• Σχόλιο του χρήστη 'Αγάθος Σπυριδων' | 20 Οκτωβρίου 2009, 13:29

    ΘΕΜΑ : ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ 1450/500 (ΦΕΚ Β93) ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (με αφορμή αιτίασης μη νομιμότητος Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου) Σύμφωνα με την Υ.Α 1450/550 ( ΦΕΚ Β 93/3.3.1982) του τότε Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως, όπως τροποποιηθείσα ισχύει, καθορίζει κατανάλωση καυσίμων σε λίτρα, και για αυτ/τα των Δήμων και Κοινοτήτων, η οποία συναρτάται με τους φορολογήσιμους ίππους κάθε αυτ/ του. Η παράγραφος 4 της Υ.Α αναφέρει ότι τα καύσιμα που δικαιούται κάθε αυτ/το το μήνα υπολογίζονται για διαδρομή 1200 χιλιομέτρων κατά προσέγγιση. Η παρ. 7 της Υ.Α καθορίζει επίσης ότι: η υπέρβαση κατανάλωσης καυσίμων που καθορίζεται από την απόφαση αυτή, απαγορεύεται. Συνεπώς αν και τα χιλιόμετρα, της μηνιαίας διαδρομής, έχουν καθοριστεί κατά προσέγγιση εντούτοις απαγορεύεται η υπέρβαση της κλίμακας καυσίμων που συνεπάγεται και απαγόρευση παραβίασης της μηνιαίας διαδρομής των αυτ/των, άνω των 1200 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ.(β) της Υ.Α που ισχύει για οχήματα που εξυπηρετούν τους Αντιπροέδρους Βουλής, Υπουργούς, Υφυπουργούς, Γεν. Γραμματείς, Νομάρχες, Διευθυντές Πολιτικών Γραφείων Προέδρου Δημοκρατίας και Πρωθυπουργού και λοιπά οχήματα Προεδρίας της Δημοκρατίας και Υπουργείου Προεδρίας κυβερνήσεως. Εντούτοις για τα παραπάνω αυτ/τα της παρ.3(β) η παρ.5 προβλέπει : «Η επιπλέον ποσότητα καυσίμων που θα καταναλώνουν τα αυτ/τα που αναφέρονται στην παρ.3(β) καθώς και τα νοσοκομειακά όλων των κατηγοριών των Δημοσίων υπηρεσιών, Ν.Π, Οργανισμών κ.λ.π στις εκτός έδρας κινήσεις τους, θα δικαιολογείται σύμφωνα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις που έχουν διανύσει.» Συνεπώς δικαιολόγηση χιλιομέτρων επιτρέπεται μόνο για αυτ/τα της παρ.3(β) της Υ.Α και για τα νοσοκομειακά αυτ/τα των Δημ. Υπηρεσιών, Ν.Π., Οργανισμών κ.λ.π στις εκτός έδρας μετακινήσεις τους. Τα απορριμματοφόρα και τα λεωφορεία της δημ. συγκοινωνίας των Οργανισμών Τ. Αυτοδιοίκησης δεν περιλαμβάνονται στην δικαιολόγηση των εκτός έδρας κινήσεών τους, παρότι π.χ. τα απορριμματοφόρα κινούνται αναγκαστικά εκτός έδρας , προς τις χωματερές του Σχιστού και Λιοσίων. Προφανώς απαγορεύεται η υπέρβαση της κλίμακας καταναλώσεων και συνεπώς η υπέρβαση χιλιομέτρων. Η παρ.8 της Υ.Α δίνει το δικαίωμα εξαίρεσης του παραπάνω μέτρου αναφέροντας : « Εξαίρεση από το μέτρο αυτό (ΣΣ υπέρβαση κατανάλωσης) μπορούν να αποτελέσουν υπερκαταναλώσεις που πραγματοποιήθηκαν λόγω απρόβλεπτων και επιτακτικών αναγκών όπως λ.χ. εφαρμογή σχεδίων, έκτακτης ανάγκης, σεισμοί, πυρκαγιές, πλημμύρες κ.λ.