετική με το αντικείμενο της θέσης(η οποία δεν αποδικνύεται πάντα εύκολα-μπορεί να είναι και πλαστή), μεταπτυχιακά (με κλιμακωτή πριμοδότηση ανάλογα με τη συνάφεια) σε χωριστή κατηγορία προκυρήξεων. χωριστά και οι ΔΕ που θα ήταν λογικό να διαγωνίζονται σε κατάλληλα με το προφίλ τους τεστ δεξιοτήτων. ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενεία.