• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Μπαμπασίδης' | 12 Ιουλίου 2025, 13:19

    Είναι σύνηθες φαινόμενο οι γονείς ή κηδεμόνες να προσφεύγουν στα κατά τόπους ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. προκειμένου να ζητήσουν αξιολόγηση, καθοδήγηση και υποστήριξη για ζητήματα που αφορούν τις μαθησιακές δυσκολίες των τέκνων τους. Η συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης προϋποθέτει την παρουσία τους στις συνεδρίες της διεπιστημονικής ομάδας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., η οποία απαρτίζεται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Ωστόσο, το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο δεν προβλέπει ρητώς δυνατότητα χορήγησης ειδικής άδειας για την εν λόγω συμμετοχή. Δεδομένου ότι πρόκειται για πράξη που αποσκοπεί στην εκπαιδευτική και ψυχοκοινωνική υποστήριξη του μαθητή, προτείνεται η πρόβλεψη σχετικής ειδικής άδειας στους γονείς ή κηδεμόνες, με ανάλογη νομική μεταχείριση αυτής που ισχύει για την παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης τέκνου. Η επίσκεψη στο ΚΕΔΑΣΥ σχετίζεται άμεσα με την εκπαιδευτική πορεία του/της μαθητή/τριας και έχει ισότιμο ή και μεγαλύτερο παιδαγωγικό βάρος από την τυπική παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης, καθώς συνδέεται με τη διάγνωση και διαχείριση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Οι γονείς καλούνται να συνεργαστούν ενεργά με τους φορείς διάγνωσης και υποστήριξης των παιδιών τους (ΚΕΔΑΣΥ). Η μη πρόβλεψη άδειας μπορεί να λειτουργεί αποτρεπτικά ή να δημιουργεί κοινωνικές ανισότητες, ειδικά για εργαζόμενους γονείς που δεν μπορούν να απουσιάσουν χωρίς επίπτωση. Η θεσμοθέτηση άδειας συμβάλλει στη διασφάλιση του δικαιώματος ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών/τριών σε υποστηρικτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες.