• Σχόλιο του χρήστη 'George D' | 18 Νοεμβρίου 2009, 18:01

    Προς τον κ. Ραγκούση, Υπουργό Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης Αλλά και προς όλους τους ενδιαφερόμενους που μαζικά αποστέλλουν και καταθέτουν τις απόψεις τους στη δημόσια διαβούλευση που ξεκίνησε για το προσχέδιο νόμου για τις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα. Το προσχέδιο που παρουσιάστηκε στις 11/11/2009 δείχνει να έχει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση που διαφοροποιείται τόσο με τις προεκλογικές εξαγγελίες όσο και από την παρουσίαση που έγινε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, δηλαδή την πριμοδότηση όλων όσων κατέχουν εξειδικευμένες γνώσεις (Μεταπτυχιακούς – Διδακτορικούς τίτλους σπουδών) με απώτερο στόχο την αναβάθμιση του εργατικού δυναμικού στο δημόσιο τομέα καθώς και των παρερχόμενων υπηρεσιών. Με μια προσεκτική ανάλυση στο Νομοσχέδιο μπορεί ο καθένας να κατανοήσει ότι πρόκειται για μια μορφή «Επετηρίδας» όπου δεν θα πριμοδοτούνται οι πρόσθετες γνώσεις, αλλά όλοι οι υποψήφιοι θα φθάνουν σε ένα ανώτατο επίπεδο βαθμολογίας και θα συνωστίζονται εκεί περιμένοντας καρτερικά να πραγματοποιηθεί το επόμενο τεστ δεξιοτήτων για να αυξήσουν την συνολική τους βαθμολογία. Και όμως η λύση κάποιων προβλημάτων μπορεί να είναι τόσο απλή αρκεί κάποιοι να κοιτάξουν και να συνθέσουν τις προτάσεις που γίνονται αυτές τις ημέρες. Θα προσπαθήσω παρακάτω να σας παρουσιάσω με όσο το δυνατό πιο συνοπτικό τρόπο μια οπτική πλευρά για την επίλυση του προβλήματος που αφορά τις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα. Δημιουργία Βάσης Δεδομένων Μοριοδότησης Υποψηφίων Πρώτα από όλα όλοι προβληματίζονται με τον όγκο των δεδομένων που πρέπει κάθε φορά να εξετάζονται προκειμένου να γίνει η κάλυψη κάποιων θέσεων για μια προκήρυξη που αφορά το δημόσιο τομέα. Ο προβληματισμός είναι τόσο των υποψηφίων που συμπληρώνουν κάθε φορά τα ίδια χαρτιά προκειμένου να καταταχθούν σε μια σειρά προτεραιότητας για την κάλυψη κάποιας θέσης, όσο και των υπαλλήλων του ΑΣΕΠ που πρέπει κάθε φορά να ελέγχουν τα χαρτιά των υποψηφίων και να καθορίζουν τη σειρά προτεραιότητας. Επιπλέον, χάνεται πολύτιμος χρόνος με τις ενστάσεις από τους υποψηφίους που διαφωνούν με συνέπεια τη χρονική υστέρηση που παρατηρείται στην κάλυψη της θέσης. Θα περίμενε λοιπόν κανείς το πρώτο πράγμα που θα άλλαζε κανείς στο Νομοσχέδιο να είναι η διαδικασία που θα ακολουθείται εφεξής στις προσλήψεις προκειμένου αυτή να απλοποιηθεί και ταυτόχρονα να επικυρώσει την αξιοκρατία που όλοι οι υποψήφιοι επιζητούν. Η επίλυση του παραπάνω προβλήματος μπορεί να πραγματοποιηθεί με τη δημιουργία βάσης δεδομένων όπου θα καταχωρηθούν τα στοιχεία και τα προσόντα των υποψηφίων. Έτσι θα δημιουργηθεί μια αρχική σειρά κατάταξης «λίστα» η οποία όμως θα πρέπει να ενημερώνεται προκειμένου να προστίθενται τα νέα προσόντα των υποψηφίων. Με μια περιοδική ενημέρωση της «λίστας» δύο φορές το έτος ο υποψήφιος θα μπορεί να επισυνάπτει τα επιπλέον δικαιολογητικά και να αυξάνει τη βαθμολογία του στη σειρά κατάταξης. Ταυτόχρονα θα μπορεί να παρακολουθεί τη σειρά κατάταξης και να ενημερώνεται για τη βαθμολογία του σε σχέση με άλλους υποψηφίους του ίδιου κλάδου. Με τον τρόπο αυτό οι υποψήφιοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση αποστολής των δικαιολογητικών για κάθε νέα προκήρυξη, ενώ ταυτόχρονα οι υπάλληλοι του ΑΣΕΠ θα απασχολούνται ιδιαίτερα σε δύο μόνο περιόδους του έτους όπου και θα προσθέτουν τα επιπλέον προσόντα των υποψηφίων στη συνολική τους βαθμολογία, ενώ θα απαλλάσσονται από την επιμέρους διαδικασία που απαιτείται για ξεχωριστές προκηρύξεις. Πως όμως μπορεί να γίνει η χρήση της «λίστας»; Για κάθε νέα προκήρυξη οι υπάλληλοι του ΑΣΕΠ θα πρέπει να ενημερώνουν εντύπως και διαμέσου τηλεφώνου όσους βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της λίστα για το αν επιθυμούν να καλύψουν τις συγκεκριμένες θέσεις. Οι απαντήσεις από τους υποψήφιους θα δίνονται σε μικρό χρονικό διάστημα και σε περίπτωση άρνησης οι θέσεις θα καλύπτονται από τους επόμενους με βάση τη βαθμολογία υποψηφίους της λίστας. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται αξιοκρατία-αξιοπιστία στο θεσμό, ταχύτητα καθώς η καταχώρηση και η δημιουργία της λίστας όπου θα απαιτηθούν πολλά δικαιολογητικά θα πραγματοποιηθεί μία φορά, μείωση του χρόνου απασχόλησης των εργαζομένων του ΑΣΕΠ καθώς θα απαλλαγούν από την εξέταση των επιμέρους προκηρύξεων και τέλος οι υποψήφιοι θα απαλλαγούν από τη διαδικασία της αποστολής δικαιολογητικών και παραβόλων για κάθε προκήρυξη. Με τον τρόπο αυτό θα στηριχθεί η διαφάνεια και θα πάψει να υφίσταται η δικαιολογία από μέρους των κρατικών φορέων για τις δυσκολίες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης. Το όλο εγχείρημα μπορεί να χρηματοδοτηθεί είτε από το κράτος είτε από όλους εμάς καταβάλλοντας το παράβολο μιας προκήρυξης.