• Σχόλιο του χρήστη 'mary' | 16 Σεπτεμβρίου 2023, 13:23

    Οι σχολικές επιτροπές ως νομικά πρόσωπα που διοικούνται μόνο από το ΔΣ και τη διοικητική υποστήριξή τους έχουν τα τμήματα παιδείας των δήμων και λειτουργούν έως σήμερα με έναν τρόπο που σε κάθε δήμο διαφέρει. Οι προμήθειες και υπηρεσίες υποτίθεται ότι πρέπει να γίνονται βάσει του Ν.4412 κάτι που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι αδύνατο να εφαρμοστεί λόγω της μη δυνατότητας πρόβλεψης όλων των αναγκών των σχολικών μονάδων ενός δήμου. Καθημερινά προκύπτουν έκτακτες και απρόβλεπτες δαπάνες. Άλλοι δήμοι επιτρέπουν ελεύθερα τους διευθυντές να προμηθεύονται τα απαραίτητα είδη από όπου επιθυμούν και και άλλοι ακολουθούν τον Ν.4412. Όσον αφορά τις επισκευές και συντηρήσεις που αντιμετωπίζονται με έκτακτη χρηματοδότηση από ΣΑΤΑ σχολείων μέχρι σήμερα ακολουθείται η ΚΥΑ 11372 η οποία είναι παρωχημένη και ουδείς έχει γνωμοδοτήσει εάν πρέπει να εφαρμόζεται σε συνδυασμό με τον Ν.4412 ή όχι. Οι τεχνικές υπηρεσίες των δήμων συνήθως δε συνεργάζονται και αφήνουν τις σχολικές επιτροπές να αντιμετωπίσουν μόνες τους τις καθημερινές δυσκολίες. Υπάρχουν τεράστια προβλήματα κυρίως κτιριακά των σχολικών μονάδων τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με γενναίες χρηματοδοτήσεις από τα αρμόδια υπουργεία . Απαραίτητος ο έλεγχος όλων των σχολικών κτιρίων από κλιμάκια της ΚΤΥΠ και η εκπόνηση μελετών για αποκατάσταση των προβλημάτων. Σαφώς πρέπει να γίνει σαφής διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων ήτοι: α) Ποιός θα ασχολείται με τις επισκευές και συντηρήσεις των σχολικών μονάδων μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών? θα πρέπει υποχρεωτικά σε κάθε δήμο να υπάρχει στις τεχνικές υπηρεσίες τμήμα που θα ασχολείται αποκλειστικά με τα έργα και τις συντηρήσεις των σχολικών κτιρίων καθώς και να υφίσταται συνεργείο από υπαλλήλους διαφόρων ειδικοτήτων (πχ ξυλουργός, σιδεράς, ηλεκτρολόγος, υδραυλικός, θερμουδραυλικός κλπ) για την άμεση επίλυση των άπειρων προβλημάτων που προκύπτουν καθημερινά στα σχολεία ειδάλλως θα πρέπει να συντάσσονται μελέτες από τις τεχνικές υπηρεσίες για αντίστοιχες υπηρεσίες. Πρέπει να αποδεσμευτούν τα τμήματα παιδείας που απαρτίζονται από διοικητικούς υπαλλήλους από το τεχνικό κομμάτι των επισκευών και συντηρήσεων των σχολείων και να αποτελεί αποκλειστικά αρμοδιότητα των τεχνικών υπηρεσιών που διαθέτουν και τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις. β) Ποιός θα ασχολείται με τις προμήθειες και υπηρεσίες των σχολείων και ποιός θα πληρώνει τις δαπάνες τους? Εφόσον περιέρχονται στους δήμους οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τις προμήθειες θα πρέπει να γίνονται από τα τμήματα προμηθειών των δήμων και οι πληρωμές από τις ταμειακές υπηρεσίες των δήμων. Θα πρέπει να διευκρινιστεί όπως συνέβη στην περίπτωση των ειδών καθαριότητας, φαρμακευτικού υλικού και τροφίμων, ότι όλες οι διαδικασίες των προμηθειών των σχολείων θα γίνονται με διαγωνιστική διαδικασία μαζί με τις αντίστοιχες προμήθειες του δήμου (πχ γραφική ύλη, προμήθεια Η/Υ, φωτοτυπικών, χαλιών, κουρτινών κλπ). Πολύ σημαντικό όμως να δοθούν οδηγίες/εντολές σχετικά με τις δαπάνες που επιβάλλεται να πραγματοποιούνται ετησίως για τα σχολεία και να αποσταλούν σχετικά υποδείγματα από το Υπουργείο. Τέλος, όλα τα θέματα μόνο στο δημοτικό συμβούλιο, να είναι το μόνο αρμόδιο όργανο για να αποφασίζει για όλα τα θέματα παιδείας κάθε Δήμου.