π Η προέγκριση θα δίδεται κατά περίπτωση από τους υπουργούς για τα οχήματα των Κεντρικών Υπηρεσιών και από του Νομάρχες (νυν Γ. Γραμματείς των Περιφερειών). Η τελική έγκριση θα παρέχεται οπωσδήποτε από εμάς ύστερα από αίτηση της αρμόδιας υπηρεσίας η οποία θα υποβάλλεται ιεραρχικά απόλυτα αιτιολογημένη μέσα σε 10 μέρες από την πραγματοποίηση της υπερκαταναλώσεως όπως το επισυναπτόμενο «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α».» Είναι προφανές ότι ο Γ. Γ της Περιφέρειας δεν μπορεί να εγκρίνει εξαίρεση από το μέτρο της αναγκαστικής κατανάλωσης, διότι δεν υφίστανται λόγοι, απρόβλεπτων και επιτακτικών αναγκών αφού δεν υπάρχουν πυρκαγιές ούτε σεισμοί ούτε σχέδια άμεσης ανάγκης ούτε πλημμύρες. Η μόνη επιτακτική ανάγκη που υφίσταται δεν είναι απρόβλεπτη αλλά προβλεπόμενη από το γεγονός ότι τα απορριμματοφόρα (μερικά από αυτά) κινούνται σε δύο βάρδιες πρωί – απόγευμα, λόγω του μεγάλου όγκου των παραγόμενων απορριμμάτων. Αυτό προέρχεται λόγω αύξησης πληθυσμού και κατά συνέπεια αύξησης απορριμμάτων γεγονός που δεν είχε προβλέψει η Υ.Α που εξεδόθη το 1982 με αποτέλεσμα να είναι χρονικά αναντίστοιχη με το πρόβλημα. Συνεπώς δεν υφίσταται απρόβλεπτο γεγονός αλλά επαναλαμβανόμενο καθημερινά. Επομένως ο Γ. Γ της Περιφέρειας, είναι αναρμόδιο όργανο να εξαιρέσει το Δήμο από υπερκαταναλώσεις που δεν είναι απρόβλεπτες, ο δε Υπουργός αρμόδιος να δώσει την τελική έγκριση πρέπει να παραβεί την νομοθεσία αφού δεν θα μπορεί η αίτηση να αιτιολογηθεί απόλυτα μη υπάρχουσας απρόβλεπτης ανάγκης. Συνεπώς απαιτείται νέα νομοθετική ρύθμιση τροποποίησης της Υ.Α , χωρίς να υπάρχει έλεγχος σκοπιμότητας που επιβάλλεται ουσιαστικά από την απόφαση, ή τουλάχιστον να μη παρεμποδίζεται η αρμοδιότητα των Δήμων να περισυλλέγουν τα απορρίμματα χωρίς έλεγχο υποχρεωτικής ανώτατης κατανάλωσης σε συνδυασμό με υποχρεωτική ανώτατη διαδρομή 1200 χιλιομέτρων ανά μήνα. Κατόπιν των ανωτέρω δίνουμε μια γνώμη για την τροποποίηση της 1450/550 Υ.Α. 1) Να παραμείνει η υποχρεωτική κατανάλωση της παρ.1 της Υ.Α. 2) Να προστεθεί στην παρ.5 ότι συμπεριλαμβάνονται στα οχήματα των Δήμων απορριμματοφόρα και λεωφορεία Δημοτικής συγκοινωνίας. Επίσης στην παρ.3(β) της Υ.Α να προστεθούν και τα ως άνω οχήματα των Δήμων. 3) Οι παρ. 7 και 8 της Υ.Α να καταργηθούν. 4) Να επιτραπεί, αύξηση των χιλιομετρικών διαδρομών άνω των 1200 χιλιομέτρων που αποτελεί εκτίμηση, που χρονικά αναφέρεται στο έτος 1982, υπό την προϋπόθεση να ισχύσει το μέτρο λίτρα ανά χιλιόμετρο .Το μέτρο αυτό προκύπτει από την κλίμακα κατανάλωσης της παρ.1 της Υ.Α π.χ. για φορολογήσιμους ίππους π.χ. 54 προκύπτει ανώτατη κατανάλωση 841,5 λίτρα και χιλιομετρική ανώτατη διαδρομή 1200 χιλιομέτρων μηνιαίως. Από το λόγο μηνιαίων λίτρων ως ανωτέρω που είναι 841,5 λίτρα προς την ανώτερη μηνιαία διαδρομή των 1200 χλμ προκύπτει μέση κατανάλωση ίση με 0,701 λίτρα ανά χιλιόμετρο. Συνεπώς κάθε υπέρβαση χιλιομετρικής διαδρομής άνω των 1200 πρέπει να δίνει λόγο μέσης κατανάλωσης , 0,701 10% για περιπτώσεις απορριμματοφόρων χωρίς δεύτερη μηχανή όπως είναι π.χ. οι τράκτορες μετά ημιρυμουλκούμενου. Το 10% δίδεται για περιπτώσεις κακής λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο οι Δήμοι θα αυτοελέγχονται ενώ το Ελεγκτικό συνέδριο θα μπορεί να ασκεί έλεγχο νομιμότητας χωρίς τις δεσμεύσεις της παρ.8 της Υ.Α.