• Σχόλιο του χρήστη 'George D' | 18 Νοεμβρίου 2009, 18:04

    Προς τον κ. Ραγκούση, Υπουργό Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης Αλλά και προς όλους τους ενδιαφερόμενους που μαζικά αποστέλλουν και καταθέτουν τις απόψεις τους στη δημόσια διαβούλευση που ξεκίνησε για το προσχέδιο νόμου για τις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα. Ξένες Γλώσσες Καμία αναφορά δεν γίνεται για τη βαθμολόγηση των Ξένων γλωσσών, αφήνοντας στο παρόν Νομοσχέδιο την κατάσταση να παραμένει ίδια, χωρίς καμία πρόθεση να γίνει κάποια αλλαγή. Κοιτώντας τα σχόλια στη δημόσια διαβούλευση μπορεί να δει κανείς πολλούς να συμφωνούν στη μείωση της πριμοδότησης των Ξένων γλωσσών όσον αφορά τη συνολική μοριοδότηση. Δεν μπορεί δηλαδή να πριμοδοτούνται 10 ξένες γλώσσες. Θα συμφωνήσω με την άποψη ότι η γνώση τόσων γλωσσών θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη στην περίπτωση του Υπουργείου Εξωτερικών. Δεν χρειάζεται όμως να είναι κάποιος γνώστης τόσων Ξένων γλωσσών όταν πρόκειται να τοποθετηθεί σε μια Δημόσια υπηρεσία. Η βαθμολόγηση μίας (1) έως τριών (3) Ξένων γλωσσών με την υπάρχουσα βαθμολογία θα ήταν μια καλή προσέγγιση του νέου Νομοσχεδίου. Άλλο ένα σημείο που χρίζει κρίσης στο προσχέδιο Νόμου που κατατέθηκε είναι το πώς γίνεται να σταματά να αθροίζει προσόντα όπως τις Μεταπτυχιακές σπουδές και να μην σταματά να αθροίζει τις Ξένες γλώσσες; Πως έγινε αυτή η επιλογή; Υπάρχει κάποια λογική που δεν την κατανοούμε; Δια Βίου Εκπαίδευση - Σεμινάρια Θα συνεχίσω με την Δια Βίου Εκπαίδευση που είναι μια καθαρά προσωπική προσέγγιση καθώς δεν παρατήρησα να γίνονται αναφορές. Σε μια Ευρώπη που προχωρά και θέλει οι επιστήμονες της συνεχώς να επιμορφώνονται, δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί στη χώρα μας να μην πριμοδοτείται η συμμετοχή υποψηφίων σε εκπαιδευτικά σεμινάρια, όπου αποκτούν επιπλέον γνώσεις και δεξιότητες. Πόσο αξιόπιστη μπορεί όμως να είναι η συγκεκριμένη διαδικασία; Μπορούν οι αρμόδιες υπηρεσίες (Πανεπιστήμια, ΚΕΚ, ΟΑΕΔ) να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν ένα θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των δομών Δια Βίου Εκπαίδευσης. Πόση όμως μπορεί να είναι η μοριοδότηση; Τα σεμινάρια που θα μπορεί κάποιος να συμμετέχει δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τον αριθμό (3) και αυτό για να μην γίνει πάλι στη χώρα μας μια μορφή εμπορίου μορίων και τρέχουν όλοι να συμμετέχουν στα σεμινάρια για να πάρουν τα μόρια. Η μοριοδότησή τους θα πρέπει να κυμαίνεται από 30 έως 50 μόρια για την ολοκλήρωση ενός κύκλου σεμιναρίων τουλάχιστον 400 ωρών. Με τον τρόπο αυτό και θα επιβραβευθεί η προσπάθεια ανθρώπων για επιπλέον μόρφωση και θα απορροφηθούν κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν τη Δια Βίου Εκπαίδευση και παραμένουν ανενεργά ή απορροφόνται εντελώς αναξιοκρατικά όλα αυτά τα χρόνια. Γενικό Σκεπτικό Πρότασης Τέλος παρουσιάζοντας το Γενικό σκεπτικό της πρότασης, παρατηρείται ότι ο υποψήφιος γίνεται κάτοχος μορίων από 5 διαφορετικές κατηγορίες: 1. Βαθμός Τίτλου σπουδών Β.Τ.Σ. * 100 =…μόρια 2. Προϋπηρεσία και προσαύξηση (θα δίνεται η δυνατότητα υπαγωγής σε διαφορετική λίστα) εδώ δίνεται το σύνολο των μορίων Εμπειρία (576) + Προσαύξηση (180) = 756 3. Μεταπτυχιακοί και Διδακτορικοί Τίτλοι σπουδών Σύνολο 800 μόρια 4. Ξ. Γλώσσες + Σεμινάρια Δ.Β.Ε. + Τεστ Δεξιοτήτων (3 * 70=210) + (3 * 50 = 150) + 100 = 460 μόρια 5. Αριθμός τέκνων + Παραμεθώριος (4 * 50 = 200) + 100 = 300 μόρια Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους να αποκτήσουν προσόντα από πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις προκειμένου να αποκτήσουν έναν ικανοποιητικό αριθμό μορίων προκειμένου να εισέλθουν στο Δημόσιο Τομέα με τον πιο αξιοκρατικό τρόπο. Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση ότι θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις τα επόμενα χρόνια και δεν θα συσσωρευθεί πλήθος υποψηφίων σε μια λίστα κατάταξης περιμένοντας να τους δοθεί η ευκαιρία να αποδείξουν την αξία τους. Η προσέγγιση είναι καθαρά προσωπική με στόχο όμως να ικανοποιηθούν διάφορες κατηγορίες υποψηφίων που νιώθουν να αδικούνται ή ότι δεν τους καλύπτει η προσέγγιση του Νομοσχεδίου που κατατέθηκε. Ελπίζω να της δοθεί η δυνατότητα να παρουσιαστεί στην ελεύθερη Διαβούλευση προκειμένου όλοι να έχουν τη δυνατότητα να την κρίνουν αρνητικά ή θετικά. Άλλωστε όσο και να προσπαθήσει κάποιος να είναι αντικειμενικός στον τρόπο που προσεγγίζει ένα θέμα η υποκειμενική του κρίση τον εμποδίζει πάντα να έχει μια ευρύτητα στη σκέψη και να καλύψει την πληθώρα των διαφορών.