• Σχόλιο του χρήστη 'Θοδωρής Μπορλόκας' | 18 Νοεμβρίου 2009, 18:03

    1. Πολύ σωστή η κατάργηση της μοριοδότησης σε προγράμματα ή σεμινάρια επαγγελματικής κατάρτισης του Ο.Α.Ε.Δ. Τα μόρια τους ήταν εντελώς δυσανάλογα με το επίπεδο των σπουδών και τις δεξιότητες που προσφέρουν τα συγκεκριμένα προγράμματα. 2. Δίκαιη η αύξηση των μορίων σε μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών 3. Η κατάργηση της συνάφειας (μεταπτυχιακών και διδακτορικών) και της αθροιστικής μοριοδότησης (πτυχίων-μεταπτυχιακών)είναι άστοχη και αλλοιώνει το χαρακτήρα του νομοσχεδίου, που συνολικά αποτελεί γιγάντια μεταρρύθμιση υπέρ της αξιοκρατίας, της καταπολέμησης του ρουσφετιού και της αναβάθμισης της ποιότητας των δημοσίων υπηρεσιών. Από τα σχόλια που έχουν γίνει τις προηγούμενες μέρες είναι φανερό ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί... α.Η συνάφεια των τίτλων πρέπει να συνυπολογίζεται, γιατί έχει μικρή πρακτική αξία η κατοχή ενός μεταπτυχιακού, σε μία επαγγελματική θέση με εντελώς διαφορετικό αντικείμένο. Άτομα με συναφείς σπουδές με τη θέση που προκηρύσσεται, πρέπει να προτιμούνται έναντι ατόμων με μεταπτυχιακές σπουδές σε διαφορετικό αντικείμενο. Μέτρο και δίκαιο, αλλά και αποτελεσματικό. Είναι υποχρέωση του ΑΣΕΠ να ορίζει ποια μεταπτυχιακά έχουν συνάφεια για κάθε θέση, όπως ομοίως κάνει και με τα πτυχία. β.Τα επιχειρήματα ενάντια στον αθροιστικό υπολογισμό πτυχίων και μεταπτυχιακών είναι αποσπασματικά. Περισσότερα πτυχία, αντιστοιχούν σε περισσότερες γνώσεις και ικανότητες. Είναι εύλογο και αξιοκρατικό, άτομο με 2 πτυχία να προτιμάται του ενός, άτομο με 2 μεταπτυχιακά να επιλέγεται έναντι του ενός κ.ο.κ. (ceteris paribus) Όσοι ισχυρίζονται 2 Μεταπτυχιακά=1 Διδακτορικό σφάλουν, γιατι για να κάνει κάποιος διδακτορικό, θα πρέπει να διαθέτει Μεταπτυχιακό. Αρα κάτοχος διδακτορικού διαθέτει 200+400=600 Μόρια, Κάτοχος 2 Μεταπτυχιακών 200+200=400. Άρα ο διδακτορικός υπερέχει και πάλι και δικαίως. Περιπτώσεις με 3 μεταπτυχιακά είναι ελάχιστες και δεν πρέπει να τις εξετάζουμε. Όσοι ισχυρίζονται ότι δε θα πρέπει να τα υπολογίζουμε γιατί έχουν δίδακτρα (ανισότητα ευκαιριών), θα πρέπει να ζητούν να καταργηθούν τα δίδακτρα και όχι να μην υπολογίζονται οι γνώσεις-ικανότητες όσων τα έχουν αποκτήσει. Θα πρέπει επίσης να σκεφτούν όσους κατόρθωσαν, χωρίς να έχουν την οικονομική συνατότητα, να αποκτήσουν 2 Μεταπτυχιακά, ή και αυτούς που το έκαναν παράλληλα με την εργασία τους. Όσοι αναρωτιούνται "μα θα πρέπει να έχουμε 2 μεταπτυχιακά και διδακτορικά για να μπούμε στο δημόσιο? Δεν είναι υπερβολή?" θα πρέπει να σκεφτούν: Αν αυτός που έχει κάνει όλες αυτές τις σπουδές το επιλέγει, ας το κάνει, είναι δικαίωμά του. Το δημόσιο ωφελείται επιλέγοντας άτομα με περισσότερα προσόντα-σπουδές, οπότε κ πρέπει να ενεργεί με βάση το δημόσιο όφελος και την αξιοκρατία. Όσοι επίσης ισχυρίζονται ότι εμπορευματοποιούνται τα μεταπτυχιακά κτλ θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής. Οι σπουδές δεν εμπορευματοποιούνται εξαιτίας του ΑΣΕΠ. Όπως επίσης δεν είναι ρόλος του ΑΣΕΠ να αξιολογεί το επίπεδο και να κάνει διάκριση μεταξύ αναγνωρισμένων μεταπτυχιακών προγραμμάτων δημοσίων πανεπιστημίων ή αν κάποιοι απόφοιτοί τους το έχουν πάρει με μέσο ή όχι. Αυτή η κουβέντα αφορά το νόμο πλάισιο των ΑΕΙ, τα μεταπτυχιακά, την αξιολόγηση κτλ. Τέλος έχουν δίκιο όσοι λένε ότι δεν πρέπει να είναι μόνο η πρόσληψη στο Δημόσιο το κίνητρο για επιπλέον σπουδές. Όμως αυτό, δε σημαίνει ότι πρέπει να ισχύει το αντίθετο. Ότι δηλαδή εφόσον οι σπουδές έχουν ήδη γίνει, δε θα πρέπει να προσμετρούνται. Ανάλογη είναι η επιχειρηματολογία και για το δεύτερο πτυχίο. Επίσης για όσους αναρωτηθούν... Εχω 1 πτυχίο και 1 Μεταπτυχιακό. Δεν έχω όμως πρόβλημα να προηγούνται όσοι έχουν 2 Μεταπτυχιακά. Γιατί είναι δίκαιο. Θα είχα όμως πρόβλημα, αν είχα 2 Μεταπτυχιακά, να προηγούταν κάποιος που είχε 1. Θοδωρής Μπορλόκας Μέλος Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Α' Αθήνας