• Σχόλιο του χρήστη 'Κουμπάκης Βασίλης' | 20 Οκτωβρίου 2009, 08:04

    Ο κλιματισμός των αυτοκινήτων δεν καταναλώνει πολύ ενέργεια αλλά είναι θετικό να μειωθεί η όποια υπερβολική κατανάλωση ενέργειας - πετρελαίου. Ένας παράγοντας που επηρεάζει την ενεργειακή κατανάλωση του κλιματιστικού του αυτοκινήτου είναι ο συντελεστής απορρόφησης ακτινοβολίας του αυτοκινήτου που εξαρτάται απο τη μορφολογία του αυτοκινήτου και τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χρωματισμούς του. Στην μορφολογία του αυτοκινήτου που καθορίζεται από το εργοστάσιο κατασκευής δεν μπορούμε να επέμβουμε όμως στους χρωματισμούς του έχουμε κάθε δικαίωμα να απαιτούμε το καλύτερο για μας. Τα ανοιχτόχρωμα αυτοκίνητα έχουν μικρότερο συντελεστή απορρόφησης της ηλιακής ακτινοβολίας όπως και οι ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις του εσωτερικού του. Τον χαμηλότερο συντελεστή απορρόφησης έχει το λευκό χρώμα που ως γνωστό αντανακλά όλο το φάσμα της ορατής ηλιακής ακτινοβολίας ενώ το μαύρο χρώμα απορροφά όλο το φάσμα της ορατής ηλιακής ακτινοβολίας και έχει το μεγαλύτερο συντελεστής απορρόφησης. Η ενέργεια των ορατών ηλιακών ακτίνων που προσκρούουν στη μαύρη επιφάνεια μετατρέπονται σε θερμότητα ενώ όταν προσκρούουν στη λευκή επιφάνεια το μεγαλύτερο μέρος τους αντανακλούν και συνεχίζουν την πορεία τους ως ακτίνες φωτός (δεν μετατρέπονται σε θερμότητα). Οι κατασκευαστές και οι αγοραστές αυτοκινήτων στις βόρειες ευρωπαϊκές χώρες επιλέγουν συνήθως σκουρόχρωμα (μαύρα) αυτοκίνητα λόγω των κλιματολογικών τους συνθηκών. Γι’ αυτούς η ενέργεια απαραίτητη για τη δημιουργία του κατάλληλου μικροκλίματος στο αυτοκίνητο δεν συνδέεται με πρόσθετη κατανάλωση ενέργειας. Η θέρμανση του αυτοκινήτου προέρχεται από την απορριπτέα ενέργεια της λειτουργίας του κινητήρα. Γι’ αυτό, η κατανάλωση ενέργειας στο σύστημα θέρμανσης-κλιματισμού του αυτοκινήτου δεν ενδιαφέρει τους βόρειους αυτοκινητιστές. Ενώ η ενέργεια απαραίτητη για τον κλιματισμό στις νότιες χώρες είναι ενεργειακή επιβάρυνση για τον κινητήρα του αυτοκινήτου που κινεί τον συμπιεστή τους. Η χώρα μας είναι η νοτιότερη και η θερμότερη της Ευρώπης και το θέμα ενέργειας είναι σημαντικό για μας. Με την κατάλληλη επιλογή του χρωματισμού του αυτοκινήτου μειώνεται η κατανάλωση ενέργειας για το κλιματισμό του αυτοκινήτου. Θεωρώντας το μαύρο χρώμα ως επίσημο, το χρησιμοποιούν οι δημόσιοι λειτουργοί για την επιλογή των υπηρεσιακών αυτοκινήτων τους. Εάν στην επόμενη αλλαγή του οχήματος τους επέλεγαν λευκό ή ανοιχτόχρωμο αυτοκίνητο θα μείωναν την ενεργειακή κατανάλωση χωρίς να μειωθούν τα επίπεδα των θερμικών ανέσεων τους (μάλλον το αντίθετο). Η διαφορά στη λειτουργία του κλιματιστικού είναι της τάξης του 20% με 30% για το κλιματιστικό λευκού αυτοκινήτου σε σχέση με το κλιματιστικό μαύρου αυτοκινήτου. Είναι μια ενέργεια που εκτός την μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, δηλώνει και την περιβαλλοντική συνείδηση χωρίς να κοστίζει. Το μόνο που απαιτείται είναι ενημέρωση και περιβαλλοντική συνείδηση. Μπορεί αυτή η επιλογή των δημοσίων λειτουργών να παρασύρει και ιδιώτες πολλαπλασιάζοντας τις ευεργετικές συνέπειες μιάς περιβαλλοντικά συνειδητής επιλογής. Το αυτοκίνητο μαύρου χρώματος παράγει θερμότητα υπό την ηλιακή ακτινοβολία ακόμα και όταν δεν κινείται προσθέτοντας θερμότητα το καλοκαίρι στην πόλη. Το λευκό δεν είναι λιγότερο επίσημο χρώμα από το μαύρο, αντιθέτως προέρχεται από την παράδοση μας. Λευκά είναι τα σπίτια στα νησιά του Αιγαίου, λευκά τα καΐκια και τα καραβάκια μας, λευκές οι φουστανέλες και τα πουκάμισα των αγωνιστών του 21 για τον ίδιο λόγω, τη μείωση του θερμικού φορτίου που προκαλεί η ηλιακή ακτινοβολία. Λευκά είναι τα φορτηγά ψυγεία και τα αεροπλάνα για τους ίδιους λόγους, διότι ως μεγάλες επιφάνειες εκτεθειμένες στις ηλιακές ακτίνες θα αυξανώταν πολύ το φορτίο των ψυκτικών και κλιματιστικών εγκαταστάσεων τους εάν δεν ήταν λευκές. Το κάθε όχημα μας μπορεί να μην έχει μεγάλη επιφάνεια, στο σύνολο όμως τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις πόλεις καλύπτουν μεγαλύτερες επιφάνειες από όλα τα αεροπλάνα που πηγαινοέρχονται στα αεροδρόμια μας Κουμπάκης Βασίλης Μηχανολόγος Μηχανικός