• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ' | 13 Φεβρουαρίου 2023, 09:03

    Σχετικά με το άρθρο 38 και συγκεκριμένα με το πεδίο « Αν μετά την αφαίρεση των ανωτέρω αντικειμένων διαπιστωθεί δεύτερη παράβαση, αφαιρείται η άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών και, στην περίπτωση των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, επιβάλλεται το διπλάσιο του προστίμου του πρώτου εδαφίου ή σφράγιση από μία (1) έως πέντε (5) ημέρες.», τίθονται υπόψιν σας οι κάτωθι παρατηρήσεις : α) Οι διοικητικές ποινές της επιβολής διπλασίου του αρχικού προστίμου και της σφράγισης του καταστήματος θα πρέπει να εφαρμοστούν στο σύνολο των καταστημάτων (καταστήματα λιανικής πώλησης, περίπτερα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος) χωρίς διάκριση, δεδομένου ότι η αυθαίρετη κατάληψη κοινοχρήστου χώρου και δη πεζοδρομίων, δεν αποτελεί προνόμιο μόνο των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. β) Οι διοικητικές ποινές της επιβολής διπλασίου του αρχικού προστίμου και της σφράγισης του καταστήματος θα πρέπει να εφαρμοστούν εξίσου. Άλλωστε το διαζευτικό -ή- μπορεί να επιφέρει άνιση μεταχείριση των επιχειρήσεων καθώς η επιλογή της διοικητικής ποινής θα εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια κάθε Δημάρχου. γ) Εφόσον πραγματικά επιθυμούμε να λυθεί το πρόβλημα της αυθαίρετης κατ’ εξακουλούθηση χρήσης κοινοχρήστου χώρου, θα πρέπει να προστεθεί η επιβολή διοικητικών ποινών στην περίπτωση 3ης και 4ης παράβασης, όπως άλλωστε επιβάλλονται στις περιπτώσεις ηχορύπανσης και στις περιπτώσεις παραβάσεων της αντικαπνιστικής νομοθεσίας από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, όπου στην περίπτωση της 3ης παράβασης να επιβάλλεται η διοικητική ποινή της προσωρινής διακοπής λειτουργίας του καταστήματος για δέκα (10) ημέρες , και στην περίπτωση της 4ης παράβασης η διοικητική ποινή προσωρινής διακοπής λειτουργίας του καταστήματος για τρεις (3) μήνες (μέτρο που είχε προβλεφθεί στο αρθ. 65 (παρ.5) του ν.4688/2020 για την αυθαίρετη χρήση του κοινοχρήστου χώρου που είχε παραχωρηθεί στο πλαίσιο της εφαρμογής μέτρων για τη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωναϊου ) δ) Επίσης δεδομένου ότι αποτελεί κοινή τακτική των επιχειρήσεων να προβαίνουν σε αλλαγή του οικονομικού φορέα προκειμένου να μην εφαρμόζεται η διοικητική ποινή της σφράγισης, να οριστεί ότι σε κάθε περίπτωση με τη διαπίστωση παράβασης που επιφέρει σφράγιση του καταστήματος, θα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αλλαγή του οικονομικού φορέα και στην περίπτωση που κατά παράβαση υπάρξει νέος φορέας ( είτε κατόπιν μεταβολής είτε κατόπιν ακύρωσης του προηγούμενου), η διακοπή της λειτουργίας να ΕΠΕΡΧΕΤΑΙ οπωσδήποτε στον νέο φορέα. Μάλιστα στο αρθ. 65 του ν.4688/2020 στην παρ.6 προβλεπόταν να μην είναι δυνατή η ίδρυση ή έναρξη λειτουργίας άλλου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στην ίδια τοποθεσία για το χρονικό διάστημα της σφράγισης.