• Ως βασικός στόχος του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου δηλώνεται εξαρχής «η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ταχύτητας» της πειθαρχικής δικαιοσύνης, το οποίο επί της αρχής μάς βρίσκει σύμφωνους. Δεν προκύπτει όμως από κανένα στοιχείο ότι η συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων στα σημερινά Πειθαρχικά Συμβούλια έχει καθυστερήσει τη λειτουργία τους. Η ίδια η αιτιολογική Έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο αναφέρει ότι «ο βασικός λόγος των καθυστερήσεων εντοπίζεται στον τρόπο συγκρότησης των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων, στα οποία προεδρεύουν δικαστές ή εισαγγελείς, των οποίων η συμμετοχή σε πειθαρχικά όργανα δεν αποτελεί βασικό και κύριο, αλλά παράλληλο καθήκον.» Επομένως, ο αποκλεισμός των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων από τα Πειθαρχικά Συμβούλια σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται. Περαιτέρω, η διαμόρφωση κρίσης για τη λήψη Απόφασης επί πειθαρχικής υπόθεσης απαιτεί, στο συλλογικό όργανο που αποφασίζει, να συμμετέχουν πέραν των στελεχών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (πράγμα που εξάλλου συμβαίνει και σήμερα) οπωσδήποτε και οι αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων στην Υπηρεσία του διωκόμενου υπαλλήλου με πλήρη δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος της ψήφου. Στις περιπτώσεις εφαρμογής του πειθαρχικού δικαίου είναι σημαντικό να υπάρχει συμμετοχή των εργαζομένων που διασφαλίζεται με τη συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων τους. Μόνο έτσι επιτυγχάνονται οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την εκπλήρωση δικαιοσύνης και διαφάνειας που είναι αναγκαίες κατά τη λήψη αποφάσεων από τα Πειθαρχικά Συμβούλια. Η συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων στα Πειθαρχικά Συμβούλια ενισχύει την εμπιστοσύνη των εργαζομένων στα Πειθαρχικά Συμβούλια και συντελεί στην προστασία από αυθαίρετες διώξεις. Η μη συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων στα Πειθαρχικά Συμβούλια θα οδηγήσει νομοτελειακά στην αύξηση του πλήθους αυθαίρετων διώξεων και κατά συνέπεια σε μεγάλη ταλαιπωρία των αυθαιρέτως διωκόμενων υπαλλήλων και την εμφάνιση σημαντικών καθυστερήσεων στις σχετικές διαδικασίες, σε αντίθεση με τον βασικό στόχο της νομοθέτησης. Εξάλλου, είναι άξια απορίας η βούληση επιστροφής στην ανάλογη νομοθέτηση του Ν.4057/2012, που επιβλήθηκε κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, ο οποίος είχε αφαιρέσει τη συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων στα Πειθαρχικά Συμβούλια, καθώς η εμπειρία από τη νομοθέτηση αυτή αποδεικνύει ότι η μη συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων ουδόλως βοήθησε «στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ταχύτητας» λήψης αποφάσεων από τα Πειθαρχικά Συμβούλια. Λόγοι δημοκρατίας, δικαιοσύνης και διαφάνειας επιβάλουν να συμπεριλαμβάνονται στη σύνθεση των Πειθαρχικών Συμβουλίων οι αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων της Υπηρεσίας από την οποία προέρχεται ο εκάστοτε διωκόμενος υπάλληλος. Η συμπερίληψη αυτή είναι συμβατή και με τον προτεινόμενο από το παρόν νομοσχέδιο τρόπο συγκρότησης των Κλιμακίων των Πειθαρχικών Συμβουλίων. Στο πλαίσιο αυτό είναι αναγκαία η αντίστοιχη με τις ανωτέρω παρατηρήσεις τροποποίηση των προβλέψεων των άρθρων 17 επ. του παρόντος.