• Σχόλιο του χρήστη 'Διαμαντόπουλος Κωνσταντίνος' | 13 Ιουλίου 2025, 12:11

    Το νομοσχέδιο κινείται προς την ορθή κατεύθυνση, ωστόσο μπορεί να βελτιωθεί σε μια σειρά από προβλέψεις του. Παράδειγμα αποτελεί το άρθρο 105 "Μετάταξη αποσπασμένων υπαλλήλων στους φορείς όπου υπηρετούν" του σχεδίου, όπου προβλέπεται η μετάταξη μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων στις υπηρεσίες όπου είναι αποσπασμένοι. Η διάταξη αυτή δίνει το σχετικό δικαίωμα αποκλειστικά και μόνο σε όσους υπηρετούν με απόσπαση σε οποιοδήποτε φορέα της Γενικής Κυβέρνησης της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), εξαιρουμένων των ιδιαίτερων γραφείων των μελών της Κυβέρνησης, των Υφυπουργών, των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων και της Προεδρίας της Κυβέρνησης(όπου ακολουθείται άλλη σχετική διαδικασία). Δεν θα έπρεπε η εν λόγω πρόβλεψη να επικαιροποιηθεί έτσι ώστε να αφορά και φορείς της Κεντρικής Διοίκησης/Δημόσιου/ Κράτους/ δηλαδή και την περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), για λόγους εξ ορθολογισμού των αναγκών σε προσωπικό και αποφυγής των γραφειακών επιβαρύνσεων που προκύπτουν από τις διαδικασίες των συνεχών αποσπάσεων προκειμένου να καλύπτονται οι υπηρεσιακές ανάγκες; Σε αυτή την κατηγορία Φορέων, ένα ικανό μέρος των κενών οργανικών θέσεων και των αναγκών σε προσωπικό, καλύπτονται μέσω αποσπάσεων της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) είτε μέσω κινητικότητας είτε μέσω ειδικών διατάξεων, γεγονός αντιπαραγωγικό μιας και παράγει δυσλειτουργίες, περιοδική κάλυψη μόνιμων αναγκών, γραφειοκρατική επιβάρυνση λόγω των διαδικασιών, ομηρία στους αποσπασμένους υπαλλήλους, λειτουργικά προβλήματα στους φορείς υποδοχής λόγω του ότι πολλές φορές, με την λήξη των αποσπάσεων και με τη μη δυνατότητα ανανέωσης αναγκάζονται να αποσπούν και εν συνεχεία να επιμορφώνουν νέους υπαλλήλους με ότι αυτό συνεπάγεται.