• Σχόλιο του χρήστη 'George D' | 18 Νοεμβρίου 2009, 18:38

    Προς τον κ. Ραγκούση, Υπουργό Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης Αλλά και προς όλους τους ενδιαφερόμενους που μαζικά αποστέλλουν και καταθέτουν τις απόψεις τους στη δημόσια διαβούλευση που ξεκίνησε για το προσχέδιο νόμου για τις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα. Μοριοδότηση Τίτλου Σπουδών Συνεχίζουμε πλέον με τον τρόπο βαθμολόγησης και καθορισμού της μοριοδότησης των υποψηφίων. Στο προσχέδιο νόμου αναφέρεται ότι οι μονάδες του τίτλου σπουδών θα πολλαπλασιάζονται με τον αριθμό εκατόν δέκα (110). Λαμβάνει όμως κανείς υπόψη του τα πτυχία που προέρχονται από χώρες του ανατολικού μπλοκ όπου η βαθμολόγηση των πτυχίων διαφοροποιείται πολλή σε σχέση με τη βαθμολόγηση των Ελληνικών Πανεπιστημίων; Ο πολλαπλασιασμός με 110 των μονάδων του πτυχίου αυξάνει το χάσμα υπέρ όλων όσων πήραν πτυχία από αυτές τις χώρες. Η επίλυση του παραπάνω προβλήματος είναι επίσης απλή καθώς θα μπορούσε να υπήρχε είτε ένας συντελεστής βαρύτητας ανάλογα με το από πού προέρχεται το πτυχίο, ή να υπολογίζεται ένας μέσος όρος από τις μονάδες του πτυχίου και το μέσο όρο βαθμολογίας που προέκυψε από την αξιολόγηση του ΔΙΚΑΤΣΑ. Με τον τρόπο αυτό δεν θα πριμοδοτούνται extra όλοι όσοι κατέχουν πτυχία που αγγίζουν σε βαθμολογία το δέκα (10) και προέρχονται από πανεπιστήμια χωρών του ανατολικού μπλοκ. Έτσι θα αποκατασταθεί ένα χρόνιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλοι όσοι παρέμειναν για σπουδές στην Ελλάδα και διαθέτουν πτυχία με χαμηλότερη βαθμολογία από όλους όσους κατέφυγαν σε πανεπιστήμια που έδιναν αφειδώς βαθμούς. Μοριοδότηση Μεταπτυχιακών Τίτλων Σπουδών Προχωρώντας στη συνέχεια στους τίτλους σπουδών (Μεταπτυχιακοί και Διδακτορικοί) παρατηρείται ότι αυξήθηκε η βαθμολόγησή τους αλλά με την αντικατάσταση των εδαφίων ουσιαστικά μένει κενό αν καταργείται ή όχι η άθροιση των επιμέρους μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Η κατάργηση της άθροισης των Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ουσιαστικά μαζικοποιεί τους υποψηφίους καθώς τους αφαιρεί το δικαίωμα της επιπλέον μοριοδότησης όταν είναι κάτοχοι δύο Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Τι όμως μπορεί να εξυπηρετεί κάτι τέτοιο; Και τι μπορεί να συμβεί στην περίπτωση που οι σχολές πενταετούς διάρκειας αναγνωρίσουν επιπλέον με το πτυχίο και ένα Μεταπτυχιακό; Όλοι οι υποψήφιοι θα καταλήξουν να είναι κάτοχοι ενός τουλάχιστον Μεταπτυχιακού διπλώματος. Και τι θα συμβεί με όλους όσους κατέχουν ήδη δύο Μεταπτυχιακούς τίτλους; Και όμως η επίλυση και αυτού του προβλήματος είναι τόσο απλή. Θα μπορούσε το σύνολο της βαθμολογίας των Μεταπτυχιακών τίτλων να είχε ως ανώτατο όριο-πλαφόν τα 800 μόρια. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν οι υποψήφιοι που κατέχουν Μεταπτυχιακούς τίτλους να πριμοδοτούνται για τον κόπο, το χρόνο και τα χρήματα που κατανάλωσαν προκειμένου να αποκτήσουν τις εξειδικευμένες γνώσεις που απαιτούνται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Στην ίδια ενότητα παρατηρείται ότι καταργείται η πριμοδότηση της συνάφειας του γνωστικού αντικειμένου του Μεταπτυχιακού-Διδακτορικού τίτλου σπουδών. Πως είναι λοιπόν δυνατόν να πριμοδοτείτε το ίδιο κάποιος υποψήφιος που συμμετείχε σε μεταπτυχιακές σπουδές με απαιτήσεις σε εξειδίκευση του επιστημονικού του αντικειμένου με κάποιον άλλο που εξειδικεύτηκε κάνοντας μεταπτυχιακό στο «κουκλοθέατρο»; Όχι ότι έχουμε κάτι εναντίον του κουκλοθέατρου άλλα θα πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός της συνάφειας του Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με αντίστοιχη μοριοδότησή της. Θα μπορούσε λοιπόν η μη συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο να πριμοδοτείται με τα μισά μόρια από αυτά των Μεταπτυχιακών τίτλων που παρουσιάζουν συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο. Έτσι και αλλιώς έχει επισημανθεί ότι η χρήση της λίστας θα λύση το πρόβλημα της καταχώρησης των δικαιολογητικών των υποψηφίων. Επιπλέον η ανατροφοδότηση της λίστας δύο φορές το χρόνο θα δίνει τη δυνατότητα στους υποψηφίους να καταθέτουν τα επιπλέον δικαιολογητικά με το που θα γίνονται κάτοχοι κάποιου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και να αλλάζει η σειρά στη βαθμολογική τους κατάταξη.