• Σχόλιο του χρήστη 'Ντίνος Ζωγόγιαννης' | 18 Νοεμβρίου 2009, 23:52

    Ντίνος Ζωγόγιαννης Αντιδήμαρχος Τεχνικων Έργων Δήμου Συκεών Νομού Θεσσαλονίκης ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ Στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού είμαστε υποχρεωμένοι εδώ και πολλά χρόνια να αναζητούμε πόρους για την εκτέλεση των έργων μας, τόσο από εθνικά κονδύλια όσο και από ευρωπαϊκά. Αυτή η αγωνιώδης προσπάθεια που καταβάλλουν όλοι οι Δήμοι, αρκετές φορές έχει επιτυχή αποτελέσματα. Αυτό εξαρτάται από το βαθμό ετοιμότητας της κάθε υπηρεσίας στην εκπόνηση των μελετών. Οι χρηματοδοτήσεις όμως από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, πάντοτε κρίνονται από την έγκαιρη και ώριμη κατάθεση ολοκληρωμένης πρότασης και από την πρωτοτυπία της. Η οποιαδήποτε άλλη διαδικασία, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που επείγουν οι προθεσμίες για την κατάθεση της πρότασης, για πρόσληψη προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ ή άλλου νόμιμου τρόπου, είναι τόσο χρονοβόρα που ο χρόνος προθεσμίας της υποβολής θα παρέλθει πριν ακόμη προσληφθεί αυτός που θα επιλεγεί να κάνει τη μελέτη. Άρα βαθμός ετοιμότητας σημαίνει ότι, την κατάλληλη στιγμή που θα «ανοίξουν οι προθεσμίες» για την υποβολή της πρότασης να έχει ο φορέας που θα την καταθέσει (στην προκειμένη περίπτωση ο Δήμος) έτοιμο εξειδικευμένο προσωπικό για την εκπόνηση της μελέτης. Οι ανάγκες για συγκεκριμένες ειδικότητες είναι κάθε φορά ανάλογες και με τις απαιτήσεις των προγραμμάτων που είναι ανοικτά. Έτσι, κάποια ειδικότητα που χρειάζεται σήμερα η τεχνική υπηρεσία ενός Δήμου, αύριο μπορεί να μην είναι απαραίτητη. Επομένως αν ένας Δήμος κάθε φορά που θέλει ένα εξειδικευμένο συνεργάτη προχωρά σε πρόσληψη μόνιμου προσωπικού θα φθάσει πολύ σύντομα έχει πλεονάζον υπεράριθμο προσωπικό σε ειδικότητες που δεν του είναι απαραίτητες. Σημαντικό είναι επίσης ότι θα επιβαρύνει μακροπρόθεσμα τον προϋπολογισμό του με προσωπικό που δεν θα του είναι απαραίτητο, ενώ ταυτόχρονα δεν θα μπορεί να κάνει πρόσληψη προσωπικού σε άλλη ειδικότητα που θα έχει ανάγκη, σε άλλη εξειδικευμένη μελέτη. Πόσες φορές άραγε θα χρειαστεί ένας Δήμος πολεοδόμο για την εκπόνηση Γ.Π.Σ. ή πόσες φορές χρειάζεται ειδικό για γεωτεχνική μελέτη ή βιοκλιματικό σχεδιασμό κτιρίων; Ακόμη πόσα υπόγεια παρκινγκ θα δημιουργήσει ώστε να χρειάζεται εξειδικευμένο στατικό ή ειδικό συγκοινωνιολόγο για κυκλοφοριακή μελέτη; Πόσες φορές θα κατασκευάσει κλειστό κολυμβητήριο ώστε να χρειάζεται να εκπονήσει ειδική μελέτη για τη χωροδικτύωση της οροφής ή πόσες ανασκαφές θα κάνει ώστε να χρειάζεται εξειδικευμένη ομάδα αρχαιολόγων και αρχιτεκτόνων για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου των μνημείων, την ανάδειξη και τη συντήρησή τους; Τι θα απογίνουν οι τοπογράφοι που θα πρέπει να προσλάβει ένας Δήμος για να τελειώσουν οι δεκάδες πράξεις τακτοποίησης και αναλογισμού που απαιτούνται για να επιλυθούν εκκρεμότητες δεκαετιών, όταν μετά από δυο-τρία χρόνια αυτές θα ολοκληρωθούν και τότε αυτοί δεν θα έχουν αντικείμενο απασχόλησης; Αυτά είναι ενδεικτικά παραδείγματα ανάμεσα σε δεκάδες περιπτώσεων που θα μπορούσαν να αναφερθούν. Κατά τη γνώμη μας θα πρέπει να μπορούμε να κινούμαστε ελεύθερα και γρήγορα στο χώρο εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού και είναι απόλυτα αναγκαίο να συνάπτουμε κάθε φορά σύμβαση με τον κατάλληλο επιστήμονα, όσες φορές κι αν χρειαστεί, χωρίς βέβαια μοριοδότηση και με ασφαλιστικές δικλείδες ώστε να μην υπάρχει μελλοντική μονιμότητα. Εξάλλου οι εξειδικευμένοι επιστήμονες υψηλού επιπέδου, όπως είναι γνωστό, δεν ενδιαφέρονται για τη μονιμότητα στο δημόσιο τομέα γιατί δεν τους συμφέρει οικονομικά. Ζητάμε λοιπόν συμβάσεις συγκεκριμένου έργου, που θα πρέπει να ολοκληρώνονται σε πολύ σύντομο και συγκεκριμένο έργο. Συμβάσεις που αφορούν πραγματικό έργο που θα παράγεται στα γραφεία των συγκεκριμένων μελετητών και όχι στα γραφεία των δημοτικών υπηρεσιών. Έτσι σεβόμαστε το δημόσιο χρήμα, έτσι δείχνουμε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση έχει λόγο ύπαρξης μόνο για την εξυπηρέτηση του πολίτη.