• Σχόλιο του χρήστη 'atp' | 20 Οκτωβρίου 2009, 09:30

    Για την περιστολή της σπατάλης και την προαγωγή των λιγότερο ρυπογόνων οχημάτων, θα μπορούσε να προκριθεί ως κίνητρο η εναλλακτική λύση της επιδότησης χρήσης των ιδιωτικών οχημάτων των δικαιούχων, σε περίπτωση που διαθέτουν όχημα, βεβαίως. Η επιδότηση χρήσης - συμπεριλαμβανομένου των τελών κυκλοφορίας, της αγοράς καυσίμων, των ανταλλακτικών και των σέρβις σε κρατικά ή ειδικά εξουδιοτημένα συνεργεία- θα μπορούσε να είναι επιδοματική για τα ΙΧ με την μικρότερη ρυπογόνα δραστηριότητα (λ.χ. υβριδικά) με καθαρό όφελος -θετικό κίνητρο- για τους δικαιούχους. Εναλλακτικά, μια μορφή χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), με καθαρό όφελος για το Δημόσιο, θα μπορούσε να προκριθεί. Παράλληλα, να προκριθεί μείωση του αριθμού εκείνων που δικαιούνται να χρησιμοποιούν οχήματα που αποτελούν ιδιοκτησία του Δημοσίου, με ιδιαίτερη θετική πρόβλεψη για εκείνους τους δημόσιους λειτουργούς που δεν διαθέτουν ιδιωτικό όχημα. Από την άλλη πλευρά, ο περιορισμός της άσκοπης και παρατεταμένης χρήσης των κρατικών οχημάτων, ιδιαίτερα σε αστικές περιοχές, θα έπρεπε να προβλεφθεί νομοθετικά, με την επιβολή άμεσων "κυρώσεων" σε περίπτωση παραβάσεων: λ.χ. προσωρινή αφαίρεση του δικαιώματος χρήσης κρατικού οχήματος σε περίπτωση διαπίστωσης άσκοπων μετακινήσεων.