• Σχόλιο του χρήστη 'Α.ΒΑΣΙΛΙΚΗ' | 29 Μαΐου 2018, 09:54

    Με βάση τα αναφερόμενα στο άρθρο 9 του νομοσχεδίου, στη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας υπάγονται: η τροποποίηση καταστατικού, η μετατροπή άλλης μορφής εταιρίας σε ανώνυμη και αντίστροφα, η λύση α.ε. με απόφαση Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων, η αναβίωσή της και κάθε άλλος μετασχηματισμός, οι συγχωνεύσεις και διασπάσεις των ανωνύμων εταιριών. 1. Για τις συγχωνεύσεις και διασπάσεις ανωνύμων εταιριών (παρ.4), με σαφήνεια αναφέρεται η διενέργεια ελέγχου νομιμότητας από τον Περιφερειάρχη της έδρας της απορροφώσας ή νέας ή διασπώμενης εταιρίας. Για τις υπόλοιπες πράξεις δεν αναφέρεται ποια είναι η αρμόδια Υπηρεσία για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας, οι Υ.Γ.Ε.ΜΗ. ή οι Περιφερειακές Ενότητες,; Η μέχρι στιγμής λειτουργία των ΥΓΕΜΗ έχει αποδείξει ότι η εποπτεία των Περιφερειακών Ενοτήτων στις πράξεις και τα στοιχεία των ανωνύμων εταιρειών, είναι καθοριστική για την εξασφάλιση της νομιμότητας των πράξεων. Επιπλέον, η διενέργεια του ελέγχου νομιμότητας από τις Περιφερειακές Ενότητες αξιοποιεί στο έπακρο τη βαθιά γνώση κι εμπειρία των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης που εργάζονται στις Περιφερειακές Ενότητες, τα οποία για πάρα πολλά χρόνια ασχολούνται με τον έλεγχο των πράξεων και στοιχείων των ανωνύμων εταιριών, εξασφαλίζοντας την προστασία των δανειστών της εταιρίας, των τραπεζών, των μετόχων, των πιστωτών κ.α. 2. Εάν οι Περιφερειακές Ενότητες παραμένουν ως εποπτεύουσα αρχή, σε ποιες περιπτώσεις εκδίδεται απόφαση; Από το νομοσχέδιο, φαίνεται να ισχύει αυτό μόνο για τις συγχωνεύσεις και διασπάσεις α.ε. 3. Εάν ο έλεγχος δεν εκτείνεται σε λόγους ακυρωσίας αποφάσεων των οργάνων, ποιος είναι αρμόδιος για την ενημέρωση της εταιρίας για την υπαγωγής στις διατάξεις ακυρωσίας ή ακυρότητας, εάν τελικά είναι οι Περιφέρειες αρμόδιες για τον έλεγχο νομιμότητας;