• Σχόλιο του χρήστη 'George D' | 18 Νοεμβρίου 2009, 18:00

    Προς τον κ. Ραγκούση, Υπουργό Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης Αλλά και προς όλους τους ενδιαφερόμενους που μαζικά αποστέλλουν και καταθέτουν τις απόψεις τους στη δημόσια διαβούλευση που ξεκίνησε για το προσχέδιο νόμου για τις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα. Κατηγοριοποίηση των προσλήψεων Εδώ όμως θα πρέπει να γίνει αναφορά στην ποσοστιαία κατανομή των προσλήψεων. Πρώτα από όλα θα πρέπει να γίνει κατάταξη των υποψηφίων σε λίστα χωρίς προϋπηρεσία, με προϋπηρεσία χωρίς προσαύξηση και με προϋπηρεσία και προσαύξηση. Για την προσαύξηση θα γίνει αναφορά παρακάτω καθώς στο παρόν νομοσχέδιο προτείνεται η κατάργησή της. Θα μπορεί λοιπόν ο κάθε υποψήφιος ανάλογα με τη χρήση των δικαιολογητικών να κατατάσσεται σε διαφορετική σειρά στις τρεις σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν λίστες. Θα κατέχει κάποια θέση στη λίστα χωρίς προϋπηρεσία, με προϋπηρεσία χωρίς προσαύξηση και με προϋπηρεσία και προσαύξηση. Εναπομένει λοιπόν ο καθορισμός του ποσοστού προσλήψεων από τις τρεις διαφορετικές λίστες. Ενδεικτικά αναφέρεται: 25% χωρίς προϋπηρεσία 50% με προϋπηρεσία χωρίς προσαύξηση 25% με προϋπηρεσία και προσαύξηση Με τον τρόπο αυτό οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε τρεις λίστες και έχουν διαφορετικές πιθανότητες για πρόσληψή τους ανάλογα με τα προσόντα τους. Μοριοδότηση εμπειρίας Βασικό κομμάτι του Νομοσχεδίου αποτελεί και ο τρόπος μοριοδότησης της εμπειρίας στο αντικείμενο της θέσης. Παρατηρείται ότι στο παρόν προσχέδιο Νόμου το μόνο που διαφοροποιείται είναι η μοριοδότηση του δεύτερου έτους. Με ποιο σκεπτικό έγινε η διαφοροποίηση της βαθμολόγησης του 2ου έτους από οκτώ (8) μονάδες σε επτά (7); Στον προηγούμενο Νόμο 3051/2002 το σκεπτικό του Νομοθέτη ήταν ότι κλιμακωτά αυξάνεται η βαθμολόγηση της εμπειρίας με κρίσιμο έτος το 3ο έτος όπου και κορυφώνεται η βαθμολόγηση δίνοντας εννέα (9) μονάδες για κάθε μήνα εμπειρίας. Κοιτώντας τις απόψεις πολλών στην Ηλεκτρονική Διαβούλευση μπορεί να παρατηρήσει κανείς πολλές τάσεις, αυτό όμως που μπορεί να θεωρηθεί αποδεκτό είναι ότι το παρόν Νομοσχέδιο δεν αναπροσαρμόζει τον τρόπο βαθμολόγησης της εμπειρίας αλλά «παίζει» λίγο αλλάζοντας μια τιμή ενός έτους. Δεν πριμοδοτεί δηλαδή όλους όσους έχουν αρκετά χρόνια εμπειρίας και τους αφήνει έτσι απλά εκτός. Η λύση όμως και αυτού του προβλήματος είναι εξίσου απλή. Δείτε ενδεικτικά ένα τρόπο βαθμολόγησης και αξιολογήστε τον: 1ο έτος 9 * 12 = 108 2ο έτος 8 * 12 = 96 3ο έτος 7 * 12 = 84 4ο έτος 6 * 12 = 72 5ο έτος 5 * 12 = 60 6ο έτος 4 * 12 = 48 7ο έτος 3 * 12 = 36 8ο έτος 2 * 12 = 24 9ο έτος 2 * 12 = 24 10ο έτος 2 * 12 = 24. Αθροιστική βαθμολογία μετά τη συμπλήρωση των ετών 1ο έτος 9 * 12 = 108 2ο έτος 8 * 12 = 204 3ο έτος 7 * 12 = 288 4ο έτος 6 * 12 = 360 5ο έτος 5 * 12 = 420 6ο έτος 4 * 12 = 468 7ο έτος 3 * 12 = 504 8ο έτος 2 * 12 = 528 9ο έτος 2 * 12 = 552 10ο έτος 2 * 12 = 576. Κοιτάζοντας την αθροιστική βαθμολογία μπορεί κάποιος να παρατηρήσει καταρχήν ότι δίνεται η δυνατότητα απόκτησης μορίων μέχρι το 10ο έτος απασχόλησης. Ταυτόχρονα έχοντας σαν σκεπτικό την πριμοδότηση των νέων υποψηφίων μπορεί να δει κανείς ότι με τη συμπλήρωση των τριών πρώτων ετών οι υποψήφιοι θα αποκτούν τα μισά από τα συνολικά μόρια εμπειρίας. Με τον τρόπο αυτό και δεν αποκλείονται όσοι έχουν εμπειρία πλέον της πενταετίας αλλά υποβοηθούνται και οι νέοι υποψήφιοι. Μπορεί πολλοί να διαφωνούν αλλά αυτό είναι ένα σκεπτικό δεν είναι ένα απλό πείραγμα μιας αρχικής τιμής. Θα μπορούσε το σχέδιο Νόμου να είχε κάποιο άλλο σκεπτικό αλλά σε αυτό που παρουσιάστηκε βλέπουμε απλά ότι δεν υπάρχει κάποιο νόημα.