Αρχική Αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, σύσταση Ελληνικού Κέντρου Εμπειρογνωμοσύνης...ΜΕΡΟΣ Α’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-2)Σχόλιο του χρήστη DIOIKHTIKO EPIMELHTHRIO | 18 Ιουλίου 2025, 11:54
Στο νομοσχέδιο ωστόσο επιλέγεται η ανα-συγκρότηση των α'βάθμιων συμβουλίων προς το χειρότερο, δηλαδή με μειωμένες εγγυήσεις αμεροληψίας αφού ο δικαστής (κατά τεκμήριο αμερόληπτος) και οι δύο εκλεγμένοι εκπρόσωποι της πλευράς του διωκόμενου που εξισορροπούσαν με τον σύμβουλο του ΝΣΚ και τον διευθυντή, που εκπροσωπούσαν την πλευρά της Διοίκησης (=εργοδοσίας), αντικαθίστανται πλέον από μην έχοντας καμία εγγύηση αμεροληψίας, στελέχη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το οποίο εξ ορισμού συνιστά τον δικηγόρο του Κράτους, τα συμφέροντα του οποίου (όπως τα ορίζει η κυβέρνηση ή ο εκάστοτε υπουργός) οφείλουν να υποστηρίζουν. Η σύγχρονη στο πεδίο της Ανάπτυξης Προσωπικού (HBR'S 2021), απαίτηση για εξασφάλιση κανόνων “διαδικαστικής δικαιοσύνης”, συναντά εδώ την πλήρη άρνησή της! Οχι συνεπώς, εκσυγχρονισμός του πλαισίου δεν γίνεται αλλά αντίθετα, έχουμε έναν σαφή αναχρονισμό, με έκπτωση και αυτών ακόμη των υφιστάμενων εγγυήσεων (εξισορρόπηση εκατέρωθεν πλευρών υπό την προεδρία ενός δικαστικού)! Η σύσταση ενός σώματος 50 πειθαρχικών ελεγκτών, εντός ενός μεροληπτικού (υπέρ του οριζόμενου από την κυβέρνηση επιδιώξιμου σκοπού) σώματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, χωρίς καμία διασφάλιση εγγύησης αμεροληψίας, συνιστά μέγιστη κατάπτωση των ποιοτικών όρων της πειθαρχικής διαδικασίας